![]() |
|
|
#611 |
|
Legende
|
Ajax in Amsterdam onderuit tegen Slavia Praag
Het hoofdtoernooi van de Champions League is ver weg voor Ajax. De Amsterdammers verloren woensdagavond in de Amsterdam ArenA met 0-1 van Slavia Praag. Beide teams kregen in de derde voorronde van het kampioenenbal een strafschop. Waar Ajax via Klaas Jan Huntelaar miste, schoot David Kalivoda voor de Tsjechen vanaf de stip wél raak, 0-1.
telesport.nl |
|
|
|
|
|
#613 |
|
Legende
|
Zeven gewonden bij rellen tussen voetbalsupporters in Amsterdam
Voor de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Slavia Praag zijn vanavond in Amsterdam groepen supporters van de beide teams met elkaar op de vuist gegaan. Daarbij vielen zeven gewonden. De politie hield zes Tsjechische supporters aan.
De onlusten begonnen in de metro, waarmee de aanhangers van beide voetbalploegen op weg waren naar de Amsterdam ArenA. De Mobiele Eenheid moest daar optreden. De gewonden moesten naar het ziekenhuis. Onder hen zijn Spaanse toeristen die niets met de ruzie te maken hadden. Zij belandden in de metro tussen de vechtende partijen. De onlusten deden zich voor rond 20.00 uur. (belga/hln) hln.be |
|
|
|
|
|
#614 |
|
Legende
|
Arsenal laat langs Sparta Praag
Arsenal kan de return tegen Sparta Praag in de derde voorronde van de Champions League met een gerust hart tegemoet zien. De Londenaren wonnen het eerste duel in Tsjechië woensdag met 0-2. Cesc Fabregas en Aleksandr Hleb bezorgden het elftal van trainer Arsene Wenger een goede uitgangpositie met twee doelpunten in de laatste achttien minuten van de wedstrijd.
De Nederlandse aanvaller Robin van Persie deed de hele wedstrijd mee bij Arsenal, dat de Engelse competitie zondag begon met een moeizame overwinning (2-1) op Fulham. Fenerbahçe versloeg woensdagavond het Belgische Anderlecht met 1-0. Alex scoorde na 32 minuten. Het Duitse Werder Bremen kende veel moeite met Dinamo Zagreb: 2-1. Daniel Jensen, ex-Heerenveen, besliste het eerste duel met een doelpunt in de 85e minuut. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#615 |
|
Legende
|
Polak: "Eerste helft snel vergeten, tweede geeft hoop"
Jan Polak speelde een cruciale rol bij de twee gezichten die Anderlecht vanavond toonde op Fenerbahçe. In de eerste helft moest de Tsjechische international vooral Biglia bijstaan in het verdedigende middenveld, een rol die hem niet zo goed ligt. Na de pauze mocht Polak zich offensief uitleven en hij kon twee kansen afdwingen. Eerst redde Serdar de pegel van de middenvelder en even later mikte hij na een corner van Boussoufa nipt naast. Als Polak de box-to-box player is die Anderlecht al zo lang zoekt, dan is toch vooral gevaarlijk voor de vijandelijke box en daar kan hij zeker een meerwaarde leveren, hopelijk over twee weken al in Brussel.
"Die eerste helft moeten we zo snel mogelijk vergeten en ons optrekken aan de tweede helft", zegt Jan Polak. "In de eerste helft speelde ik zelf ook zwak tegen een sterk Fenerbahçe, maar na de pauze ging ik net als de rest van de ploeg beter spelen. We kwamen er voetballend uit en de Turken konden nauwelijks counteren. Op eigen veld moeten we dit dan ook nog kunnen rechtzetten." (KH) hln.be |
|
|
|
|
|
#616 |
|
VIP Lid
|
Buiten gelaten dat het echt een bagger wedstrijd was en 2 onterrechte penalty's werden gegeven vraag ik me toch echt af waarom het in gods naam een verdiende overwinning voor Slavia was?
Juan: Vlieg volgende week naar Praag ga ook naar de wedstrijd ja. Zit je aan ajax of praag kant? |
|
|
|
|
|
#617 |
|
Actief Lid
|
een vervelende bagger wedstrijd om naar te kijken, mijn jaarkaart levert me dit jaar weinig plezier op bij Ajax vrees ik, wij zien wel hoe het in Praag afloopt, een echte spelverdeler erbij voor Ajax is een must
![]() |
|
|
|
|
|
#618 |
|
Legende
|
'Pavel Nedved wees transfer Internazionale af'
Juventus-speler Pavel Nedved beweert dat hij een transfer naar Internazionale afwees afgelopen zomer. De blonde middenvelder twijfelde lang over het voortzetten van zijn loopbaan, maar koos uiteindelijk toch om langer door te gaan als profvoetballer.
Juventus wilde zijn contract verlengen, maar beide partijen kwamen er niet uit, waarna Internazionale zich meldde voor de Tsjech. 'Ik heb meerdere aanbiedingen gehad, inclusief een van Inter', verklaarde de 34-jarige Nedved. 'Maar ik heb het hier nog altijd naar mijn zin en mijn het is altijd mijn intentie geweest om hier te blijven.' 'Ik wil Juventus helpen met een terugkeer in de Champions League. Het zou fantastisch zijn om dit team te helpen met een terugkeer naar dat geweldige toernooi. Ik heb serieus nagedacht over stoppen met voetbal, maar ik heb goede redenen om langer door te gaan. voetbalcentraal.nl |
|
|
|
|
|
#619 |
|
Legende
|
Jan Koller vindt Feyenoord een goede optie
Feyenoord trainer Bert van Marwijk liet de afgelopen weken aan de media weten nog op zoek te zijn naar een aanvaller om zijn selectie te kunnen versterken.
In het geruchtencircuit worden nu de namen genoemd van El Hamdaoui van Willem II en de Tsjechische aanvaller Jan Koller. De laatstgenoemde werkte al eerder onder trainer Bert van Marwijk bij Borussia Dortmund en staat nu onder contract bij Monaco waar hij zou willen vertrekken. In de media heeft de lange aanvaller laten weten Feyenoord zeker een interessante optie te vinden. Koller is bij Feyenoord in beeld gekomen nu de transfer van AZ-spits Danny Koevermans maar niet van de grond komt. soccerplaza.be |
|
|
|
|
|
#620 |
|
Legende
|
Koller bewijst zijn waarde voor AS Monaco
AS Monaco heeft zijn tweede overwinning in een week tijd binnen. FC Sochaux was niet opgewassen tegen de productiviteit van Jan Koller.
Koller, die in verband wordt gebracht met Feyenoord, opende na twee minuten de score. De Tsjechische spits tekende met een rake kopbal ook voor het slotakkoord; 3-0. vi.nl |
|
|
|