![]() |
|
|
#121 |
|
Lid
|
Nou, nou, mijn verhaal heeft wel wat los gemaakt
We waren voor de eerste keer in Tsjechie, en zeker niet omdat we gierig zijn, en als je overal in het Engels begint en ze je aan zitten te kijken alsof ze water zien branden, ga je dus vervolgens gewoon overal in het Duits beginnen, dat begrijpen ze tenminste. Lees maar terug, wij waren niet de enige die het opviel dat de kassieres in de Supernova in Trutnov zo sjaggereinig keken en dat de serveerster in Svoboda gewoon NOOIT vrolijk keek. Wij hebben ons netjes gedragen met respect, dan verwacht ik dat ook andersom. Als je op een terras zit, en nog niks gezegd hebt, en een serveerster komt naar je tafel en snauwt je toe: etwas zu trinken bitte??? We hebben daar nog wel gegeten, maar ze heeft geen kroon fooi gehad En, oh ja, overal kom je wel sjaggereinig personeel tegen, maar in Tsjechie viel het ons echt op. Ja, ja, ik weet dat hier mensen zijn die geen kwaad woord willen horen over Tsjechie, maar dit waren iig onze ervaringen ![]() |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Geroyeerd Lid
|
Misschien komt het je zo over omdat je Prinses bent?
![]() |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Geroyeerd Lid
|
Ik vraag me langzamerhand af waarom jullie nog naar Tsjechie gaan, als je toch zo word behandeld.
Ik kom er al meer dan 15 jaar, en kan dit soort dingen op 1 hand tellen. En nu niet zeggen dat ik niets van Tsjechie wil horen, want naast dit land zijn er nog wel meer landen waar ik heel graag kom, en waar deze dingen net zo goed gebeuren. Misschien helpt het, als je ze rechtstreeks vraagd waarom ze zo doen? |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Actief Lid
|
Ik bedoelde idd een buggy. Maar dan nog, hier doen ze daar niet moeilijk over, begrijpen ze dat je moeilijk je spullen en/of je kind buiten kan laten staan.
En 10 kronen fooi is niks mis mee. Zie in de hospoda regelmatig dat ze 1 kroon krijgen als fooi en basta. Het hangt natuurlijk ook vh bedrag af wat je moet betalen, ga gemiddeld van 10% uit. En dan nog.......het gaat om het gebaar niet om de hoogte ervan....... Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Actief Lid
|
Ongemanierdheid in Tsjechië ... hmm, wat een titel ... :-(((. Net als of de manieren hier in Nederland zo gaaf zijn... t.o.v. de buitenlanders,vakantiegangers en/of alochtonen :-/ ;-).
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Maar eigenlijk heb ik er ook wel begrip voor, van de fooi die ze daar "salaris" noemen zou ik ook niet echt vrolijk worden. Uiteraard laten we geen minuut van onze vakantie door deze lui verpesten |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Actief Lid
|
Hahaha, wel grappig. Ik ben van nature ook best vrijgevig, maar in CZ wordt ik altijd op mn vingers getikt door mn vriendin dat ik ze teveel "verwen". Als ik dan 20 kronen op tafel leg, vindt zij het al teveel zeg maar
.......voor haar (en merk dat bij vooral jongeren, logisch, die hebben waarschijnlijk minder te verteren) is een paar kronen fooi al genoeg......En ach, wat betreft de ongemanierdheid, sluit ik me wel aan bij de meerderheid: ik stoor me er verder niet aan, zet m'n smile op en wens ze een fijne dag.......... Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
2) Dat moet je ook zeker niet doen . Ik ken het daar niet, kom uit een andere streek... maar zal er zeker een keer naar toe rijden. Alleen al om de "zonnestraaltjes" te zien te krijgen. ![]() |
|
|
|
|