![]() |
|
|
#22 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Als de verkoop van de woning volledig ten gunste van je boekwinst komt betaal je 26% vennootsschapsbelasting.... echter de waarde van de woning mag je corrigeren met de officiele prijsindex en ten tweede zou het niet slim zijn om je winst van de verkoop van je huis volledig als boekwinst te beschouwen.... een goede boekhouder zal een ammortisatieregeling opstellen waardoor de winst van de verkoop van je huis volledig wegvalt tegen de opgebouwde schulden tov van de aandeelhouders.... Er is hier op het forum als eens meer over geschreven..... overleg het maar eens met je boekhouder...... |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik ben het met Willem II eens.
Toevallig vandaag aan mijn boekhouder gevraagd hoe dit zit. Vooruitlopend op diens antwoord gaat het mijn inziens als volgt: Het geld in de SRO is afkomstig uit prive geld en hierover dient dus feitelijk rente betaald te worden. Deze te betalen rente wordt verrekend met de positieve huurinkomsten. Als hier per saldo een negatief reultaat uitkomt kun je dit 7 jaar reserveren (Carry back) Hierdoor zou een boekwinst dus voorkomen of beperkt kunnen worden.. Maar nogmaals, zolang ik dit niet bevestigd heb gekregen is bovenstaande onder voorbehoud! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Ik ben het er uiteraard mee eens dat je deze boekwinst zoveel mogelijk zou moeten beperken, maar over een stijgende prijs van het onroerende goed zal je uiteindelijk ook een (vennootschaps-)belasting moeten betalen.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
De kunst is om dit zo laag mogelijk te houden... met een goede boekhouder zal dit zeker lukken .... en vergeet natuurlijk niet de inflatiecorrectie.... dit zal niet de prijsstijging compenseren (zeker niet in de gewilde regios) maar in combinatie met een goede ammortisatieregeling kunnen winsten als sneeuw voor de zon verdwijnen....
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pivonist
|
Ron van Erkel schreef " natuurlijk een verblijfsvergunning voor 5 jaar gekregen", ik heb een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, heb geen SRO en ben ook niet lid van een vereneging van eigenaren, alles gewoon gekocht.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pivonist
|
Zouden jullie mij in het kort en simpel kunnen vertellen wat het "voordeel" van een SRO is als je als particulier een huis koopt zonder commerciele doeleinden?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo Macek,
Ik ben de laatste tijd heel veel bezig geweest met het uitzoeken van dit soort dingen. Met alle reacties die ik tot nu toe heb ontvangen, als je een woning koopt voor eigen doeleinden (zonder verhuur) zal een SRO helemaal geen voordeel bieden.....Juist bij een woning die hoofdzakelijk of louter gebruikt wordt voor de verhuur wordt een SRO geadviseerd mar daar is hier juist geen sprake van.. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
E.e.a. moet natuurlijk wel officieel worden vastgelegd. Mijn boekhoudster is hiermee bezig... |
|
|
|
|