het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 15-01-07, 15:22   #391
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Extra oefenwedstrijden voor Jong Oranje

De voetballers van Jong Oranje spelen eind maart twee extra oefenwedstrijden in het kader van de voorbereiding op het Europees kampioenschap, komende zomer in eigen land.

De ploeg van bondscoach Foppe de Haan speelt 23 maart in en tegen Tsjechië. Vier dagen later spelen ze voor eigen publiek tegen Ierland.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-07, 22:24   #392
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Petr Cech klaar voor terugkeer met speciale helm

Petr Cech is bijna fit genoeg om het goal van Chelsea weer te verdedigen. Met een speciale helm op zijn hoofd kan Cech weer spelen.

De Tsjechische international kan zaterdag terugkeren in de topper tegen Liverpool FC. José Mourinho is dolblij dat hij weer kan beschikken over zijn eerste keeper. ''Hij is de beste ter wereld en zeker wel £50 miljoen waard'', aldus de Portugese oefenmeester van Chelsea.

De 24-jarige keeper raakte in oktober geblesseerd in het duel met Reading. Aanvaller Stephen Hunt raakte de keeper in het gezicht en het gevolg was schade aan zijn schedel.

Volgens de Tsjech zal de helm zijn keeperkunsten niet belemmeren. ''De helm stopt mijn kwaliteiten niet. Ik kan gewoon spelen. Ik train er nu al twee maanden mee, dus ik ben er al aan gewend'', aldus de keeper van The Blues.

''Ik voel me fit en heb er veel zin in'', sluit de sluitpost af.

voetbalcentraal.nl
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-07, 23:19   #393
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Na 3 maanden is Cech al weer terug... de artsen hadden verwacht dat het helen van de schedel alleen al 3 maanden zou duren. Perfecte combinatie, een Tsjechische stevige kop en Engelse topartsen!
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-07, 14:31   #394
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
Keeper Cech klaar voor rentree met helm

bron : nu.nl

http://www.nu.nl/news/947872/42/Keep..._met_helm.html

Keeper Cech klaar voor rentree met helm

Uitgegeven: 17 januari 2007 13:49

LONDEN - Keeper Petr Cech is na zijn schedelbasisfractuur klaar om terug te keren in het elftal van de Engelse kampioen Chelsea. Met een speciale helm kan de 24-jarige Tsjech mogelijk zaterdag meespelen in het duel met Liverpool.

Het hoofddeksel van 80 gram is een primeur in het voetbal. De Engelse voetbalbond moet nog wel instemmen met het gebruik van de helm.
De Tsjechische doelman traint sinds enige weken weer mee met zijn team. "Ik heb op de training gemerkt dat ik me nergens zorgen over hoef te maken. Aan de helm ben ik inmiddels gewend. Hij hindert me niet tijdens het spelen.''
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-01-07, 15:20   #395
Forum Freak

Citaat:
Werder bevestigt interesse in Baros

Werder Bremen houdt momenteel alle opties open. De Duitsers hebben hun belangstelling voor Milan Baros inmiddels bevestigd, maar bekijken meerdere aanvallers. Sowieso hoopt de club zich spoedig offensief te versterken.
Coach Thomas Schaaf legt Eurosport uit waarom. "Baros is een uitstekende speler met een neusje voor de goal. Wij speuren momenteel rond op de transfermarkt, wat logisch is. Het contract van Ivan Klasnic loopt immers af en Hugo Almeida speelt hier slechts op huurbasis. Al zou Klose besluiten te blijven, dan nog willen we ons aanvallend versterken."

Het is echter niet alleen Werder Bremen dat de komst van Baros wel ziet zitten. Ook Olympique Lyon, Chelsea en Saint-Etienne hebben hun oog laten vallen op de Tsjechisch international van Aston Villa.

Voetbal Primeur
Die wordt ook met zo'n beetje elke club in verband gebracht...
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-01-07, 08:52   #396
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Tsjechische verdediger in beeld bij Club Brugge

Volgens Tsjechische bronnen is Vaclav Drobny in beeld bij Club Brugge. Drobny (26) is 1,91 meter grote centrale verdediger die uitkomt voor Sparta Praag en eerder bij Aston Villa en Strasbourg speelde. Zijn contract bij Sparta loopt af in 2008, maar het afgelopen seizoen kwam hij, mede door een knieblessure, amper in actie. In 2004 verzamelde Drobny twee caps voor de Tsjechische nationale ploeg.

Bij Club geeft men toe de speler te kennen, maar de interesse zou momenteel niet concreet zijn. Het is evenwel kristalhelder dat blauw-zwart blijft speuren naar versterking voor de defensie. Het dossier Hoefkens zit nog steeds vast. (kvu)

hln.be
Oud 19-01-07, 18:47   #397
Forum Freak

Udinese haalt Sivok op bij Sparta Praag

Udinese heeft Tsjechisch-international Thomas Sivok aangetrokken. De Italianen nemen hem over van Sparta Praag. Hij tekende in Udine een contract tot de zomer van 2010. Eerder wilde ook Ajax hem aantrekken.

Donderdagavond kwam de 23-jarige Sivok door de medische keuring bij Udinese. Hij zal zich pas aan het einde van deze maand bij de selectie van trainer Alberto Malesani voegen. Hoeveel Udinese voor de middenvelder betaald heeft is niet bekend.

Voetbal Primeur
Oud 19-01-07, 19:02   #398
Forum Freak

Olympique Lyon zet zinnen op Milan Baros

Gérard Houllier zou Milan Baros nooit meer onder zijn hoede willen hebben. Maar de coach van Olympique Lyon komt twee jaar later terug op die stellige opmerking. Aston Villa kan een bod verwachten op z'n Tsjechische aanvaller. 'Ik kan bevestigen dat ik een ontmoeting heb gehad met de zaakwaarnemer van Baros', vertelde trainer Gérard Houllier op de website van Olympique Lyon. De 25-jarige spits van Aston Villa moet de Franse kampioen nog in de winterstop meer offensieve mogelijkheden geven. Houllier kent Baros nog van zijn periode als coach van Liverpool. De Franse trainer probeerde in 2005 de Tsjech naar Lyon te halen. Na de weigering van de spits stelde hij vast nooit meer Baros te willen strikken. Die opmerking is vergeten. 'Alleen idioten veranderen nooit van gedachten', aldus Houllier.

VI
Oud 20-01-07, 09:48   #399
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Cech: 'Teleurgesteld in Hunt, maar beter dan ooit'

Chelsea-goalie Petr Cech zegt dat hij zijn leven niet riskeert als hij gaat voetballen na zijn blessure. Cech raakte in oktober geblesseerd aan zijn schedel na een botsing met Reading-speler Stephen Hunt.

''Je moet er gewoon niet te veel aan denken. Ik speel nu met een speciale helm op en dat gaat prima. Ik voel me sterker en fitter dan ooit tevoren'', aldus de 24-jarige Tsjechische international tegenover The Sun.

''Ik heb zelfs vol op de voeten van een aanvaller durven te duiken. Ik kan niet wachten om mijn rentree te maken in de Premier League'', aldus de sluitpost van Chelsea.

''Ik ben wel erg teleurgesteld in Stephen Hunt. Hij praatte constant over mij in de pers, maar heeft mij niet één keer gebeld. Zelfs geen brief. Ik heb alleen een verontschuldigings-brief van Reading FC gehad met zijn handtekening, meer niet'', zo luidden de woorden van Cech.

voetbalcentraal.nl
Oud 20-01-07, 09:50   #400
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Tsjechisch international Sivok naar Udinese

Udinese heeft Tomas Sivok voor drie jaar vasgelegd. De Tsjechische international slaagde gisteren voor de medische keuring van de club uit Udine.

De Italianen nemen de middenvelder over van Sparta Praag, waar hij een basisplaats bezat. Hoeveel de Tsjechische topclub heeft ontvangen voor haar speler is vooralsnog onbekend.

Ajax had één jaar geleden ook al belangstelling voor de Tsjech, maar van een transfer naar Amsterdam is het nooit gekomen.

voetbalcentraal.nl
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels