![]() |
|
|
#81 |
|
Legende
|
België naar Tsjechië in Davis Cup
Donderdag werd in Londen geloot voor de Davis Cup 2008, en België komt in de eerste ronde van de Wereldgroep uit tegen Tsjechië. De ontmoeting zal in Tsjechië worden afgewerkt, en staat geprogrammeerd van 8 tot 10 februari 2008.
gva.be |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Legende
|
Berdych klopt Karlovic in Thailand
Tomas Berdych heeft zich geplaatst voor de halve finale van de Thailand Open. De als derde geplaatste Tsjech had aan twee breaks genoeg om servicekanon Ivo Karlovic naar huis te sturen: 7-5, 6-4. In de halve finale moet Berdych het opnemen tegen de Duitser Benjamin Becker.
depers.nl |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Legende
|
ATP Bangkok: Berdych onderuit tegen Becker
Tomas Berdych is er niet in geslaagd om de finale van het toernooi in Bangkok te bereiken. De als derde geplaatste Tsjech moest in de halve eindstrijd met 3-6 6-4 6-4 zijn meerdere erkennen in de Duitser Benjamin Becker.
sport1.nl |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Legende
|
Berdych en Gasquet naar halve finale Tokyo
Tomas Berdych (2) en Richard Gasquet (3) nemen het tegen elkaar op voor een plaats in de finale van het toernooi in Tokyo.
De als tweede geplaatste Tsjech rekende in een spannende wedstrijd af met Fernando Verdasco: 7-6 (7), 4-6, 7-5. Gasquet versloeg Dudi Sela. sportfan.nl |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Legende
|
Richard Krajicek weet nog steeds wat winnen is
Het is alweer meer dan tien jaar geleden dat Richard Krajicek op Wimbledon zijn grootste tennissucces behaalde, maar de inmiddels 35-jarige speler is het tennissen nog niet verleerd. Bij de Alex Tennis Classics, die deze dagen in Eindhoven worden afgewerkt, is Krajicek een van de deelnemers in een uit louter voormalige toptennissers bestaand speelveld.
Met voormalige grandslamkampioenen als John McEnroe, Björn Borg, Sergi Bruguera en Thomas Muster is 'De Kraai' in uitmuntend gezelschap en dat inspireert de 'Master uit Muiderberg' tot grootse daden. Op de openingsdag versloeg Krajicek de Oostenrijker Thomas Muster in twee sets en gisteren moest ook Carl-Uwe Steeb er aan geloven. Als Krajicek vandaag Sergi Bruguera verslaat, is hij verzekerd van een plaats in de finale van morgen. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Legende
|
Richard Krajicek wil harde aanpak omkoping in tennis
Richard Krajicek wil dat omkooppraktijken in het tenniscircuit met wortel en tak worden uitgeroeid. Dat zegt de Nederlandse ex-tennisser vandaag in De Telegraaf. Krajicek reageert daarmee op de uitlatingen van Andy Murray, die eerder deze week verklaarde dat het verkopen van wedstrijden regelmatig voorkomt.
Volgens Krajicek kwam de Franse krant Journal du Dimanche onlangs met het verhaal dat verschillende Italiaanse tennisspelers accounts hadden bij online gokbedrijven. "De Italiaanse tennisbond pikte dat niet en spande meteen een rechtszaak aan", zegt de Wimbledon-winnaar van 1996. "Dat begrijp ik wel, want het laatste waar we op zitten te wachten, is een heksenjacht met allerlei wilde speculaties." Murray suggereerde eerder deze week voor BBC Radio dat er spelers zijn die opzettelijk in de eerste ronde verliezen, een cheque innen en daarvan hun reiskosten betalen. (novum/lpb) hln.be |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Legende
|
Murray snel klaar met Stepanek in Madrid
Andy Murray heeft zich in de eerste ronde van het Masters Series-toernoei in Madrid niet echt moe te hoeven maken om de volgende ronde te bereiken. De 20-jarige Brit was in de Spaanse hoofdstad duidelijk een maatje te groot voor Radek Stepanek.
De Tsjech kon in de eerste set nog redelijk bijblijven, maar kon daarna snel zijn spullen pakken: 6-4, 6-1. hln.be |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Legende
|
Tsjech Hernych twee keer benaderd om tennisduel te verliezen
De Tsjechische tennisser Jan Hernych (ATP 165) heeft bevestigd dat hij twee keer benaderd werd om vrijwillig een wedstrijd te verliezen. Dat gebeurde op de tornooien van Moskou en Sint-Petersburg.
"Ze hebben me in Moskou en Sint-Petersburg benaderd. Iemand vroeg me aan de telefoon of ik geen wedstrijd wilde verkopen, of ik ze niet wilde verliezen", verklaarde de 28-jarige Hernych in de Tsjechische krant 'Sport'. "Hij sprak Engels en stelde zich niet voor. Toen ik weigerde, legde hij onmiddellijk de telefoon neer." Volgens de Tsjech ging het om de wedstrijden tegen de Italiaan Filippo Volandri, in de eerste ronde in Moskou, en tegen de Rus Evgueni Korolev, in de eerste ronde in Sint-Petersburg. Hernych won beide duels. "Ik vind dat je goed gek moet zijn om zoiets te aanvaarden", zei Henrych. (belga/lpb) hln.be |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Legende
|
ABN Amro-toernooi en Krajicek verlengen contract
ABN Amro en toernooidirecteur Richard Krajicek hebben het contract met het ATP-tennistoernooi in Rotterdam verlengd. De bank heeft zich tot en met 2011 aan het tennisevenement in Ahoy’ verbonden. Krajicek blijft voor eenzelfde periode aan. Dit is vrijdag in Amsterdam bekendgemaakt.
De huidige verbintenis liep na 2008 af. Het toernooi behoudt in ieder geval komend jaar de naam ABN Amro. Daarna wordt er in verband met overname van de bank overlegd of hier verandering in gaat komen. volkskrant.nl |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Legende
|
Vacature: Tsjechische Fed Cup-coach
Ales Kodat, stiefvader en trainer van Nicole Vaidisova, heeft zijn ontslag gegeven als trainer van de Tsjechische Fed Cup-ploeg.
Een opvolger voor Kodat is er nog niet. De Tsjechische Tennisfederatie hoopt in de loop van de komende week een nieuwe coach te kunnen aanstellen. Tsjechië neemt het in februari in Brno op tegen Slovakije in Wereldgroep II. De winnaar van dat duel speelt daarna barrages om promotie naar Wereldgroep I. sport.be |
|
|
|