het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 12-10-07, 21:40   #231
Volwaardig Lid

egje's avatar

Nationaliteit:
Ik vertrek,
Gisteren heb ik het gezien vond het heel Interessant , maar wat mij wel op viel is dat de mensen iets hadden gekocht waar nog zoveel aan moest gebeuren en dat ze dat van te voren niet hadden gezien, dus extra kosten en dat valt dan zo tegen dat zag je wel weer. Ik vind wel dat dit altijd in deze programma's naar voren komt.
Wij zelf proberen ook in Tsjechië land e.d te huren en hier met iets op agrarisch gebied te beginnen, we zijn hier al een paar jaar mee bezig, het wil niet zo lukken ieder keer is er wel wat. We proberen toch wel op te letten ,dat als we wat kopen het pand toch goed te bekijken .
We zullen zien of ons het wel lukt.
wel zien we dat in deze paar jaar dat we bezig zijn alles enorm duurder is geworden.
P.s Wij gaan niet emigreren hoor we blijven in Nederland wonen en gaan gewoon af en toe een paar week op en neer.

Kan iemand me vertellen waar hun zich in Tsjechië hebben gevestigd. dat kon ik er niet in opmaken, ben wel heel benieuwd hierna.
egje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 21:57   #232
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
http://www.navenkove.com/

In Radim oostelijk van Praag

http://www.mapy.cz/#x=134430594@y=13...7157_149636993
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 22:05   #233
Actief Lid

Lubnik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
egje schreef:
Bericht bekijken
..... wat mij wel op viel is dat de mensen iets hadden gekocht waar nog zoveel aan moest gebeuren en dat ze dat van te voren niet hadden gezien, dus extra kosten en dat valt dan zo tegen dat zag je wel weer.
Ik denk dat de makelaar van deze mensen een aardig steekje heeft laten vallen,de kosten kunnen wel eens aardig de pan gaan uitrijzen met een dergelijk groot gebouw in deze staat.
De mensen hadden het niet gezien bij de bezichtiging zeiden ze op tv,dan had de makelaar dit toch horen te vermelden volgens mij.
Lubnik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 22:07   #234
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
De link van mapy klopt niet! Het is Radim bij Luže (Vysoké Mýto) mapy.cz
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 22:30   #235
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
oeps sorry

Ja is altijd lastig in dat Tsjechië. Had laatst een mooi huis gezien in Studinec vlak bij (naar ik dacht ) een kennis van me blijkt dat er ongeveer "25" plaatsen met die naam zijn.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-10-07, 23:44   #236
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Bericht bekijken
Hoe weet je dat nou weer ? Nou ja het is niet weinig, maar er zit natuurlijk ook wel een flink lappie grond bij.
140.000 euro voor zo'n bouwval is wel heeeeeeeeel veel. Ondanks de 6 hectare die erbij zit. In de buurt van Chrudim/Vysoke Myto zijn de prijzen voor grond niet zo heel erg hoog. Ik ben ook erg benieuwd wie jullie makelaar was?!?!
Ik vind het wel heel knap van jullie dat jullie het in zo'n korte tijd zo goed hebben kunnen opknappen. Ga zo door en dan komt het vast allemaal goed.

Enfin, verder was het een prachtige uitzending, en jullie doorzettingsvermogen en instelling is bewonderenswaardig. Complimenten Corrie & Jan, en ik wens jullie samen met de 3 zonen alle succes van de wereld.

Veel geluk & plezier in dit mooie land!

Laatst aangepast door Tieske; 12-10-07 om 23:51.
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-07, 09:06   #237
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
petje af!

Ookwij hebben de uitzending inmiddels gezien, via www.uitzendinggemist.nl.

Kan niet anders zeggen dan PETJE AF, ondanks dat we wel een beetje onze twijfels hebben over de start van dit project. Hoe je het ook wendt of keert; de prijs van de boerderij lijkt aan de hoge kant te liggen, voornamelijk omdat er, zo te zien, toch nog wel veel renovatie- en restauratiewerk aan de boerderij zit. Er moet daar heel veel gebeuren.Daar komt nog wel een flink bedrag bij de koopprijs bij, wil je de zaak goed opknappen. Maar als alles eenmaal klaar is dan heb je ook wat. En het hoeft ook niet in 1 keer.

Het was best een positieve aflevering. De mensen kwamen spontaan, energiek, sociaal en warm over. Een leuk gezin. Verstandig van de vader om zijn werk in Nederland toch tijdelijk weer op te pakken.

Gelachen hebben we om die knaap die de douchezak ophing, waarvan de stelling omviel. Zal daar veel werk aan hebben gehad. Maar ook hier zullen het later leuke herinneringen zijn. Buiten douchen, wie doet het. En dan die schapen als (voorlopig) alternatief voor de koeien. Schitterend.

Misschien is het project (volgens ons) iets te naief aangevangen. Maar met de instelling van deze mensen moet het gaan lukken. WIJ wensen ze in ieder geval veel succes.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-07, 09:33   #238
Actief Lid

Lubnik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tieske schreef:
Bericht bekijken
140.000 euro voor zo'n bouwval is wel heeeeeeeeel veel. Ondanks de 6 hectare die erbij zit. In de buurt van Chrudim/Vysoke Myto zijn de prijzen voor grond niet zo heel erg hoog. Ik ben ook erg benieuwd wie jullie makelaar was?!?!
Wij weten wie de makelaar is dat hadden we al eerder vermeld maar is verwijderd door Heer Punk.
Beetje lullig want als er iets over een andere makelaar staat o.a. Czechbizz wordt dit niet verwijderd en gaat iedereen weer met modder gooien.
Lubnik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-07, 09:37   #239
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Het is kennelijk de wens van Corrie en Jan om de naam van "hun" makelaar niet te noemen. Ik kan mij dus voorstellen dat een moderator e.e.a. in de berichtgeving aanpast. Het zou iets anders zijn als het"jullie" makelaar was geweest met jullie ervaringen.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-10-07, 09:46   #240
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lubnik schreef:
Wij weten wie de makelaar is dat hadden we al eerder vermeld maar is verwijderd door Heer Punk.
Tabe geeft precies aan waarom ik de naam uit jouw bericht verwijderd heb, Lubnik. Corrie en Jan willen die naam hier niet noemen, dus dat hebben wij maar te respecteren, vind je ook niet?

Citaat:
Corrie en Jan schreef:
Bericht bekijken
Ik ga niet negatief doen over onze makelaar, dus ik zeg niet wie het is geweest. Dat komt wel in een persoonlijk gesprek, dan kan er ook niets uit zijn verband worden getrokken.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels