![]() |
|
|
#231 | |
|
Actief Lid
|
toch, een schedelbasisfractuur schop je iemand niet zomaar. Het hoofd is het best beschermd van je hele lijf. Je moet wel zo vreselijk hard trappen om iemand een schedelbasisfractuur te schoppen.
Als je prof voetballer bent, moet je ook kunnen anticiperen, m.i. ging Hunt bewust door. Bovendien stond hij gewoon schijnheilig en geniepig te lachen toen Cech van het veld gedragen werd. Op basis daarvan concludeer ik dat Hunt het helemaal niet zo erg vond....... En je leest meer berichten dat Chelsea spelers harder worden aangepakt door de tegenstander (in de Engelse competitie althans) dan bij andere teams..... Citaat:
![]() en hierbij de vertraagde beelden |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Ik kijk er even onpartijdig tegenaan en vind dan dat ik me niet kan voorstellen dat iemand zoiets met opzet doet. Anders zou ik me druk gaan maken om de veiligheid van de keepers bij het voetbal en dus ook om mijn eigen veiligheid. Ja tuurlijk, ik heb ook wel meegemaakt dat spelers op me doorgingen en daar houd je ook wel eens iets aan over. Maar niemand, en dan ook echt niemand heeft de intentie om een keeper een schedelbreuk te schoppen. Zeker niet omdat het ook levensbedreigend kan zijn. |
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Pivonist
|
Voetbal is een moordsport, geweldig. Ellebogen, trappen, elkaar verrot schelden, Spuwen, kopstoten enz. is helaas "ingeburgert" in het hedendaagse voetbal, het zou verboden moeten worden.
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
VIP Lid
|
je commentaar lijkt nu toch iets gematigder. Heb je zelf ooit gevoetbalt? In volle snelheid, hoe probeer je af te stoppen denk,voor een aanstormende duikende keeper?
Trouwens, iedereen praat over aanvallers,die regelmatig een keepertje meetikken, ik stel me ook soms vragen,over de keepers die met plezier hun leven riskeren om in een speler zijn voeten te duiken...ja die kant heb je ook hoor. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
En JA ik heb zelf ook gevoetbald en bij bepaalde situaties moet je eieren voor je geld kiezen. Je kunt op de vertraagde beelden zien dat hij makkelijk had kunnen springen. Bovendien, het gebeurt wel vaker, maar dan met de voet. Je ziet hem z'n knie naar beneden doen. Natuurlijk ga ik er niet van uit dat Hunt hem een schedelbasisfractuur wilde schoppen, maar hij heeft er NIETS aan gedaan om het te voorkomen. Hij had ruim de tijd om over de keeper heen te springen, maar ging bewust door! en tenslotte: als je per ongeluk de keeper raakt dan schrik je daar zelf ook van en ga je kijken. Hunt liep nonchalant weg. Bekijk ook vooral het commentaar even bij de vertraagde beelden. |
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Legende
|
FA ziet af van disciplinaire stappen in zaak-Cech
De Engelse voetbalbond (FA) zal geen disciplinaire actie ondernemen tegen Stephen Hunt, de Reading-speler die betrokken was bij de botsing met Chelsea-doelman Petr Cech. De FA zegt de beslissing genomen te hebben op basis van de tv-beelden. Na contactname met scheidsrechter Mike Riley werd besloten af te zien van eventuele disciplinaire stappen. Chelsea had de FA erom verzocht een onderzoek in te stellen. Cech liep bij het voorval een schedelbreuk op. De Tsjechische doelman is minstens een half jaar buiten strijd. hln.be 19/10/06 14u01 |
|
|
|
|
|
#237 | ||||
|
Forum Freak
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Zijn beweging met de knie was eerder bedoeld om Cech te ontwijken. Ja, zeker, Hunt had kunnen opspringen, maar was ongetwijfeld ook bang voor zichzelf. Zo zou ik dat noemen. En NIETS gedaan om te voorkomen,dat geloof ik niet. Citaat:
En ja, dat hoort er ook bij Stef, alleen het verschil is denk ik dat die keepers de bal proberen te spelen. Althans, ik ga even van mezelf uit, ik doe zoiets alleen als ik de kans krijg om de bal te spelen. Als ik de bal toch niet kan raken, dan zet ik zelf de duik nooit in. Uit respect voor je tegenstander. Maar goed, misschien denk ik wel te goed over de voetballende mensen van tegenwoordig... ![]() |
||||
|
|
|
|
|
#238 |
|
Pivonist
|
Ik heb ook een voetbalnieuwtje, mijn buurman Zdenek Picman heeft in 1964 deelgenomen aan de olympische spelen in Tokio als speler van het toenmalige Tsjechesslowaakse elftal en DE ZILVEREN MEDAILLE gewonnen. Ze verloren de finale van Hongarije met 1-0 door een eigen doelpunt, dus met enige trots mag ik dit vermeldden nietwaar?
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Forum Freak
|
Dat mag de Pivonist zeker, maar wie maakte dat eigen doelpunt? Welke positie had dhr. Picman?
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Pivonist
|
Ik dacht middenvelder, uiteraard heeft mijn buurman niet in eigen doel gescoord, ik ga informeren als ik er weer ben. Dit in de hospoda onder het genot van Pivo's.
|
|
|
|