het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 01-08-06, 10:10   #21
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
ja inderdaad helemaal mee eens ron.
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 22:26   #22
Actief Lid

Willem II's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Ron van Erkel schreef:
Plus vennootschapsbelasting (26%) over de waardestijging!
Is dit wel zeker....? Volgens mij betaal je 26% over de winst van het boekjaar. Dat is wat anders.
Als de verkoop van de woning volledig ten gunste van je boekwinst komt betaal je 26% vennootsschapsbelasting.... echter de waarde van de woning mag je corrigeren met de officiele prijsindex en ten tweede zou het niet slim zijn om je winst van de verkoop van je huis volledig als boekwinst te beschouwen.... een goede boekhouder zal een ammortisatieregeling opstellen waardoor de winst van de verkoop van je huis volledig wegvalt tegen de opgebouwde schulden tov van de aandeelhouders....
Er is hier op het forum als eens meer over geschreven..... overleg het maar eens met je boekhouder......
Willem II is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 22:57   #23
Volwaardig Lid

Theo Triepels's avatar

Nationaliteit:
Ik ben het met Willem II eens.
Toevallig vandaag aan mijn boekhouder gevraagd hoe dit zit. Vooruitlopend op diens antwoord gaat het mijn inziens als volgt:
Het geld in de SRO is afkomstig uit prive geld en hierover dient dus feitelijk rente betaald te worden. Deze te betalen rente wordt verrekend met de positieve huurinkomsten. Als hier per saldo een negatief reultaat uitkomt kun je dit 7 jaar reserveren (Carry back) Hierdoor zou een boekwinst dus voorkomen of beperkt kunnen worden..
Maar nogmaals, zolang ik dit niet bevestigd heb gekregen is bovenstaande onder voorbehoud!
Theo Triepels is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-06, 10:12   #24
Actief Lid

Nationaliteit:
Ik ben het er uiteraard mee eens dat je deze boekwinst zoveel mogelijk zou moeten beperken, maar over een stijgende prijs van het onroerende goed zal je uiteindelijk ook een (vennootschaps-)belasting moeten betalen.
Bohemian is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-06, 22:54   #25
Actief Lid

Willem II's avatar

Nationaliteit:
De kunst is om dit zo laag mogelijk te houden... met een goede boekhouder zal dit zeker lukken .... en vergeet natuurlijk niet de inflatiecorrectie.... dit zal niet de prijsstijging compenseren (zeker niet in de gewilde regios) maar in combinatie met een goede ammortisatieregeling kunnen winsten als sneeuw voor de zon verdwijnen....
Oud 12-08-06, 08:45   #26
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Ron van Erkel schreef " natuurlijk een verblijfsvergunning voor 5 jaar gekregen", ik heb een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, heb geen SRO en ben ook niet lid van een vereneging van eigenaren, alles gewoon gekocht.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-06, 10:14   #27
Volwaardig Lid

Theo Triepels's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Willem II schreef:
De kunst is om dit zo laag mogelijk te houden... met een goede boekhouder zal dit zeker lukken .... en vergeet natuurlijk niet de inflatiecorrectie.... dit zal niet de prijsstijging compenseren (zeker niet in de gewilde regios) maar in combinatie met een goede ammortisatieregeling kunnen winsten als sneeuw voor de zon verdwijnen....
Wat is, en wat houdt een goede ammortisatieregeling eigenlijk in?
Oud 13-08-06, 01:03   #28
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Zouden jullie mij in het kort en simpel kunnen vertellen wat het "voordeel" van een SRO is als je als particulier een huis koopt zonder commerciele doeleinden?
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-06, 09:16   #29
Volwaardig Lid

Theo Triepels's avatar

Nationaliteit:
Hallo Macek,

Ik ben de laatste tijd heel veel bezig geweest met het uitzoeken van dit soort dingen. Met alle reacties die ik tot nu toe heb ontvangen, als je een woning koopt voor eigen doeleinden (zonder verhuur) zal een SRO helemaal geen voordeel bieden.....Juist bij een woning die hoofdzakelijk of louter gebruikt wordt voor de verhuur wordt een SRO geadviseerd mar daar is hier juist geen sprake van..
Oud 14-08-06, 23:36   #30
Actief Lid

Willem II's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Theo Triepels schreef:
Wat is, en wat houdt een goede ammortisatieregeling eigenlijk in?
Dit is gewoon een terugbetaal regeling van het bedrag dat je als prive persoon in de sro hebt gestoken.. je kunt dit met marktconforme rente teruglaten betalen. Hierdoor bouw je een schuld op, deze kun je aflossen als je het huis hebt verkocht. Als dit slim wordt gedaan (en geheel volgens de regels) zul je dus weinig tot geen winstbelasting betalen.
E.e.a. moet natuurlijk wel officieel worden vastgelegd. Mijn boekhoudster is hiermee bezig...
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels