![]() |
|
|
#211 |
|
VIP Lid
|
Met oudere type`s klopt dat, heb ik gehoord.
Maar de nieuwe banden is het verschil nihil wat bedoel je hiermee baan,die banden van ons zijn ook nieuw maar we gaan er in juni echt niet meer op rijden. De temp. is nu ook nog steeds 11 graden,dus kan je beter nog even wachten is de mening van menig garage en die zullen het toch wel weten. (of snap ik weer helemaal niks van het comentaar van baan) |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Actief Lid
|
help ik ben de KLUTS kwijtik heb me door dit item heen geworstelt, maar zie door de banden de weg niet meer ik blijf alleen met vragen over :: als ik nu naar cz wil rijden en het is in nederland 8 graden,moet ik dan met zomerbanden vertrekken?? kan ik met regen banden tot dresden door rijden , en daar mijn winterbanden laten monteren??? is het balanseren van banden goedkoop in duitsland of kan ik dat goedkoper in Polen laten doen ??? hebben mijn nederlandse winterbanden de zelfde kleur als tsjechische winterbanden???? wie O wie praat me bij ???? tot mijn grote schrik , moet ik bekennen dat ik al 6 jaar rond rij op tsjechische zwarte winterbanden zomer en winter overdag en zelfs s,nachts ik kan het niet meer volgen dus wie helpt Loek de winter door ?????????? ![]() |
|
|
|
|
|
#213 |
|
VIP Lid
|
Maar Loek, weet je dan niet dat je de winterbanden in het voorjaar moet vervangen door zomerbanden? De woorden zeggen het toch eigenlijk al?
De winterbanden moeten er nu echt onder en in het voorjaar wisselen dus. Het gaat je vast lukken!!![]() |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Volwaardig Lid
|
Afgelopen maand stond er een artikel over winterbanden in de Intermediair. Daar staat in dat je ook best op de moderne winterbanden in de zomer kan rijden, alleen dat je tijdens flinke regenbuien in de zomer op moet passen. De ANWB Wegenwact blijkt volgens dat artikel ook het hele jaar op winterbanden te rijden.
Over de kwestie in Duitsland kunnen ze ook weinig zeggen. Het is afwachten hoe het opgepakt wordt door de Duitse politie en de verzekeringsmaatschappijen. Wanneer de eerste zaken voorkomen kan er pas gezegd worden hoe het geinterpreteerd wordt. |
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
als je met tsjechische winterbanden rijdt ,die gemaakt zijn van een links draaiend compuond, en je makkelijk in gesteld bent hoef ik dat niet te doen toch ???? |
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Zal ik t nog ingewikkelder maken
. Garage/auto zaak waar ik mijn banden gekocht heb, daarvan een medewerker die rijd het hele jaar op winterbanden ![]() |
|
|
|
|
|
#217 |
|
VIP Lid
|
:traan: zo zien we straks inderdaad door de banden de weg niet meer:traan: .
is er niet iemand hier op dit forum die in een garage werkt,en die eens even kan zeggen hoe het nou echt zit met die zomer en winterbanden. en loek,wil je dan met 4 banden naar duitsland rijden,daar verwisselen en de andere vier banden weer in de auto ???? Wij zetten ze er over ongeveer 2 weken om net voor we naar tsjechie gaan. |
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
maar als Ria mee rijdt dan rijdt zij met haar auto voorop in ik volg in mijn auto met de 8 banden voor te wisswlen ![]() |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Actief Lid
|
De veiligheid van Winterbanden en conclusie All weathers.
Ben geen automonteur maar kan wel googelen.
OVERTUIG U ZELF, DOOR JE IN TE LEZEN. http://www.michelin.nl/nl/autonl/aut...vr.jsp?lang=NL http://www.blikopnieuws.nl/bericht/36848 http://www.blx-workgroup.nl/index.ph...id=16&Itemid=2 http://wadda.zattevrienden.be/Winter_Winterbanden En hier voor Loek een nieuwe kluts. dan heb je er weer één. All Weathers De zogenaamde all weather bandensets zouden goed zijn voor in elke weersomstandigheid. Fout! Ze kunnen het best eender welke omstandigheid aan, want zomerbanden presteren niet bij koude en omgekeerd, maar eigenlijk zijn all weathers brol. Ze presteren immers nooit ten top omdat ze gemaakt zijn om bij elk weertype een beetje te presteren. De remafstand bij een temperatuur rond het vriespunt met winterbanden is tot 50% korter dan die met all weathers. In de zomer, bij warme temperaturen is het verschil kleiner maar loopt toch ook al snel op tot 15-20%. |
|
|
|