![]() |
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
En deze link heb ik gevonden:
http://www.penize.cz/zivot/dane/texty.asp?NewsID=4086 Daar staat onder meer in een oranje vak: Kromě potřebného počtu kopií smlouvy musíte při podání žádosti o zápis do katastru předložit i znalecký posudek mladší 6 měsíců. En: http://www.penize.cz/zivot/dane/texty.asp?NewsID=2070 |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Ik heb mijn accountant aangespoord te bellen met Financni Urad en Teun heeft gelijk. Er moet een taxatierapport komen bij de aangifte van de overdrachtsbelasting (dan z prevodce nemovitosti).
Teun bedankt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Moderator
|
En nu op zoek naar een andere accountant, want deze heeft kennelijk weinig verstand van zaken en mij lijkt het erg lastig om over elke bewering van hem navraag te moeten doen op dit forum.
![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Stand van zaken nu:
Založení řízení 03.05.2006 Zaplombování 04.05.2006 Předání ke zpracování 10.07.2006 (Zpracování řízení přesunuto do další etapy.) De gehele procedure (tot: Řízení ukončeno) schat ik in op 4 1/2 maand. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
second opinion vragen bij een hele goede advocaat en notaris......
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
ik heb het ook nog even nagevraagd bij "onze" notaris.
er is altijd een taxatierapport nodig (mag niet ouder zijn dan 1 jaar) en dient gemaakt te zijn door een bevoegd persoon. de verkoper dient 3% overdrachtsbelasting af te dragen. het is voor veel mensen die een s.r.o. hebben met alleen een pand erin en geen andere bedrijfsaktiviteiten een optie om nu te gaan overdragen. een s.r.o. is niet meer nodig en het is niet ondenkbaar dat de regering in de toekomst) af wil van al die s.r.o.tjes die alleen voor panden van buitenlanders worden gebruikt en die veelal ook b.t.w. terugvragen. de waarde van het vastgoed zal in de toekomst alleen maar meer gaan stijgen en ook dan moet je 3% betalen om je eigen pand op naam te krijgen. food for thought zou ik zeggen... ron |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|