![]() |
|
|
#11 | |
|
Actief Lid
|
Netto loon hoger ??
Citaat:
Wie zegt mij dat mijn netto loon hoger wordt? Ik heb er nog niets van gelezen of gehoord en als ik al die prijsverhoging zie aankomen, dan moet dat nettoloon wel héééeeeeeeel erg hard omhoog. Meer salaris is duurder voor de werkgevers. Hierdoor moeten de werkgevers hun producten weer duurder maken, en wij willen dan weer meer loon............. KORTOM we draaaien rond in het visuele cirkeltje, maar waar die eindigd?Ik hoop dat mijn kinderen (9) en (12) over een aantal jaren een verstandig besluit nemen om een land te zoeken, waar : ruimte is, rust is, de lonen en prijzen redelijk in verhouding zijn, waar een lekker klimaat heerst, waar de regering niet alleen aan de staatskas denkt, kortom ik hoop dat zij hun paradijsje ergens buiten Nederland vinden!!! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Martimmie,
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de WW-premie (gelukkig is dat in NL goed geregeld) met ingang van 1 januari 2008 omlaag gaat. Dit compenseert de hogere BTW en accijns verhoging van Jan Modaal. Wat betreft de verhoging van bijtelling op lease auto's vind ik een goede zaak. De snelwegen lopen vol met deze grote en benzineslurpende leasebakken terwijl mijninziens best met wat minder je beroep kan uitoefenen. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Wat fijn, dat jullie het zo goed getroffen hebben met jullie huis. Het kan dus ook anders. Wij zijn heel blij ook de andere kant te kunnen horen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Toch knap Ariek dat jij weet dat in een grote benzineslurpende leasbak rijd!!!
Mijn leaseauto is helemaal niet groot en hij slurpt geen bezine maar is een zuinige diesel. Ik heb hem nodig voor mijn werk anders kom in niet bij de klanten en bij onze werknemers die daar gedetacheerd zitten. De verlaging van de WW premie zal niet voldoende zijn om deze en andere verhogingen te compenseren. We werken met z'n allen steeds harder om op z'n minst op hetzelfde niveau te blijven, om vervolgens weer meer te betalen en er alsnog weer op achteruit te gaan. Het is helemaal niet zo gek dat veel mensen in dit land zo gestresst rondlopen. Op deze manier zal het alleen nog maar erger worden. Weet je wat het vervelende is....je kan hier niet meer voor een eenvoudig leven kiezen....dan kan je nl. niet leven. Ik zou bijvoorbeeld best in een caravan op een camping willen wonen. Lekker eenvoudig in het groen enzo. Maar ja, dat mag niet, want dan betaal je te weinig aan allerlei voorzieningen en lopen ze niet binnen. Ik kan ook niet in een goedkope 2 kamer huurflat gaan wonen, want daar verdienen ik teveel voor zeggen ze dan. Ook dat kan ik dus niet zelf bepalen. Ik zou best hier mijn eigen groente willen verbouwen, maar waar zou ik dat dan moeten doen? Ik zou dus best hier eenvoudig willen wonen, maar dat kan niet. Je moet wel meedoen hier aan dat gekkenhuis. Een keuze is er niet meer. Nog even en dan kan ik ook geen gewone gloeilampen meer kopen en die alleen aan doen als het echt nodig is. Nee, dan zijn er alleen nog maar "spaarlampen" waar je veel meer voor betaald en wat eeuwen duurt voordat je die hebt terugverdient. Ik vind dat wij helemaal niet meer leven in een "vrij" land. Sorry dat ik zo negatief ben, maar ik weet wel bijna zeker dat ik weergeef wat veel mensen op dit moment denken. De pest is alleen dat we er zo weinig aan kunnen doen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Super Lid
|
De titel van dit onderwerp is niet juist.
Zou moeten zijn; Voelen jullie je in Nederland ook zo belazerd??? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Waarom toch zo verschrikkelijk ontevreden.
Ga eens een tijdje in een land wonen/werken waar het niet allemaal zo mooi geregeld is als in NL. Heb je enig idee hoe de sociale voorzieningen zijn in CZ? Nee? Klopt, zijn er vrijwel niet. In Utopia trouwens ook niet. Ik weiger mee te gaan met het feit dat het in een ander land beter zou zijn. Werken moet je overal en zoals eerder door mij gezegd: je neemt altijd jezelf mee. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven en welzijn. Niet anderen. Niet goed of leuk? Gewoon niet bij de pakken neerzitten en de situatie veranderen. Tot u sprak dominee Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
Dat denk ik ook Tabe. Bovendien vind ik dat je een ander land niet moet ideialiseren. De Tsjechen zullen zich zo nu en dan ook "belazerd" voelen als hun regering besluiten neemt die ze niet zien zitten.
Denk niet dat ik het met alles eens ben wat onze regering bedenkt. Het afschaffen van de ww-premie bijvoorbeeld, hebben we al eens eerder meegemaakt. Tot het slecht ging in Nederland, toen moest er ineens toch weer een (hoge) premie komen. Finacieel gezien, zijn we in ons land denk ik, beter af dan in Tsjechië. Als je naar rust en ruimte kijkt zitten de Tsjechen beter. Het is maar net wat je het zwaarst wil laten wegen waar je geluk van af hangt! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Oké Rojo, ik kies niet voor rijkdom qua geld, maar ik kies voor ruimte en vrijheid. Dus voor Tsjechie!! Dat was trouwens toch al zo hoor, ook voordat de regering weer kwam met al die nieuwe maatregelen. Het maakt het verlangen alleen maar sterker.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Martimmie,
Ik raad je toch aan om mijn eerdere aanwoordt aan jou opnieuw te lezen. Ik schrijf niemand voor hoe hij of zij moet leven en in welke luxe. Dat de lease auto van mijn zuiniger en goedkoper mag is mijn idee. Net zo als ik niemand zal tegenhouden die wil vertrekken uit dit land. Ben je onttevreden en heb je plannen om te vertrekken, doe het dan! Een caravan is zo op de kop getikt en in Noorwegen en Zweden is ruimte zat. Alleen de belasting druk veel hoger dan hier maar de voorzieningen zijn buitengewoon riant. Het is maar hoe je de zaken bekijkt. Ik kan slecht tegen je kritiek over het feit dat Nederland geen vrije samenleving is. Nou, dat is het wel. je mag zeggen wat je wilt, je hebt keuze vrijheid, je mag vertrekken wanneer het jouw uitkomt. |
|
|
|