![]() |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
ik kan me herinneren een paar jaar geleden dat er op 28 oktober al wat sneeuw begon te vallen...
:P |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Forum Freak
|
http://www.tsjechie.net/board/f34/de...=eerste+sneeuw
Blijven opletten! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Actief Lid
|
We gaan volgende week vrijdag naar tsjechie, hoop dan nog geen sneeuwkettingen mee hoeven te nemen.
maar tegen de kerst tog zekers wel ![]() |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Super Lid
|
neem ze voor de zekerheid maar wel mee.
![]() |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Super Lid
|
gezelschapsspelletjes (kaarten) en tijdschriften (ook leuk om uit te wisselen als je in een pension of hotel zit).
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Forum Freak
|
Mijn ervaring tot nu toe is dat er meestal in november wel wat sneeuw valt, maar meestal niet zo veel, of het is te warm, vaak is dit snel weer weg en dan zo half december of (hopelijk) vlak voor de kerst valt er weer, laten we hopen dat het met bakken tegelijk naar beneden valt dit keer.
En Aliën ik wil alleen maar je weersvoorspellingen zien als deze sneeuw opgeven in dec, jan en feb, kun je dat even regelen ![]() Oeps, even terug naar het onderwerp, jullie gaan op wintersport en nemen mee ... een flinke dosis goede zin! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Super Lid
|
Plus vla en suikerbrood voor Esthertje!
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Voorlopig houden de wintervoorspellers het meer op een iets te warme winter ten opzichte van normaal. (dat was dus afgelopen seizoen ook het geval). Maar het is buitengewoon belachelijk om een uitspraak te doen over komende winter. Het lijkt erop alsof de seizoenen aan het veschuiven zijn. Ik zou zeker als je eind Oktober en November nog naar het Reuzengebergte (of ander berggebied) gaat me voorbereiden op winterse perikelen. De koude lucht is aan het opbouwen in het uiterste Noorden. Sterker nog de eerste nachtvorsten voor Tsjechië zitten volgende week (10 oct) al in het spreekwoordelijke vat. Het zuiden van Tsjechië (lipno en omgeving) is al twee dagen eerder kouder. Vanaf aankomende vrijdag komen de temperaturen voor het grootste deel van Tsjechië niet meer boven de 15 graden. 's nachts koelt het sterk af met een dalende vorstgrens naar 500 meter eind volgende week. De neerslagkansen voor volgende week zien er nog niet naar uit dat er vlokjes zullen neerdwarrelen, maar de kachel kan aan. O en Esther : Ik ben bezig met een eigen website met een topic over het weer in Tsjechië. Zodra deze klaar is, kunnen jullie deze aanschouwen voor wekelijks weeroverzicht. Kunnen we hier (in de hospoda) een topic maken om mijn beschouwingen belachelijk te maken. Wat ik in ieder geval altijd meeneem (onder de auto zet) in de winter naar Tsjechië zijn winterbanden. Echt een must !!!!! Niet treuren, maar investeren. Zonder winterbanden = niet goed !! Denk aan de veiligheid van je gezin, i.p.v. je portemonee. Gegroet Aliën. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Forum Freak
|
O ja
Citaat:
En inderdaad winterbanden! Ik heb wat Nederlanders hier zien stunten op hun zomerbandjes, levenslink. |
|
|
|
|