![]() |
|
|
#131 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Ik lees en citeer slechts wat zij schrijven, maar of de ANWB altijd gelijk heeft?? Geloof er niets van. Misschien staat er iets op de Duitse site van ADAC. Als ik tijd heb zal ik hier eens op kijken. |
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ik herinner me enkele jaren geleden in de herfstvakantie 's morgens vroeg dichte mist en lichte vorst. En dus spekgladde wegen. Tussen Kutna Hora en Praag 1 geslipte auto in de bosjes en tussen Praag en Chemnitz een auto in de sloot en een vrachtwagen een gebouw binnen geslipt. Brand in dat gebouw en de grensovergang dicht. 50 km omrijden in dichte mist op 500 m hoogte en spekgladde weg. Zekerheid voor alles en zo weinig mogelijk risico. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
VIP Lid
|
De ANWB doet wel vaker uitspraken waar nix van klopt, dus die geloof ik al niet.
En dan nog, er wordt gesproken over geschikte en ongeschikte banden. Wie vind wat geschikt? Ik vind zomerbanden met heel veel profiel wel geschikt voor de winter hoor. Dus dan mag het Er wordt bij over echte winterbanden gesproken bij de verzekerings schuldvraag. Pas als ik t van een betrouwbare bron zie geloof ik het En voor de herfstvakantiegangers, zeker al op winterbanden gaan hoor... De koudere tijden zijn al weer aangebroken. Zeker ook gewoon met herfstweer, hevige regen enzo, zijn ze beter. Dat t nu nog warm is buiten, ja das wel lekker, maar zoveel extra slijten ze nou niet, en al wel, zou ik t risiko niet lopen dat ik ze daluk nodig heb en ze thuis heb laten liggen haha |
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
In de winter op zomerbanden rijden en in de herfst op winterbanden? Ik begrijp het even niet Erik, je spreekt jezelf tegen. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Legende
|
Citaat:
CONCLUSIE : Waarom winterbanden? 1. Alleen winterbanden bieden bij lage temperaturen de hoogst mogelijke vorm van zekerheid. 2. Winterbanden kunnen in tegenstelling tot zomerbanden niet 'bevriezen'. Dit garandeert zekerdere rijomstandigheden en meer comfort.3. Moderne winterbanden zijn net zo geluidloos en comfortabel als zomerbanden en slijten, door het speciale silicamengsel, niet sneller. De vernieuwde rubbersamenstelling van winterbanden heeft er ook toe bijgedragen dat de slijtage en het rolgeluid van de band op een gelijk niveau ligt als van de traditionele zomerband. 4. Winterbanden bieden u meer veiligheid en dus een aanzienlijk geringer risico op lichamelijk letsel en schade aan uw voertuig. Dat dit een positief effect heeft op de hoogte van uw verzekeringspremie (no claim) en uw eigen risico moge duidelijk zijn. Het is ook om deze reden dat het gebruik van winterbanden door de leasemaatschappijen aanbevolen wordt! 5. In sommige (Europese) landen is het gebruik van winterbanden verplicht gedurende de wintermaanden. Mocht u hier een ongeluk krijgen/veroorzaken, kunt u in grote problemen komen wanneer blijkt dat u op zomerbanden reed. Daarbij komt dat de kosten voor winterbanden te verwaarlozen zijn. De aanschafprijs is in de meeste gevallen lager dan zomerbanden en uw zomerbanden slijten immers niet! Veilige reis aan iedereen. ![]() Volledig info hier hekla.nl |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Moderator
|
Voor alle zekerheid hebben wj de winterslofjes er vandaag onder laten schroeven.
En nu naar bed, we gaan vroeg op stap |
|
|
|
|
|
#138 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Lees eens mijn post goed voordat je onzin uit gaat kramen En Lina, in de eerste alinea wordt de juistheid van de ANWB in twijfel getrokken, de laatste is gewoon een tip voor de herfstvakantiegangers... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Legende
|
Citaat:
"Ik vind zomerbanden met heel veel profiel wel geschikt voor de winter hoor." Dat is waar ik op reageer, een zomerband is geen winterband welk profiel er ook opzit! Het gaat hem duidelijk over de rubbersamenstelling en de temperatuurgeschiktheid. Het is zoals in de motorsport regenbanden, intermediates en slicks zijn niet te vergelijken, waarom denkt je dat er zoveel ontwikkeling ingestoken wordt. |
|
|
|
|