![]() |
|
|
#11 |
|
Forum Freak
|
Ik gebruik heel vaak dit woordenboek en zinnenboek (ook voor andere talen)
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo Simonka,
Ook ik ben op zoek naar een mogelijkheid om Tsjechisch te leren. Dit omdat ik een huis ga kopen in dat land. Ik heb wel een 'leuk' woordenboek ned./tsj. en daar heb ik de afgelopen vakantie veel aan gehad. Zelf denk ik dat ik toch naar de Volksuniversiteit Rotterdam ga. Oktober ben ik weer terug van een vakantie in Tsjechie en dan kan ik mooi weer naar school. Ik heb alleen geen idee hoe snel het zal gaan. Eigenlijk zou een weekje intern 'ergens' veel beter zijn, dan ben je intensief met de taal bezig ipv 1 of 2 uurtjes per week. Laat eens horen of je wat gevonden hebt; dat zal ik ook doen. Groetjes Mariae |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Hallo Simonka,
Ik heb in een eerder topic het Tsjechische centrum in Den Haag genoemd, daar kun je terecht voor al je vragen over cursussen etc. Die worden daar in kleine groepen gegeven, en zijn niet al te duur. Hier nog het adres van hun website: www.czechcentres.cz/hague |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
even een tip voor de beginnende tsjechofiel.
doe eerst een jaar de volksuniversiteit, hier krijg je dan eea te horen over de grammatica en naamvallen enz enz. zonder deze ondergrond is het (naar mijn ervaringen) erg moeilijk om de taal te doorgronden. men kan wel zeggen : "ik kan wel zonder de grammatica." voor je eigen gebrabbel waarschijnlijk wel, en met een beetje geluk snapt een tsjech wat je bedoelt. maar de tsjechen gebruiken alle naamvallen van mannelijk, vrouwelijk én onzijdig hééééél fanatiek. en dan gaat het spaarlampje heel snel uit. ![]() |
|
|
|