![]() |
|
|
#101 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Owja, sorry
![]() |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Geroyeerd Lid
|
Het is verplicht van november tot april met winterbanden te rijden in Duitsland.
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
De vraag is nl als ik 10 km door Dld rijdt ben ik dan verplicht tot aanschaf van winterbanden...? Deze discussie loopt nog.... En ja ... de ANWB is wel eens meer voorbarig geweest met uitspraken (lees reflecterende vestjes). Dit neemt natuurlijk niet weg dat het altijd verstandig is om in DLD met winterbanden te rijden. Al is het alleen maar dat je bij iedere schade volledig aansprakelijk bent.... |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Geroyeerd Lid
|
Ik denk dat het sowieso beter is met winterbanden te rijden, voor je eigen veiligheid,ongeacht in welk land je bent
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Omdat je verplicht wordt tot een uitgave .... met de veiligheidshesjes is ook zo een discussie geweest... Je kan als buitenlander niet verplicht worden om dat aan te schaffen...
Hetzelfde geldt voor Oostenrijk daar kun je als buitenlander niet verplicht gesteld worden voor een verbandtrommel als dat in eigenland ook niet verplicht is.... maar dit ff terzijde. En vignetten is anders omdat dat een belastingmaatregel is... Maar er zal ongetwijfeld licht op de zaak komen.... volgens mij ligt het namelijk bij het Europees hof... |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Geroyeerd Lid
|
Ik wil wel even informeren voor het forum!
![]() |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Eerlijk gezegd begrijp ik de lieden ook niet die zoiets aanhangig maken bij het Europese Hof. Ik hoop dan ook dat ze in het ongelijk worden gesteld. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Of het redelijk is of niet... tja... het gaat om het principe....
Als ik 10km door Dld rij.. moet ik dan winterbanden..? Zo niet dan is het een rechtsongelijkheid... zo ja.... dan wordt je tot onevenredige uitgaven gedwongen. Maar neemt niet weg... winterbanden is nooit een verkeerde uitgave... Just my 2 cts |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb me ook afgevraagd hoe zit dat met die winterbanden.We wonen in de grensstreek met Duitsland en iedereen gaat hier even lekker winkelen of heerlijk uiteten voor weinig. De hele dichtstbijzijnde stad zit geregeld vol met Nederlanders die er veel geld achterlaten. En nu komen de winterbanden. Het is wel even afwachten of ze gaan ons bij de grens controleren of dat ze ons met rust laten? Heb al met een paar mensen over gehad wel of niet winterbanden, maar niemand denk die te gaan kopen. Ik heb met mijn cz vader over gehad en hij weet die prijzen hier. Hij wil me in Tsjechië tweedehands banden inclusief de wielen kopen. Is ook weer stuk goedkoper zeg hij. Hoef niet naar de garage gaan kan je zelf het hele wiel eraf halen, kost alleen wat tijd. Ja dat geloof ik best. Zo kom je weer op ideeën. ![]() |
|
|
|