het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-08-07, 10:08   #21
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
lakida schreef:
Bericht bekijken
Daarnaast wil ik (Mirjam) gaan uitzoeken (maar wellicht weet een van jullie dit wel) of er behoefte is aan zwemonderwijs / aqua-sporten / ouder en kindzwemmen etc. daar ik zwemonderwijzer ben.

Een oud collega van mij is geemigreerd naar Hongerije en is daar een mini-camping anex zwemschooltje gestart. Zij heeft deze zomer al zwemlessen staan geven.

Maar hoe is dit in Tsjechie???
In Trutnov worden in het zwembad allerlei zwemlessen gegeven, kijk maar eens op deze site http://www.lokotrutnov.cz/sport-zarizeni/ps.htm zoals je beneden aan kunt zien is er ook aquarobics enzo. Zelf ga ik samen met mijn zoontje als het goed is volgende maand babyzwemmen. Ik heb ook dacht ik gehoord dat er ook via school zwemmen wordt gedaan. Mijn nichtje is overigens naar Portugal verhuisd om hetzelfde te gaan doen als wat jij wilt gaan doen, ze heeft een weblog, laat maar weten of je geinteresseerd bent.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-07, 14:51   #22
Una
Nieuw Lid

Nationaliteit:
leven in andere land

Zo lang ben je gezond en kan je reizen gaat het goed. Maar als door je ziekte kan je zelfs begraffennis van je ouders niet meemaken dan falt het niet mee,
Una is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-09-07, 21:32   #23
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
martimmie schreef:
Bericht bekijken
Ik ben recruiter ICT. Volgens mij is dit een beroep dat in Tsjechie nog nauwelijks bestaat, of heb ik het mis?
Bekijk ook dit vandaag geplaatst bericht eens economisch nieuws
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-09-07, 12:00   #24
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
Wij zien er reikhalzend naar uit om daar te gaan wonen...nix rozegeur en maneschijn, maar harde werkelijkheid...genoeg geld en vervroegd met pensioen...werken MOET niet maar MAG...ga dit jaar starten met opleiding Engels (ga proberen mijn Bachelor's te halen... zal nog niet meevallen)..er is genoeg vraag naar leraren...en hier in NL zie ik dat niet zitten...of het moet op een hutje op de hei zijn .
Rustige omgeving...da's wat ik hier in NL het meeste mis en dat hebben we in CZ....
Kan niet wachten (en nee...ook wij hebben geen kinderen...dus dat scheelt)
sandra66 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-09-07, 18:38   #25
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
Fantaaaaaaaaaaaaaaaastisch !!!!!!!!! Vyborny !!! Fakt nejlepsi v celem svete...... ty vole!!!

Alles is beter, mooier, en verder ontwikkeld...... Ookal zal menigeen hier nu straks op reageren dat het niet zo is.... to me uplne nebavi.... interesseert mij voor geen meter. Het is altijd in de ogen van de beschouwer.... en voor ondergetekende geldt het zo, dus ís het zo.

Grap vind ik wel dat er enigen onder ons zijn die aan dit beeld willen knabbelen, en op een of andere manier er niet aan willen, simpelweg niet geloven, en zelfs bagatelliseren, dat het zo is......

Aan diegenen de vraag..... wat zoeken jullie in hemelsnaam op een forum als dit, als je Tsjechië toch minder vindt dan Nederland?
David Beliën is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-09-07, 19:30   #26
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Leuk is dat hé, jij hebt volkomen gelijk, maar ik ook!!!
Jij vindt het een schitterend land om in te wonen, ik om er naartoe op vacantie te gaan.
Jij vindt Nederland niks om in te wonen, ik wil er voor geen geld weg.

Zo hebben we allebij gelijk, en dat is toch prachtig?
Ik gun het je van harte en hoop dat je er altijd blij en gelukkig zult zijn!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-09-07, 23:58   #27
Actief Lid

David Beliën's avatar

Nationaliteit:
Eigenlijk beantwoord dat mijn vraag niet..... @Corrie. Ik bedoel, als het enkel je vakantieland is waarom dan een forum bezoeken die gaat over wonen in dat land..? Ik vind het hartstikke fijn dat er zoveel mensen een passie delen. Het gekke is toch dat we altijd vergelijken, het gras aan de andere kant is groener, toch? Desondanks liggen de meningen op dit forum sterk uit elkaar, en blijkbaar ook de manier waarop mensen het mij zo dierbare Tsjechië beleven, en dat maakt dit forum juist erg interessant. Maar soms lijkt het erop dat er ook pogingen ondernomen worden om Nederland toch als beter naar voren te laten komen, en soms af te geven op Tsjechië..... er ontstaat een bepaalde mate van chauvinisme.

Ik dacht vroeger altijd dat alle mensen wel altijd vakantie zouden willen hebben.... zoals kinderen kunnen denken hé... Maar in principe komt het daar wel op neer toch? Zou je niet stiekem altijd vakantie hebben? Oftewel... zou je dan niet altijd in Tsjechië willen zijn?

Begrijp het niet verkeerd hoor.... Ieder zijn eigen stek. Maar echt snappen doe ik het niet.
David Beliën is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-09-07, 00:17   #28
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
David Beliën schreef:
Bericht bekijken
Maar soms lijkt het erop dat er ook pogingen ondernomen worden om Nederland toch als beter naar voren te laten komen, en soms af te geven op Tsjechië..... er ontstaat een bepaalde mate van chauvinisme.
Ik voel het meestal andersom, ik vind dat er op Nederland juist zo veel wordt afgegeven terwijl het mijn moederland is!
Ja, ik kom echt heel graag in Tsjechië maar Nederland is niet "minder" (ook niet "meer" hoor vind ik). In Nederland vind ik dingen die ik in Tsjechië niet vind en andersom.

Citaat:
David Beliën schreef:
Bericht bekijken
Ik dacht vroeger altijd dat alle mensen wel altijd vakantie zouden willen hebben.... zoals kinderen kunnen denken hé... Maar in principe komt het daar wel op neer toch? Zou je niet stiekem altijd vakantie hebben? Oftewel... zou je dan niet altijd in Tsjechië willen zijn?

Begrijp het niet verkeerd hoor.... Ieder zijn eigen stek. Maar echt snappen doe ik het niet.
Nee, ik zou echt, en dat meen ik oprecht, niet altijd in Tsjechië willen wonen, en dat heeft zeer zeker met mijn familie te maken, moeder, kinderen, kleinkinder, zus en broers maar ook met de taal die ik niet spreek en ook nooit meer zo kan leren dat ik ook "gevoelsmatig" met Tsjechen kan praten.
Ik zou altijd "krom" blijven praten waardoor ik nooit dat contact met Tsjechen zou krijgen als Tsjechen dat wel onderling hebben.
Jij spreekt de taal al vanaf een veel jongere leeftijd, je hebt er gewerkt. Ik ben nu met de VUT, hoef ook in Tsjechië nooit meer te werken en kom dus ook nooit op die manier met Tsjechen in contact.
We hebben hele mooie en fijne contacten in Tsjechië, maar dan spreken we Engels, voor allebij een vreemde taal en dan gaat het prima, maar ik moet er echt niet aan denken om dat mijn hele verdere leven te moeten blijven doen!!!

Ik hoop dat je een klein beetje begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik nog aan jou wilde vragen is, woon jij nu in Tsjechië of in Nederland, en als je in Nederland woont, waarom is dan dan?
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-09-07, 00:24   #29
cor
Super Lid

Nationaliteit:
dan moet je nog een heleboel leren!!tsjechie is een prachtig land enzv maar nederland ligt iets nader bij mijn hart,en daar is niks mis mee.volgens jouw zou dat betekenen dat ik niet op zo,n forum als dit mag komen??belachelijk.ik ga met bijzonder veel plezier 10 of 12 wkn per jaar naar tsjechie maar de overige tijd woon en werk ik in nl.zoals heeeeeeeeeeeeeeeel veel forummers.dus nederlanders die hun stek gevonden hebben in cz mogen niet deelnemen aan een nlforum???kan me niet voorstellen!!.hoe kom je erbij dat dit forum alleen gaat over wonen in cz???maar goed ieder zijn mening jij de jouwe en ik de mijne .maar echt snappen doe ik het niet.........
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-09-07, 08:40   #30
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Ik vind het juist leuk dat iedereen die "iets" met Tsjechie heeft, op watvoor manier dan ook, op dit forum komt. Het is juist leuk als er verschillen zijn van mening en dat mensen verschillend tegen dingen aan kijken. Ik vind het heerlijk om alle verhalen, meningen, discussies te lezen en te volgen.
Voor mij is wonen in Tsjechie een doel op zich geworden. David, jij begrijpt precies waarom. Volgens mij voelen wij hetzelfde als het over Tsjechie gaat. Ik leer me echt suf om zo snel mogelijk het Tsjechisch onder de knie te krijgen, want dat vergroot enorm mijn kansen om er te kunnen gaan wonen en ik vind het geweldig om met de mensen daar te kunnen communiceren.
Ik ben voorlopig nog niet aan mijn pensioen toe dus zal daar nog aan 't werk gaan. Wij hebben onlangs een termijn genoemd van 5 jaar. Dan willen we er gaan wonen. Maar gaandeweg proberen we daar steeds tijd vanaf te knabbelen. Gewoon, omdat we zoooo graag willen.
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels