het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-10-06, 14:53   #131
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Josef schreef:
ik begin steeds meer te twijfelen aan de uitspraken van de ANWB!
hoe kan men mij in Duitsland de rijbevoegdheid ontzeggen dan?

als het waar is ga ik toch nog iets beter opletten in D.
Ik werk niet bij de ANWB Josef Ik lees en citeer slechts wat zij schrijven, maar of de ANWB altijd gelijk heeft?? Geloof er niets van. Misschien staat er iets op de Duitse site van ADAC. Als ik tijd heb zal ik hier eens op kijken.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-06, 17:24   #132
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Josef schreef:
wij gaan 28 oktober weer naar CZ, dus ik laat ze er de 21e onder zetten!
Wij gaan volgende week naar CZ en dus gaan de winterbanden er onder. (morgen)

Ik herinner me enkele jaren geleden in de herfstvakantie 's morgens vroeg dichte mist en lichte vorst. En dus spekgladde wegen.
Tussen Kutna Hora en Praag 1 geslipte auto in de bosjes en tussen Praag en Chemnitz een auto in de sloot en een vrachtwagen een gebouw binnen geslipt. Brand in dat gebouw en de grensovergang dicht.
50 km omrijden in dichte mist op 500 m hoogte en spekgladde weg.

Zekerheid voor alles en zo weinig mogelijk risico.
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-10-06, 21:23   #133
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
De ANWB doet wel vaker uitspraken waar nix van klopt, dus die geloof ik al niet.

En dan nog, er wordt gesproken over geschikte en ongeschikte banden. Wie vind wat geschikt? Ik vind zomerbanden met heel veel profiel wel geschikt voor de winter hoor. Dus dan mag het
Er wordt bij over echte winterbanden gesproken bij de verzekerings schuldvraag.

Pas als ik t van een betrouwbare bron zie geloof ik het

En voor de herfstvakantiegangers, zeker al op winterbanden gaan hoor... De koudere tijden zijn al weer aangebroken. Zeker ook gewoon met herfstweer, hevige regen enzo, zijn ze beter.
Dat t nu nog warm is buiten, ja das wel lekker, maar zoveel extra slijten ze nou niet, en al wel, zou ik t risiko niet lopen dat ik ze daluk nodig heb en ze thuis heb laten liggen haha
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-10-06, 20:57   #134
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Erik schreef:
Ik vind zomerbanden met heel veel profiel wel geschikt voor de winter hoor. Dus dan mag het

En voor de herfstvakantiegangers, zeker al op winterbanden gaan hoor... De koudere tijden zijn al weer aangebroken. Zeker ook gewoon met herfstweer, hevige regen enzo, zijn ze beter.
In de winter op zomerbanden rijden en in de herfst op winterbanden? Ik begrijp het even niet Erik, je spreekt jezelf tegen.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-10-06, 22:09   #135
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Erik schreef:
De ANWB doet wel vaker uitspraken waar nix van klopt, dus die geloof ik al niet.

En dan nog, er wordt gesproken over geschikte en ongeschikte banden. Wie vind wat geschikt? Ik vind zomerbanden met heel veel profiel wel geschikt voor de winter hoor. Dus dan mag het
Er wordt bij over echte winterbanden gesproken bij de verzekerings schuldvraag.
Als je het volledig topic nog niet hebt doorgelezen, wel lees dan eerst dit alvorens deze onzin uit te kramen:

CONCLUSIE : Waarom winterbanden?

1. Alleen winterbanden bieden bij lage temperaturen de hoogst mogelijke vorm van zekerheid.
2. Winterbanden kunnen in tegenstelling tot zomerbanden niet 'bevriezen'. Dit garandeert zekerdere rijomstandigheden en meer comfort.
3. Moderne winterbanden zijn net zo geluidloos en comfortabel als zomerbanden en slijten, door het speciale silicamengsel, niet sneller. De vernieuwde rubbersamenstelling van winterbanden heeft er ook toe bijgedragen dat de slijtage en het rolgeluid van de band op een gelijk niveau ligt als van de traditionele zomerband.
4. Winterbanden bieden u meer veiligheid en dus een aanzienlijk geringer risico op lichamelijk letsel en schade aan uw voertuig. Dat dit een positief effect heeft op de hoogte van uw verzekeringspremie (no claim) en uw eigen risico moge duidelijk zijn. Het is ook om deze reden dat het gebruik van winterbanden door de leasemaatschappijen aanbevolen wordt!
5. In sommige (Europese) landen is het gebruik van winterbanden verplicht gedurende de wintermaanden. Mocht u hier een ongeluk krijgen/veroorzaken, kunt u in grote problemen komen wanneer blijkt dat u op zomerbanden reed. Daarbij komt dat de kosten voor winterbanden te verwaarlozen zijn. De aanschafprijs is in de meeste gevallen lager dan zomerbanden en uw zomerbanden slijten immers niet!

Veilige reis aan iedereen.

Volledig info hier hekla.nl
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-06, 22:22   #136
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Voor alle zekerheid hebben wj de winterslofjes er vandaag onder laten schroeven.
En nu naar bed, we gaan vroeg op stap
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-06, 22:46   #137
VIP Lid

Gorrit en Lina geniet ervan,ben zo blij voor jullie,prettige vakantie
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-06, 08:45   #138
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Als je het volledig topic nog niet hebt doorgelezen, wel lees dan eerst dit alvorens deze onzin uit te kramen:
Bijdehandje... Lees eens mijn post goed voordat je onzin uit gaat kramen

En Lina, in de eerste alinea wordt de juistheid van de ANWB in twijfel getrokken, de laatste is gewoon een tip voor de herfstvakantiegangers...
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-06, 10:17   #139
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Erik schreef:
Bijdehandje... Lees eens mijn post goed voordat je onzin uit gaat kramen
Ik heb het enkel en alleen over deze zin:

"Ik vind zomerbanden met heel veel profiel wel geschikt voor de winter hoor."

Dat is waar ik op reageer, een zomerband is geen winterband welk profiel er ook opzit! Het gaat hem duidelijk over de rubbersamenstelling en de temperatuurgeschiktheid. Het is zoals in de motorsport regenbanden, intermediates en slicks zijn niet te vergelijken, waarom denkt je dat er zoveel ontwikkeling ingestoken wordt.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-06, 11:37   #140
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Als de kwaliteit hetzelfde is ben ik het wel met je eens. Toch voel ik me veiliger in een auto met nieuwe zomer of allweather banden dan met afgeragte winterbanden.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels