![]() |
|
|
#601 |
|
Legende
|
Twee Tsjechen op proef bij NEC
Na het contracteren van de Hongaar Adam Hrepka heeft NEC nog twee versterkingen op het oog. De Tsjechen Michal Pospisil en Filip Chlup zijn op proef bij de Nijmeegse formatie.
De 28-jarige aanvaller Pospisil staat nog een jaar onder contract bij het Schotse Heart of Midlothian. Middenvelder Filip Chlup (22) speelde de afgelopen twee seizoenen een marginale rol bij het Tsjechische FC Brno. fcupdate.nl |
|
|
|
|
|
#602 |
|
Legende
|
Slavia Praag klaar voor Ajax
Slavia Praag heeft de laatste wedstrijd voor de ontmoeting met Ajax in de voorronde van de Champions League winnend afgesloten. De Tsjechische club dankte de thuiszege op Kladno (2-0) aan doelpunten van Volesak en Smicer. Beide spelers troffen na rust doel. Slavia Praag speelt woensdag in de ArenA voor het eerst tegen Ajax. De return volgt twee weken later in Praag.
telesport.nl |
|
|
|
|
|
#603 |
|
Legende
|
Jan Koller alternatief Koevermans
Voor Feyenoord is Jan Koller een interessant alternatief voor het geval dat de gewenste transfer van AZ-spits Danny Koevermans niet door gaat. De 2.02 meter lange Tsjech wil vertrekken bij zijn huidige club AS Monaco.
Feyenoord-trainer Bert van Marwijk werkte in het verleden samen met Koller bij Borussia Dortmund. Eerste keuze voor de spitspositie blijft echter Koevermans. De Schiedammer heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar De Kuip, maar AZ houdt vooralsnog de boot af. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#605 |
|
Legende
|
Simunek naar Vfl Wolfsburg
In de Tsjechische jeugdinternational Jan Simunek heeft VfL Wolfsburg een vervanger gevonden voor de zwaar geblesseerde Ricardo Costa.
De twintigjarige Simunek, die bij Wolfsburg voor vier jaar tekende, is overgenomen van Sparta Praag. Over de hoogte van de afkoopsom doen beide clubs geen mededelingen. 'Hij staat bekend als een van de beste spelers van Tsjechië van dit moment', aldus trainer Felix Magath. 'We zijn blij dat we zo beloftevolle speler hebben kunnen vastleggen.' Simunek moet waarschijnlijk direct aan de bak, omdat Wolfsburg Ricardo Costa voorlopig niet kan opstellen. De Portugese verdediger is een half jaar uitgeschakeld door een kruisbandblessure. soccerplaza.be |
|
|
|
|
|
#606 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
. |
|
|
|
|
|
|
#607 |
|
Legende
|
Rosicky verwacht emotionele terugkeer in Praag
Tomas Rosicky verwacht dat het een vreemde en emotionele ervaring zal zijn als hij het woensdagavond met Arsenal tegen Sparta Praag opneemt. De middenvelder groeide op in de Tsjechische hoofdstad, en volgde de stappen van zijn vader en broer door voor Sparta Praag te gaan spelen.
'Het zal de eerste keer zijn dat ik tegen ze speel', zegt Rosicky op de website van Arsenal. 'Ik ben daar opgegroeid. Dit is mijn club. Ik speelde er sinds ik zeven of acht was, tot ik ongeveer twintig was. De club heeft me op alle stappen in mijn loopbaan voorbereid. Mijn vader speelde er, mijn broer speelde er dus het zal emotioneel worden omdat ik gevoelens voor die club heb.' Overigens zal Arsenal het in Praag zonder twee aanvallende krachten moeten doen. De afgelopen zomer van Dinamo Zagreb overgekomen Eduardo da Silva en Emmanuel Adebayor zijn beide uitgeschakeld. Ook middenvelders Abou Diaby en Denilson hebben een lichte blessure, maar Wenger verwacht dat ze alleen de wedstrijd om de voorronde van de Champions League missen. voetbalcentraal.nl |
|
|
|
|
|
#608 |
|
Legende
|
Ajax klaar voor Slavia Praag
Ajax klaar voor Slavia Praag
Uitgegeven: 15 augustus 2007 06:23 Laatst gewijzigd: 15 augustus 2007 06:25 AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax heeft goede hoop dat zijn ploeg ook zonder Wesley Sneijder van Slavia Praag kan winnen. De ploegen ontmoeten elkaar woensdagavond in het kader van de laatste voorronde van de Champions League voor het eerst in de Amsterdam Arena. "Ik kan me niet voorstellen dat we net als vorig jaar tegen FC Kopenhagen nog een keer in de fout gaan. Ik heb alle vertrouwen dat we deze klus gaan klaren", verklaarde de oefenmeester. Ten Cate gunt Luis Suarez een basisplaats. De van FC Groningen overgekomen aanvaller heeft slechts drie keer met zijn nieuwe ploeggenoten getraind. Hij dankt zijn uitverkiezing aan het vertrek van Ryan Babel naar Liverpool en blessures van Leonardo, Edgar Davids, Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan. Jurgen Colin vervangt George Ogararu als rechtsback. De Roemeen is als gevolg van een hamstringblessure vier weken uitgeschakeld. |
|
|
|
|
|
#609 |
|
Actief Lid
|
sparta praha = arsenal londýn
vanavond is de wedstrijd sparta praag arsenal , ik was gister heel vroeg op gestaan om een van de laatste 400 kaartjes te bemachtigen , en dat is ook gelukt ik ga me best doen om even wat leuke foto.s te maken
|
|
|
|