![]() |
|
|
#101 |
|
Legende
|
EK 2008: Zitka in Tsjechische selectie
Daniel Zitka, de doelman van landskampioen Anderlecht, is opgenomen in de selectie van de Tsjechische nationale ploeg voor de EK-kwalificatieduels tegen Slovakije (17/11) en Cyprus (21/11).
Bondscoach Karel Brückner maakte de selectie donderdag in Praag bekend. De 32-jarige Zitka, die voor het eerst opgeroepen wordt, profiteert van de blessure van Petr Cech, de doelman van Chelsea. Die heeft last van een kuitblessure. Naast Zitka is er in de selectie ook plaats voor diens ploegmaat bij Anderlecht, middenvelder Jan Polak. Tsjechië, dat al een ticket voor het EK op zak heeft, neemt het op 17 november in Praag op tegen Slovakije en speelt vier dagen later in Nicosia tegen Cyprus. gva.be |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Actief Lid
|
selectie
doet die michal danek het dan zo goed bij plzen , de naam ken ik niet in iedergeval terwijl ik heel veel spelers uit de tsjechische league ken , michal kadlec vind ik zelf geen verassing want dat is ook echt een goede speler en die gaat het later zeker wel bij een goeie club maken denk ik..
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Legende
|
Tsjechië - Slovakije 3 - 1
Tsjechië - Slovakije 3 - 1
Doelpunten: 13' Grygera 1 - 0 77' Kulic 2 - 0 79' Kadlec (own-goal) 2 - 1 82' Rosický 3 - 1 In Groep D van de EK-kwalificatie waren de kaarten al voor deze speelronde geschud. Duitsland en Tsjechië waren al zeker van een ticket voor het EK, maar beide landen vermaakten zaterdag hun eigen publiek. Duitsland won met 4-0 van Cyprus en de Tsjechen versloegen hun buren uit Slowakije met 3-1. Bij Duitsland waren Clemens Fritz (2'), Miroslav Klose (foto, 20'), Lukas Podolski (53') en ThomasHitzlsperger (82') goed voor de doelpunten. Tsjechië kwam via oud-Ajacied Zdenek Grygera (13') op voorsprong. Marek Kulic (76') maakte er 2-0 van. Michal Kadelc (79') zorgde met een eigen goal voor 2-1 en Tomás Rosický bepaalde in de 82ste minuut de eindstand. Laatst aangepast door Freddy2005; 18-11-07 om 00:26. Reden: Stukje verslag toegevoegd |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Legende
|
Groep D: Tsjechië eindigt als groepswinnaar
Tsjechië is als eerste geëindigd in kwalificatiegroep D. De ploeg won woensdag zijn laatste wedstrijd met 0-2 van Cyprus, waardoor het rivaal Duitsland sowieso voorblijft. De Duitsers kunnen nog wel op gelijke hoogte komen, maar het onderling resultaat geeft dan de doorslag. Dat is in het voordeel van de Tsjechen.
Daniel Pudil en Jan Koller maakten de goals voor de Tsjechen, die komende zomer voor de vierde achtereenvolgende keer present zijn op een EK. In 1996 bereikte de ploeg de finale, in 2004 de halve finale. In 2000 was de eerste ronde het eindstation. fcupdate.nl |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Legende
|
LOTING EURO 2008: 12.00 uur
Groep A:
Zwitserland Tsjechië Portugal Turkijë Groep B: Oostenrijk Croatië Duitsland Polen Groep C: Nederland Italië Roemenië Frankrijk Groep D: Griekenland Zweden Spanje Rusland Zwitserland - Tsjechië wordt dus de openingswedstrijd op 07 juni om 18h00. uefa.com Laatst aangepast door Freddy2005; 02-12-07 om 13:03. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Super Lid
|
een zware poule voor Nederland en Tsjechie dus
![]() |
|