het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-10-07, 16:00   #271
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Dat heb je goed begrepen Maria!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 17:03   #272
Actief Lid

Lubnik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Maria schreef:
Bericht bekijken

Maar "wij van dit forum" begrijpen het geloof ik niet goed...
Knap zeg dat jij voor alle leden praat.
Lubnik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 17:12   #273
Lid

Corrie en Jan's avatar

Nationaliteit:
Ben ik weer

Hallo lieve mensen,

Graag wil ik nogmaals voor de duidelijkheid zeggen:
Wij zijn zelf verliefd geworden op deze boerderij. We zijn niet in een val gelokt ofzo!!
Wij zochten iets om samen in te wonen en beesten te houden.
En we wilden iets voor ons zelf beginnen.
Dus we proberen het met appartementen en een mini camping!!
Tja, je mag ons stom noemen, alles wat jullie willen.
En wij wisten echt wel dat er veel aan moest gebeuren, maar niet hoe snel het stucwerk naar beneden zou vallen!!
Niet zeker weten of wij wel een camping kunnen beginnen, ja, echt onze makelaar is meegeweest naar de burgemeester!!!
Hij kon het niet helpen dat er wat dingen tegen zaten en wij toch door wilden gaan.
In de aflevering heb ik het over de dingen die wij niet hebben gezien en dat volgens een paar mensen de boerderij duur betaald zou zijn.
Hallo!!!!! Vinden jullie buren ook niet dat jullie huis te stevig geprijsd staat? Deze tsjech wilde gewoon het onderste uit de kan, en zag dat wij verliefd waren.
Wij hebben steeds alles overwogen en steeds opnieuw besloten dat het is wat wij wilden en ja, onze makelaar vond het niet zo'n super idee, maar niet zijn taak om ons tegen te houden. En daar heeft hij gelijk in!!
Wij zien het als een kans om straks samen te zijn, niemand geeft ons een tijdslimiet. Niemand zegt hoe we het moeten doen, met of zonder camping.
Wij gaan zoeken naar mogelijkheden om hier te wonen en werken en mocht dat niet lukken....ach gewoon half jaar op, half jaar af.
Zoals ik al zei in de aflevering....als iedereen alles van te voren weet ( wat het leven biedt) dan haakt iedereen accuut af!!!
Had jij die auto willen kopen als je wist dat hij zo vaak naar de garage moest, zou je nog zo graag een kind willen als je van te voren wist hoe ziekelijk het zou zijn?
Soms moeten wij het avontuur aangaan, en komen voor onverwachte dingen te staan.
Gaat het er niet om hoe wij het ervaren?
Wij zijn nog steeds blij en ik moet zeggen dat ik nog steeds blij ben dat onze makelaar ons niet heeft tegen gehouden.
Ik moet ook eerlijk gezegd zeggen dat wij diverse makelaars hebben benaderd, maar iedereen was negatief, behalve deze die mij hoop bood en dacht in mogelijkheden.
Natuurlijk waren er wat tegenslagen en ging niet alles goed, maar waar gaat dat wel? Overal valt wel eens wat op aan te merken.
De kunst is alleen, hoe los je het weer op!!!
Maar daar wordt waarschijnlijk niet naar gekeken in dit forum.
Gissen, speculeren........flauw hoor!!!!
Waar blijven wij in dit verhaal? Ik kan praten, ik kan horen, en ik kan lezen.......Ik weet het niet hoor, maar volgens mij hebben wij dit pand gekocht en niet die andere makelaar.
Dus onze makelaar heeft ons niet hoeven te behoeden voor misstappen, ik vind dat wij zelf verantwoordelijk zijn.
Per slot van rekening zoek je hulp voor het verwezelijken van je droom en niet om er vanaf gepraat te worden.
Als het fout gaat...........ach dan mogen wij de hand in eigen boezem steken en verkoop ik de boerderij met vette winst!!!
Ik hoorde vanmorgen van de verkopende makelaar die even op visite was.....dat hij nu te koop zou staan voor 215.000 euro.
En oja, ik had de taxatie waarde van de boerderij ook al gemeld.

Oja, we hebben een vergunning voor een pension, maar hebben appartementen en dus verder geen papieren nodig!!!!
Vanwege onze hypotheek geen andere activiteiten.
Wij hebben een verblijfsvergunning voor 5 jaar!!!

Ik verzoek iedereen op te houden met speculeren over hoe het een en ander is gegaan, als er aan mij niets wordt gevraagd!!!

Nou, hoezit het met die andere panden van 140.000 euro in perfecte staat????? Op deze manier geloof ik dat het wel meevalt met de prijs toch?

Eindconclusie: Wij zijn zelf verantwoordelijk en wij willen nog steeds niet afgehouden worden van onze droom.
Kijk nog maar eens naar de aflevering en kijk waar het ons eigenlijk om te doen is.
Wij zijn hard aan het werk dat te realiseren, en de toll is hoog, maar het is het waard, daar ben ik van overtuigd!!!
Dus geef mij maar mijn makelaar, anders had ik hier niet gezeten.
Corrie en Jan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 17:25   #274
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Corrie en Jan schreef:
Bericht bekijken
Hallo lieve mensen,
Eindconclusie: Wij zijn zelf verantwoordelijk en wij willen nog steeds niet afgehouden worden van onze droom.
Precies de reden waarom jullie je niks van kritiek moeten aantrekken. Het is jullie keuze, jullie boerderij, pension en camping. Ook ik heb de aflevering gezien en het commentaar hier en op het andere forum gelezen en denk daar het mijne van. Maar realiseer me dat minder dan 10 procent zichtbaar is. Dus trek je eigen plan en ga gewoon door op de ingeslagen weg. Realiseer je alleen dat wanneer je meedoet aan een tv programma er altijd commentaar komt, positief maar ook negatief. Its all in the game. Succes
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 17:41   #275
Super Lid

Maria's avatar

Citaat:
Lubnik schreef:
Bericht bekijken
Knap zeg dat jij voor alle leden praat.
dat was een quote van het andere forum hoor!
waarom zeg je dit eigenlijk?

Laatst aangepast door Maria; 17-10-07 om 18:33.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 17:42   #276
VIP Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Corrie en Jan schreef:
Bericht bekijken
En wij wisten echt wel dat er veel aan moest gebeuren, maar niet hoe snel het stucwerk naar beneden zou vallen!!
zie ik niet als een probleem elk stucwerk valt er op den duur af

Citaat:
dat hij nu te koop zou staan voor 215.000 duro.
je kunt hem ook te koop zetten voor 1 miljoen duro.........
Citaat:
En oja, ik had de taxatie waarde van de boerderij ook al gemeld.
een Tsjechische taxatie is niet echt betrouwbaar.

Citaat:
Ik verzoek iedereen op te houden met speculeren over hoe het een en ander is gegaan, als er aan mij niets wordt gevraagd!!!
tenslotte zijn jullie nu bekende nederlanders

Citaat:
Nou, hoezit het met die andere panden van 140.000 euro in perfecte staat????? Op deze manier geloof ik dat het wel meevalt met de prijs toch?
ik denk dat het ook best wel meevalt. belangrijk is hoe je denkt.
als particulier of bedrijfmatig. dat is een hele andere discussie.

persoonlijk vind ik niet dat er veel kritiek wordt geleverd.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 17:54   #277
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Nee ik vind ook niet dat er echt kritiek word geuit jullie kant op. Kan het zijn dat dhr ... van het andere (verkeerde) forum heeft lopen stoken. Want alles was wij zeggen is fout in zijn ogen.

Corrie en Jan. Trek je niet alles aan. Jullie hebben die boerderij gekocht, jullie hebben de stap genomen en ondanks de moeilijke periode zijn jullie gelukkig. Dat is toch t belangrijkst.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 17:55   #278
Super Lid

Maria's avatar

Hoi Corrie,

Ook ik heb eigenlijk niet het idee dat er op dit forum veel kritiek wordt geleverd. Juist heel veel positieve reacties! En dat vond ik ook zo leuk aan betreffende aflevering, hoe jullie omgingen (en gaan, neem ik aan) met tegenslagen en er gewoon iets van maken.
Stop lekker met je verdedigen want het is niet nodig!
Succes met alles en groeten, Maria
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 18:03   #279
Lid

Corrie en Jan's avatar

Nationaliteit:
Ik bedoelde het verzoek voor degene die aan het speculeren slaan. Niet voor 99% van de reacties die positief zijn.

Oja, de Redactie van Stokvis Producties heeft me gebeld en er wordt een boek geschreven over de afleveringen van "Ik vertrek" en of we mee wilden doen!!
Ja, ja, en op de hak genomen in "De wereld draait door"
Nog mooier zou zijn een herhaling in het voorjaar!!! Maar dat weet de Tros nog niet!!! Ik hoor het wel!!

Voor ons is dit alles een bijzondere ervaring!!! geweldig.

Bedankt iedereen voor jullie steun en enthousiasme.
Hartverwarmend in het al kouder wordende huis.

He!!!! Jullie zijn allemaal welkom hoor!!!!
Maakt niet uit wanneer , mag ook in 2008!!!
Koffie staat klaar en de taart maak ik wel.
Corrie en Jan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-10-07, 18:07   #280
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Houden jullie ons wel op de hoogte.Want hoe komen jullie nu een beetje warm de winter door?
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels