het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-08-07, 23:41   #91
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek wint in dubbelspel

Michaëlla Krajicek heeft woensdag ook in het dubbelspel de tweede ronde bereikt van de US Open. De Nederlandse tennisster won met haar Poolse partner Agnieszka Radwanska met veel moeite van het Tsjechische duo Lucie Hradecka/Renata Voracova: 7-6 (7-3) 7-5.

telesport.nl
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-07, 08:06   #92
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek speelt openingspartij

Michaëlla Krajicek heeft bij het vaststellen van het speelschema voor de vierde dag van het US Open een openingspartij gekregen. De Nederlandse tennisster begint om 11.00 uur plaatselijke tijd in New York (17.00 uur in Nederland) op baan 4 tegen de gevaarlijke Hongaarse Agnes Szavay.

telesport.nl
Oud 30-08-07, 23:20   #93
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Tweede ronde eindstation Krajicek

De tweede ronde is het eindstation geworden voor Michaëlla Krajicek op de US Open. De 18-jarige Nederlandse tennisster moest donderdag op Flushing Meadows de zege laten aan de evenoude Agnes Szavay. De Hongaarse won in New York met 7-6 (4) en 6-3.

Beide speelsters hielden elkaar lang in evenwicht. Ook wat betreft het aantal breaks ging het gelijk op. De tiebreak moest uitkomst bieden over winst in de eerste set. Daarin bleven beiden tot 4-4 uitzicht houden op winst in de extra game. Toch was het de Hongaarse die het pleit in haar voordeel wist te beslechten: 7-4.

Gezien de stand op de wereldranglijst wekte het wedstrijdverloop weinig verbazing. Krajicek , nummer 33 van de wereld, deed nauwelijks onder voor Szavay, die twee plaatsen hoger staat.

In het tweede bedrijf werd de 'Kleine Kraai' al snel gebroken. Daarna liep de Almeerse achter de feiten aan. Met 6-3 ging de set en dus de partij naar de Hongaarse.

Daarmee heeft Krajicek geen vervolg kunnen geven aan haar imponerende optreden op Wimbledon, waar Misa tot de kwartfinale reikte. Desondanks heeft Krajicek het afgelopen jaar een opmars gemaakt in de mondiale tenniswereld om trots op te zijn.

telesport.nl
Oud 31-08-07, 21:00   #94
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek laat bloed onderzoeken

'Kleine Kraai' kampt met grote vermoeidheid

Michaëlla Krajicek, die in de tweede ronde van de US Open werd uitgeschakeld door de Hongaarse Agnes Szavay, heeft een verklaring voor haar verlies. Er is al tijden iets mis met haar lichaam. "Ik probeer hier in Amerika nog een bloedonderzoek te laten doen, want ik wil nu zo snel mogelijk weten wat er aan de hand is”, zegt de jonge Nederlandse.

"Het is genoeg geweest, ik ga met spoed mijn bloed laten testen”, zo verbaasde Krajicek haar toehoorders direct na de nederlaag met even onverwacht als slecht nieuws. “De teleurstelling van deze nederlaag komt vooral voort uit het feit dat ik tegen mijn eigen lichaam heb moet vechten. En heb verloren.”
Er is, zo bekende Krajicek in New York, al tijden iets mis met haar lichaam. “Ik heb zoveel pillen geslikt dat ze niet eens meer werken”, sprak de speelster die twee maanden geleden nog in de kwartfinales van Wimbledon stond. “Dat was een periode dat het weer even goed ging, maar het is al maanden ‘op en af’. Zelfs mijn stem is al tijden anders, klinkt schor. Al vóór Roland Garros is het mis gegaan. Pfeiffer? Ik weet het niet. Maar als dat zo is, heb ik een groot probleem.”

Niet eerder sprak Krajicek over de fysieke tegenslag die haar – naar nu blijkt al vele maanden – parten speelt. “Ik ben erg ziek geweest. Dat klinkt misschien als een excuus, maar het is nu eenmaal een feit. Ik biecht het nu op omdat ik ben uitgeschakeld en er niet langer omheen wil draaien. Waarschijnlijk weet ik ook wanneer het mis is gegaan, maar daar praat ik liever niet over; dat is privé.” Die vervelende privé-omstandigheden spelen al sinds het toernooi van Rome, een voorbereidingstoernooi op Roland Garros in mei.

telesport.nl
Oud 01-09-07, 10:25   #95
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
US Open: Michaëlla Krajicek ook in dubbelspel klaar

Michaëlla Krajicek is ook in het damesdubbelspel uitgeschakeld. Samen met haar dubbelpartner Radwanska uit Polen ging ze in drie sets ten onder tegen het Slowaaks/Japanse duo Srebotnik/Sugiyama: 5-7, 6-0, 6-2.

telesport.nl
Oud 13-09-07, 07:46   #96
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek opgelucht

Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken
'Kleine Kraai' kampt met grote vermoeidheid

De (bloed)onderzoeken die tennisster Michaëlla Krajicek na de US Open heeft ondergaan, hebben niks ernstigs aan het licht gebracht. "Ik ben echt ontzettend opgelucht. Alles is goed", aldus Krajicek. In New York deed de 18-jarige na haar uitschakeling de ontboezeming genoeg te hebben van de vermoeidheid en kleine kwaaltjes die haar al maanden teisterden.

Krajicek: "Elke week was er wel iets, hoofdpijn, koorts, en het ging maar door. Ik heb gewoon te veel toernooien gespeeld, te veel gereisd en alles viel - met wat privé-problemen - samen. Inmiddels voel ik me weer goed. Ik zal volgend jaar minder toernooien spelen en meer rust inlassen. De komende weken wil ik nog in Luxemburg, Stuttgart, Moskou, Zürich en Linz spelen. Daarna wordt bekend met welke coach ik het nieuwe jaar in ga en ik kijk eigenlijk nu al uit naar dat nieuwe seizoen."

telesport.nl
Oud 14-09-07, 12:55   #97
Administrator

Tsjechie.net's avatar

Reportage: Ze blijft wel altijd welkom

Door: Koen Greven, nrc 31-08-07

In Praag wordt Michaëlla Krajicek vooral als Nederlandse gezien

Michaëlla Krajicek, dochter van Tsjechische ouders, verloor gisteren in de tweede ronde van de US Open. In Praag werd dat voor kennisgeving aangenomen.

De leden van CLTK Praag zien de beste speelster van hun club eerder terug dan verwacht. De achttienjarige Michaëlla Krajicek verloor vannacht in de tweede ronde van de US Open in twee sets (7-6 en 6-3) van haar Hongaarse leeftijdsgenote Agnes Szavay. De nummer één van Nederland kan zich gaan richten op de clubcompetitie die de komende maand in de Tsjechische hoofdstad begint. Dan kunnen wij als Tsjechen ook voor haar juichen, zegt Josef Nechutny, secretaris-generaal van de Tsjechische tennisbond lachend.

Michaëlla Krajicek traint geregeld op de banen van de 114 jaar oude tennisclub gelegen op een eilandje in de rivier de Moldau. De krachttennisster mag dan - net als haar halfbroer Richard Krajicek - een kind zijn van twee Tsjechische ouders, in Praag zien ze haar toch vooral als een Nederlandse. Nechutny twijfelt geen moment als hem de vraag wordt gesteld of Krajicek toch ook niet een beetje van Tsjechië is. Nee, ze is Nederlands, zegt hij resoluut. Ze valt voor ons in dezelfde categorie als Jakob Hlasek en Martina Hingis. Profs die voor een ander land spelen. Zo steunen wij als Tsjechen de wereld van het tennis een beetje. Met Richard Krajicek was dat toch een beetje anders. Die is veel Nederlandser dan zijn zusje.

Michaëlla Krajicek heeft nooit serieus overwogen om onder de Tsjechische vlag te spelen. Ze maakte altijd doelbewust gebruik van de financiële steun van de Nederlandse tennisbond. Afwisselend trainde ze in Almere en in Praag. Michaëlla heeft het slim bekeken, zegt de Tsjech Leos Fiala. Ze heeft het beste van twee landen weten te combineren. De trainingsfaciliteien, de coaches en de sparringpartners zijn hier in Praag goed voor haar. Maar voor het geld kan ze beter in Nederland zijn. Fiala kent Michaëlla Krajicek al van jongs af aan. Ik kom uit hetzelfde dorp als haar vader. Het is mooi om te zien dat ze zon ontwikkeling doormaakt.

Michaëlla Krajicek kende dit jaar op het gras van Wimbledon met een plaats in de kwartfinales haar grote internationale doorbraak. Als nummer 34 van de wereldranglijst begon ze deze week op de banen van Flushing Meadows vol goede hoop aan de US Open. Na een sterk optreden in de eerste ronde tegen de onbekende Italiaanse Alberta Brianti, kon ze haar opmars gisteren niet voortzetten. Onder het toeziend oog van haar vader Petr Krajicek ging ze ten onder tegen Szavay.

De leden van CLTK Praag treurden meer om het verlies van Iveta Benesova. Het Tsjechische lid van de club verliet New York al na de eerste ronde.

De uitschakeling van Michaëlla Krajicek wordt door de meeste Tsjechen voor kennisgeving aangenomen. Voor mij is ze half Tsjechisch en half Nederlands, zegt Frantisek Novak in Praag. De jonge Tsjech bespant in een sportwinkel een racket. Ik volg haar wel als ze ergens speelt. En ik ben altijd voor haar, tenzij ze tegen een Tsjechische speelt natuurlijk. Ik heb Michaëlla dit jaar nog zien spelen tijdens een challengertoernooi hier op de club. Ze verloor jammer genoeg in de eerste ronde. Maar potentie heeft ze zeker.

Nechutny, de secretaris-generaal van de Tsjechische bond, noemt Michaëlla Krajicek een tennisster met een toptien potentie. Natuurlijk is het jammer dat ze niet voor ons speelt. Met Nicole Vaidisova, Lucie Safarova en Michaëlla Krajicek zouden we een onverslaanbaar Fed-Cupteam hebben. En dan lachend: Als ze zich bedenkt is ze in Tsjechië natuurlijk altijd welkom.

Vader Petr Krajicek heeft Nederland uit teleurstelling weer ingeruild voor Tsjechië. Door zijn dochter Michaëlla Krajicek zal de geboren Tsjech echter altijd aan Nederland verbonden blijven.
Tsjechie.net is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-07, 08:44   #98
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek treft Kremer in Luxemburg

Michaella Krajicek speelt in de eerste ronde van het toernooi van Luxemburg tegen de voor eigen publiek spelende Anne Kremer.

De 31-jarige Kremer is op dit moment de nummer 99 van de wereld en was op de Australian Open te sterk voor Krajicek in de eerste ronde.

Bij een zege speelt Krajicek tegen Ana Ivanovic. Vorig jaar kwam Krajicek niet door de eerste schifting, ze verloor van Francesca Schiavone.

sportfan.nl
Oud 24-09-07, 20:51   #99
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Ongelukkige rentree voor Krajicek

Michaëlla Krajicek heeft maandag een ongelukkige rentree gemaakt. De Nederlandse tennisster, die voor het eerst sinds bijna een maand weer een internationaal toernooi speelde, verloor in de eerste ronde van het WTA-toernooi in Luxemburg. 'Thuisspeelster' Anne Kremer, toegelaten met een wildcard, was met 6-3 7-6 (3) te sterk.

Krajicek kwam niet meer in actie op de WTA-Tour sinds de US Open, waar ze in de tweede ronde verloor van de Hongaarse Agnes Szavay. Ze liet haar bloed onderzoeken, omdat ze al lange tijd kampte met vermoeidheid en andere klachten. Krajicek bleek niets te mankeren. De Almeerse verbleef de afgelopen periode vooral in Tsjechië om daar te trainen. Ook speelde ze in de Tsjechische competitie.

telesport.nl
Oud 25-09-07, 20:51   #100
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek na supertiebreak door in Luxemburg

Michaëlla Krajicek heeft in het Luxenburgs Open de tweede ronde bereikt van het dubbelspel. De Nederlandse tennisster won dinsdagavond met haar Tsjechische partner Vladimira Uhlirova met veel moeite van het Oekraïense duo Joeliana Fedak/Joelia Bejgelzimer. De partij werd in de supertiebreak beslist: 4-6 6-3 12-10.

telesport.nl
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels