![]() |
|
|
#11 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Tabakswaren invoeren uit Tsjechie:
Ik heb nog even gezocht op internet:
Hierover staat een en ander in de EU-richtlijnen. Daaruit lees ik af: Voor invoer uit “oude” EU-landen (voor 1 mei 2004) + de “nieuwe” (per 1 mei 2004) Tsjechië, Cyprus, Malta en Slovenië gelden de europese hoeveelheden: 800 sigaretten pp. Van de Duitse douane voor invoer vanuit landen binnen de EU. Daaruit lees ik af: Voor invoer vanuit Roemenië, Bulgarije, Polen, Slowakije, Hongarije, Estland, Letland en Litouwen geldt een bijzondere beperking: Toegestaan 200 sigaretten. Voor invoer vanuit alle overige landen (dus ook Tsjechië): 800 sigaretten. Let wel, het gaat hier om wat je in Duitsland mag invoeren en door Duitsland mag meevoeren. Als je rechtstreeeks naar Nederland gaat vliegen, mag je de europese hoeveelheden meevoeren: 800 sigaretten. Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 13-08-08 om 17:21. Reden: Iets ingekort om bij de regelgeving voor Tsjechië te blijven. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Moderator
|
Het verhaal van Vandenberg bevestigt de door anderen genoemde hoeveelheden. Ik zal daarom dit topic vervangen door een nieuw, met daarin de actuele info.
Allemaal hartelijk dank voor uw bijdragen en onovertroffen speurwerk! ![]() |
|
|
|