![]() |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
wij hadden hem ook meteen bij de grens gehaald en effe daarna, ja hoor politie, en werden van de weg gehaald en gecontroleerd. gelukkig hadden we een aardige vent die ons heeft geholpen met dat vignet, want we snapten er de ballen niet van.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik weet niet of dit al vermeld is maar ik vond dit en vond het wel handig. Als je bij www.anwb.nl op Tsjechië op het landkaartje klikt, opent zich een PDF-bestand met informatie over het wegenvignet.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Hoe heet het
Hoe heet zo'n autobaanvignet in het Tsjechisch? Of vragen jullie het in een andere taal?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Kupón, vraag naar een vignet(Dui) of coupon(Eng).
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Ik weet niet voor hoe lang je gaat, maar wij gaan een maand.
"Ik wil graag een vignet voor 1 maand, a.u.b.?". "Já bijch chtéla dálnièní známku na mésic, prosim?". voor 1 dag - na jeden den voor 10 dagen - na deset dnù voor 1 maand - na mìsíc voor een jaar - na rok |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Moderator
|
Ja, dat kan, maar dan betaal je aanzienlijk meer. Als je slim bent, wissel je eerst bij de grens even wat Euro's in voor Kronen.
![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
Autobaanvignetten worden in 2008 een stuk duurder. Het jaarvignet voor wagens tot 3,5 ton zal dan 1000 kronen kosten. Dit is zo'n 36 euro.
Het maand- en weekvignet worden 10 % duurder. Deze zijn vanaf 1 januari voor respectievelijk 330 en 220 kronen te koop. Voor voertuigen boven de 3,5 ton stijgt het vignet van 7000 naar 8000 kronen. Maand- en weekvignetten voor deze categorie zullen 2000 en 750 kronen kosten. De regering heeft vandaag tot dit besluit besloten. Het zal de staat zo'n 350 miljoen kronen opbrengen wat de uitbouw van het wegennet ten goede komt. radio.cz |
|
|
|