![]() |
|
|
#162 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Zo, de wintersocks zijn besteld en kan ik morgen ophalen, de sneeuwkettingen heb ik gereserveerd, die huur ik via een bedrijf en de winterbanden.... daarvoor ben ik nog steeds aan t snuffelen. Heb al div. site's gevonden en nagebeld. Wel ben ik eruit dat ik Michelin of Vredestein wil hebben. Nu nog ff wachten of ze misshien met leuke aanbiedingen komen.
Wel vragen ze me elke x, wat voor auto heeft u dan met bandenmaat 215x70 T15. Gewoon: tis voor een mooie Ford Windstar met een mooi maatje ![]() |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Actief Lid
|
Helaas voor mij nog geen winterbanden komend weekend. Ik krijg woensdag een andere auto met een lastige maat en de winterbanden zijn niet op voorraad, komen pas over ee paar weken binnen. Hopelijk blijft de temperatuur goed.
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Deze banden zaten er onder toen we m kochten. De ene x valt ie als grootste maat van de normale banden en andere x kom ik uit op kleinere maat van de bestelauto's. Het is niet een te kleine maat hoor voor deze auto.
En een paar wisten ook meteen te melden dat het om een Windstar gng, dus zo gek was t niet bij allemaal. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Volwaardig Lid
|
We hadden uitgebreid op internet gezocht en onze beslissing genomen. In CZ zouden we die en die banden nemen bij dat en dat bedrijf. Goed en goedkoop. Het liep anders.
Aangekomen bij ons onderkomen raakten we in gesprek met een bekende. Het kon beter. 's Avonds stond hij met de bandenman uit een dorp verderop voor de deur voor een kort overleg en even later lagen de wielen in zijn auto. Enkele uren later stond men weer voor de deur, nu met splinternieuwe winterbanden om de velgen. En dat tegen een heel aantrekkelijke prijs. Hij vroeg nog of hij de oude banden aan een vriendje mocht geven om ze op te rijden. Zoiets is ons in NL nog nooit overkomen, we vonden het een prachtige ervaring en zijn er op grond van onze internet-kenis zeker van dat we correct behandeld zijn. Het nieuwe Tsjechie, geweldig. |
|
|
|
|
|
#167 | |
|
VIP Lid
|
Winterbanden verplicht in Duitsland?
Citaat:
Ook deze experts vragen zich af wat men verstaat onder "aanpassen aan de omstandigheden" Blijft dus een vaag verhaal. Waarschijnlijk omdat ze winterbanden gewoon niet kunnen verplichten, dus doen ze maar iets, wat eigenlijk op het zelfde neer komt uiteindelijk. PS: ik ben dus voor winterbanden, voordat er weer iemand komt, die het topic niet goed heeft doorgelezen ![]() |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#169 | |||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
Dit is geen voer voor juristen, gewoon heldere taal. Ik denk dat je héél gauw klaar bent bij de Duitse rechter... Bij AMT weten ze vast alles over hefbruggen en garagekrikken maar m.b.t. dit onderwerp zou ik ze niet als gezaghebbend orgaan durven kwalificeren. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#170 |
|
Geroyeerd Lid
|
Of het nu wel of niet verplicht is, het is gewoon veel en veel veiliger om in de winter met winterbanden te rijden.
En dan kun je wel gaan zeuren over de aanschaf prijs, voor dat geld kun je niet eens een doodkist kopen! |
|
|
|