![]() |
|
|
#441 |
|
Forum Freak
|
Ajax volgt jong Tsjechisch talent
Ajax heeft interesse in Tomas Necid. De 17-jarige spits van Slavia Praag gooide hoge ogen tijdens het afgelopen EK onder zeventien met Tsjechië, zo meldt Eurosport. Naast Ajax zouden ook andere Europese clubs geïnteresseerd zijn in de spits. Dit seizoen viel Necid zes keer in en kwam tweemaal tot scoren. Naast Ajax zouden ook Arsenal, Real Madrid, Juventus, Lazio, Deportivo la Coruña, Werder Bremen, Borussia Dortmund en Hamburger SV interesse hebben in de talentvolle speler. Necid zelf zou het liefst naar Engeland willen verkassen. Voetbal Primeur |
|
|
|
|
|
#442 |
|
Legende
|
Tomas Rosicky bij de Queen
Tomas Rosicky en zijn Arsenal teamgenoten zijn donderdag op audientie geweest bij koningin Elizabeth II op Buckingham Palace. Het is hoogstuitzonderlijk dat sportfiguren door de Britse koningin ontvangen worden.
Het bezoek komt er nadat de koningin vier maanden geleden door rugpijn had moeten afzeggen voor de inwijding van het Emirates Stadium, de gloednieuwe voetbaltempel van de Gunners. Elizabeth wil op deze manier alle mensen bedanken die hard hebben gewerkt bij de bouw van het prestigieuze stadion. Tomas Rosicky beschreef het evenement, dat een half uurtje duurde en de onvermijdelijke thee pauze bevatte, als een "bijzonder aangename gebeurtenis". radio.cz Laatst aangepast door Freddy2005; 16-02-07 om 22:37. Reden: Reden van bezoek of uitnodiging toegevoegd |
|
|
|
|
|
#443 |
|
Forum Freak
|
Juventus heeft de koppositie in de Serie B weer in handen. 'De Oude Dame' had geen kind aan een armlastig Crotone, dat compleet werd overlopen door de Turijnse club. Del Piero was de grote man aan de zijde van Juventus. De oud-international scoorde 3 keer, nadat Balzaretti en Nedved al voor een comfortabele 2-0 voorsprong hadden gezorgd.
|
|
|
|
|
|
#444 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#445 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#446 |
|
Legende
|
'Nedved kreeg lucratieve aanbieding Chelsea'
Vandaag is naar voren gekomen dat Pavel Nedved in de zomer een contract kon ondertekenen bij Chelsea. De Tsjech wees dit bod af en besloot Juventus trouw te blijven, ondanks de gedwongen degradatie naar de Serie B.Na de degradatie was er sprake van een heuse spelersleegloop bij De Oude Dame. Zlatan Ibrahimovic en Petrick Viera zochten hun heil bij Internazionale, Emerson en Fabio Cannavaro vertrokken naar Real Madrid en Lilian Thuram en Gianluca Zambrotta besloten tot een vertrek naar FC Barcelona. Nedved kreeg aanbiedingen van Tottenham en AS Monaco. Corriere Dello Sport weet vandaag te melden dat Nedved ook een aanbieding van Chelsea kreeg. 'Ik kon een zeer lucratief contract tekenen bij Chelsea, maar Chelsea wist mij niet te overtuigen waarom ik naar Londen moest verkassen. Ik ben blij dat ik bij Juve ben gebleven. De club heeft mij hard nodig en ik zou het mezelf nooit hebben vergeven als ik was vertrokken', aldus Nedved. voetbalcentraal.nl |
|
|
|
|
|
#447 |
|
Legende
|
Petr Cech mag helm ook dragen met Tsjechië
Petr Cech mag in de EK-kwalificatiewedstrijden van Tsjechië een helm dragen. Dat heeft de Europese voetbalbond Uefa vrijdag beslist. De 24-jarige doelman van Chelsea speelt sinds vorige maand met een hoofddeksel in de Engelse competitie. De international besloot daartoe nadat hij in oktober een schedelbasisfractuur opliep in het duel tegen Reading. Volgens een functionaris van de Tsjechische voetbalbond kostte het weinig moeite om de Uefa te overtuigen. "De Uefa wilde alleen zeker weten of de helm geen bedreiging vormt voor andere spelers. Bovendien mogen er geen sponsornamen zichtbaar zijn." (novum/ap)
![]() hln.be 23/02/07 19u07 |
|
|
|
|
|
#448 |
|
Legende
|
Zdenek Grygera fit voor topper tegen AZ
![]() Ajax kan aankomende zondag tegen AZ weer beschikken over Grygera. De verdediger lag er enkele weken uit vanwege een hamstringblessure maar is daar weer nagenoeg van hersteld. De Tsjech start waarschijnlijk meteen in de basis op de linksbackpositie. Gisteren na de wedstrijd tegen Werder hoopte trainer Ten Cate dat ook Emanuelson af kon reizen naar Alkmaar maar voor de jonge Amsterdammer komt het duel nog te vroeg. Ook Vermaelen moet het duel nog aan zich voorbij laten schieten vanwege een blessure. De wedstrijd AZ - Ajax staat onder leiding van Wegereef. Beide ploegen moeten winnen om aansluiting te houden met koploper PSV. voetbalcentraal.nl |
|
|
|
|
|
#449 |
|
Forum Freak
|
Ondanks een doelpunt van Milan Baros, wist Olympique Lyon wederom niet te winnen in de Franse competitie. De ploeg die jarenlang onfeilbaar leek, speelde 3-3 tegen FC Sochaux. De Tsjech die in januari overkwam van Aston Villa scoorde, nadat FC Sochaux op 2-0 was gekomen. Ondanks de slechte resultaten van de afgelopen weken heeft Lyon nog altijd een voorsprong van 13 punten op nummer twee RC Lens.
|
|
|
|
|
|
#450 |
|
Forum Freak
|
Jan Polák en Jan Hable zijn geselecteerd voor het Europese elftal dat gaat deelnemen aan UEFA-CAF Meridinian Cup. Hierin spelen de grootste talenten van de continenten Europa en Afrika tegen elkaar in twee wedstrijden. De Nederlandse inbreng is beperkt tot Ajacied Vurnon Anita.
UEFA.com |
|
|
|