het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 25-09-05, 11:50   #21
Lid

Re: Waar wel snowboarden in het Reuzengebergte?

Hoi,

Zelf heb ik zo'n beetje elke plek wel gehad qua snowboarden. In Rokytnice wordt je lifttoegang geweigerd. Sumava (spicak) zou ik niet doen, klinovec is vreselijk en alleen leuk voor het skien zelf, voor snowboarders absoluut te vermijden (smalle pistes). Bovendien zijn alle bomen daar vreselijk aangetast (zure regen); ik vond dat nooit een fijne plek om te boarden. Om te skieen wel leuk maar dan enkel omdat er uitdagende pistes bij zijn en ik daar nooit in de rij stond voor de lift. Verder snel doorrijden en vergeten.

Spindle is simpelweg de beste plek in CZ om te snowboarden & skien maar omdat jullie beginnen maakt de plek eigenlijk niet zo veel uit.
Mijn advies zou juist zijn: ga daar waar een goede ski/snowboard school zit om te leren snowboarden. Dit is veel belangrijker anders zit je gewoon een week op je kont in de sneeuw. Direct lessen nemen als je er bent en na 3 dagen kun je dan tenminste wat.

Vooraf enkele keren een les nemen in NL is natuurlijk wijs om wat gevoel op te doen. Nu kun je meestal nog terecht tegen een redelijke prijs, straks in november wordt dat al behoorlijk minder en veel te duur. Als de mogelijkheid er is om enkele lessen te nemen dan zeker doen, liefst op kunstsneeuw (bv snowworld), dat geeft veel meer fun op de vakantie zelf.

Mijn persoonlijke favoriete stek is en blijft Pec Pod Snezkou.
Happy Hill is daar een uitstekende (NL) ski school in Pec, vragen naar Jirka.

Citaat:
Godefrida schreef:

Ik las in onze nieuwsbrief van Tsjechoreizen ,dat in Pec pod Snezkou in het reuzengebergte, een Funpark voor snowborders moet zijn.
Ja dat klopt, dat wordt sinds 3-4 jaar elke keer gemaakt, voorwaarde is wel dat er genoeg van het witte spul is. Het is een soort boardercross park en zit op een blauw piste gedeelte helemaal achterin op de berg "Smrk". Je moet dan bovenop Javor rechtsaf het bospad in en als je uit het bospad komt links aanhouden richting kleine pannekoek liften en die omhoog nemen en je bent er.
Als je vanaf de bovenste parkeerplaats naar de pistes loopt zit naast de leerweide aan je linkerhand ook nog een halfpipe (a/d voet van Javor). De HP is niet heel groot of lang maar hij is er wel. Aan het einde van het seizoen worden er verder downhill wedstrijden gehouden op mountainbikes op de piste Javor in combinatie met de nationale boardercross wedstrijden. Voor de diehards, dat is echt knallen! Als je je leven wilt wagen dan kun je over deze bulten jumpen die ze laten liggen, maar dat is alleen voor zeer gevorderde skie-ers en boarders.

Men heeft verder sneeuwkannonnen (gaan alleen aan bij vorst als je je mocht afvragen waarom ze het weer eens niet doen) en avondskie-en. Avondskieen is ultimate!
Lege vlakgetrokken piste en geen mensen voor de lift. Het is de moeite 1x niet overdag te gaan en je krachten te sparen voor een avondsessie.
Zorg dat je 17:00h klaar staat met een goed gevulde maag onder aan de lift en ga 4 uur knallen!

Veel plezier,
Onno
Bobsy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-10-05, 17:57   #22
Volwaardig Lid

cornelis's avatar

Re: Waar wel snowboarden in het Reuzengebergte?

Spindleruv Mlyn, hier klan je wel snowboarden, ben ook naar harrachov geweest maar dat is slecht en veel te druk, en snowboarden is daar geen lol aan
cornelis is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-01-06, 14:27   #23
Nieuw Lid

Eliisa's avatar

Nationaliteit:
Snowboard kopen in Tsjechië

HoiHoi..
IK ben van plan om een snowboard te gaan kopen in tsjechie..!
Wat zijn de prijzen daar,ongeveer voor een redelijk goed snowboard...?
Ik Wil een board van 1.55 tot 1.60 kopen freeride/freestyle..

Groejtes!
Eliisa is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-01-06, 14:46   #24
Administrator

Pasqual's avatar

Nationaliteit:
Ahoj Eliisa,

Hierbij een paar snowboardlinks. Verwacht echter niet dat de boards in CZ goedkoper zullen zijn. Ik denk dat de prijzen nagenoeg identiek zijn aan NL of dat ze hier zelfs goedkoper zijn.

http://snowboard.ae.cz/snowboard-shop/snowboardy
http://www.snowboards.cz/
http://www.ski-eshop.cz/
http://shop.snowboardel.cz/scripts/zbozi.php?KID=59

Succes
Pasqual is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-06, 12:08   #25
Actief Lid

Miloš's avatar

Nationaliteit:
Snowboard'áci

De boards zijn in Tsjechië in elk geval stukken goedkoper als in België.

Ik ga meestal in België kijken welke board dat ik wil, probeer een viertal merken en/of types te noteren en daarmee ga ik er achteraan in CZ.

scheelt soms een heel pak.

Ik koop om de twee jaar een nieuwe.

Grtz,

Miloš
Miloš is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-06, 14:53   #26
Actief Lid

Kijk ook eens in Zoetermeer - Snowdome. Dat is waar ik voorheen mijn boards meestal kocht, in Praag ook 2 goede winkels:
SNOWBOARDel Konevova 68, Praha 3 en ROCK N ROLL Benesovska 4, Praha 3 (vindt Rock N Roll beter)

Met Tsjechische merken heb ik slechte ervaringen en hou het dus bij Nitro, Nidecker, Santa Cruz
utopenec is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-06, 16:23   #27
Actief Lid

Bijlsma's avatar

Nationaliteit:
Heb er laatst 1 gekocht bij Hypernova hier in Praag, geschuurd, gespoten, en hoppa, Bijlsma heeft 2 weken in Spind. rond getoert :-)

Snowboard was 1 vand e goedkoopste die ik kon vinden hier, 3500,- czk.
Reden voor een goedkoop snowboard is, is dat ik en mijn snowboard vriendjes en vriendinnetjes meestal niet op de piste boarden, maar vaker door bossen enz gaan, en soms raak je wel eens een hek, boom, rots, watd an weer zonde is van je board..

Binnenkort foto's ervan op www.dieter-bijlsma.com
Bijlsma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-06, 21:28   #28
Lid

Ik ben afgelopen kerst nog 'n sportzaak in Trutnov binnen gelopen. De snowboards zijn er niet veel goedkoper. Ze hadden er wel een paar ietsje afgeprijsd Burton boards van dit seizoen en dat zal je hier in Nederland niet snel tegenkomen. Maar dan heb ik het wel over de prijsklasse rond de 500 euries, dus excl. bindingen. Als je een beginner bent kan je inderdaad beter kijken in zoetermeer of bij een andere grote wintersportzaak. Daar kan je vaak complete setjes kopen van de vorige seizoenen voor een heel leuk prijsje.
Succes!
Groetjes,
mo
P.S.
Hadden ze niks voor je bij de skihut in scheveningen?
La Mo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-01-06, 17:45   #29
Lid

arjenne's avatar

Nationaliteit:
hallo,

zelf heb ik me board heel goedkoop gekocht in tsjechie.. een jonge van het hotel had ook een board gehuurd en zijn board was gejat.. hij moest toen aan het verhuurbedrijf een schijntje betalen.. waar ik meteen op zei van dan wil ik mijn board ook meteen komen.. waar hun geen problemen mee hadden.. mijn board was welgezegt 1 week oud en in die week heb ik hem zelf gebruikt ook dus raad je aan om eerst daar even te vragen bij verhuur bedrijven dan heb je een zo goed als nieuwe voor weinig geld suc-7
arjenne is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-01-06, 17:50   #30
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
La Mo schreef:
Hadden ze niks voor je bij de skihut in scheveningen?
De ski-hut is wel erg duur lui (kan het weten, woonde hiervoor in Monster)
Rond deze tijd hebben juist de "gewone" sportzaken hier in NL de scherpste aanbiedingen!
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels