het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 09-10-06, 21:02   #101
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Owja, sorry
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-06, 21:06   #102
Geroyeerd Lid

Het is verplicht van november tot april met winterbanden te rijden in Duitsland.
Alwine is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-06, 21:08   #103
Actief Lid

Willem II's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Daaruit zou je dus kunnen afleiden dat e.e.a. inderdaad verplicht is.
Dit is nog maar de vraag. Het wordt wel zo hard gesteld maar helaas kan dat voor buitenlanders volgens mij niet verplicht worden. Wel voor inwoners van eigen land.
De vraag is nl als ik 10 km door Dld rijdt ben ik dan verplicht tot aanschaf van winterbanden...? Deze discussie loopt nog....

En ja ... de ANWB is wel eens meer voorbarig geweest met uitspraken (lees reflecterende vestjes).

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het altijd verstandig is om in DLD met winterbanden te rijden. Al is het alleen maar dat je bij iedere schade volledig aansprakelijk bent....
Willem II is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-06, 21:11   #104
Geroyeerd Lid

Ik denk dat het sowieso beter is met winterbanden te rijden, voor je eigen veiligheid,ongeacht in welk land je bent
Oud 09-10-06, 21:36   #105
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Willem II schreef:
Dit is nog maar de vraag. Het wordt wel zo hard gesteld maar helaas kan dat voor buitenlanders volgens mij niet verplicht worden. Wel voor inwoners van eigen land.
Dat waag ik zeer te betwijfelen, Willem. Ieder heeft zich te houden aan de wetten die gelden in het land waar hij/zij is. Ik zie niet waarom de uitrusting van je auto daarop een uitzondering zou zijn.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-06, 21:42   #106
Actief Lid

Willem II's avatar

Nationaliteit:
Omdat je verplicht wordt tot een uitgave .... met de veiligheidshesjes is ook zo een discussie geweest... Je kan als buitenlander niet verplicht worden om dat aan te schaffen...

Hetzelfde geldt voor Oostenrijk daar kun je als buitenlander niet verplicht gesteld worden voor een verbandtrommel als dat in eigenland ook niet verplicht is.... maar dit ff terzijde.

En vignetten is anders omdat dat een belastingmaatregel is...

Maar er zal ongetwijfeld licht op de zaak komen.... volgens mij ligt het namelijk bij het Europees hof...
Oud 09-10-06, 21:50   #107
Geroyeerd Lid

Ik wil wel even informeren voor het forum!
Oud 09-10-06, 21:52   #108
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Willem II schreef:
Omdat je verplicht wordt tot een uitgave .... met de veiligheidshesjes is ook zo een discussie geweest... Je kan als buitenlander niet verplicht worden om dat aan te schaffen...
Ik zou mij kunnen voorstellen dat het Europese Hof er moeite mee zou hebben als het een onredelijke verplichting tot het aanschaffen van allerlei onzinnige zaken zou zijn. Maar wetgeving die verkeersdeelnemers dwingt tot uitgaven die de verkeersveiligheid vergroten, kan je toch moeilijk onredelijk noemen.

Eerlijk gezegd begrijp ik de lieden ook niet die zoiets aanhangig maken bij het Europese Hof. Ik hoop dan ook dat ze in het ongelijk worden gesteld.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-10-06, 21:57   #109
Actief Lid

Willem II's avatar

Nationaliteit:
Of het redelijk is of niet... tja... het gaat om het principe....

Als ik 10km door Dld rij.. moet ik dan winterbanden..? Zo niet dan is het een rechtsongelijkheid... zo ja.... dan wordt je tot onevenredige uitgaven gedwongen.

Maar neemt niet weg... winterbanden is nooit een verkeerde uitgave...

Just my 2 cts
Oud 09-10-06, 22:42   #110
Lid

MachAŠebe's avatar

Nationaliteit:
Ik heb me ook afgevraagd hoe zit dat met die winterbanden.
We wonen in de grensstreek met Duitsland en iedereen gaat hier even lekker winkelen of heerlijk uiteten voor weinig. De hele dichtstbijzijnde stad zit geregeld vol met Nederlanders die er veel geld achterlaten.
En nu komen de winterbanden.
Het is wel even afwachten of ze gaan ons bij de grens controleren of dat ze ons met rust laten?
Heb al met een paar mensen over gehad wel of niet winterbanden, maar niemand denk die te gaan kopen.
Ik heb met mijn cz vader over gehad en hij weet die prijzen hier. Hij wil me in Tsjechië tweedehands banden inclusief de wielen kopen. Is ook weer stuk goedkoper zeg hij. Hoef niet naar de garage gaan kan je zelf het hele wiel eraf halen, kost alleen wat tijd.
Ja dat geloof ik best. Zo kom je weer op ideeën.
MachAŠebe is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels