![]() |
|
|
#91 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
De vraag is voelen "jullie" je ook belazerd? Oftewel voelt men zich hier dus belazerd en dat is alles behalve positief. Die Nuance is dus absoluut niet op zijn plaats, en hoort op een "Tsjechiëafkraak Forum" |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
David jij vind alles in Tsjechië geweldig, nou troost je, ook ik vind Tsjechië geweldig, maar daarom hoef ik niet alles in Nederland tot op het bot af te kraken. Dat is wat mij (en ik denk ook van Maria) stoort aan dit soort berichtgeving van jou en o.a. Arie (Macek). Maar bovenstaande opmerking van jou vind ik ver onder de gordel en dus heel kinderachtig! |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Super Lid
|
Ach Corrie, ik heb ook geen honden en ben dus een mensenhater (iets dergelijks elders op dit forum gelezen). Gewoon blijven
. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Forum Freak
|
Doen we Maria!!
![]() |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Vraagje dus.... voelen jij (Corrie) en Maria zich wel eens bedonderd in Tsjechië als je daar op vakantie gaat? Denk je dat dat iets te maken kan hebben met de toetreding bij Europa? of is het de naderende Euro? Misschien de enorme Economische groei? Wat merken jullie daarvan? Dat zijn nu zaken waar ik hier over wil lezen.... Dat mijn opmerking als kinderachtig overkomt, kan ik begrijpen.... Het is dan ook enigszins sarcastisch bedoeld..... misschien meer Tsjechische Humor.... voor zover ik die ken. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Actief Lid
|
Kom net van de tandarts,mijn vrij nieuwe kroon zat los,deze is hier door een andere tandarts geplaatst dus zou ik daar terug moeten voor de garantie, maar mocht bij mijn huidige tandarts komen vanmorgen.
Gelukkig kon deze netjes teruggezet worden,meteen een te hoog randje van een pas nieuwe vulling geslepen en ik lag daar een klein half uur,hoefde dus helemaal niets te betalen! Ieder half jaar moet je hier voor gratis controle komen,hopelijk blijft dit nog lang in het ziekenfondspakket. |
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Misschien heb ik het beter getroffen maar ik herken niet veel in de negatieve reacties. Het lijkt vnl. te komen van mensen die niet gelukkig zijn hier, in hun relatie, werksfeer, woonomgeving etc. Logisch dat je het elders gaat idealiseren. Je leeft maar één keer, en daar moet je het in doen. Dat kan hier in Nederland zijn, of daar in Tsjechie, hartstikke leuk vooruitzicht. Wel zou ik adviseren om in de weg ernaartoe je energie te richten op andere zaken dan het negativisme en geklaag, hier wordt je nl. helemaal geen leuk mens van. Zonde van de (tussenliggende) tijd. Life is what you make it! David: de antwoorden die jij graag wilt lezen kan ik je niet geven, daarvoor ben ik te weinig in Tsjechie en dan ook alleen maar voor een weekje wintersportvakantie. Ik kan er dus geen oordeel over geven. Wel heb ik gemerkt dat alles elk jaar duurder wordt (maar waar is dat niet zo) en ik verwacht dat dit met de komt van de euro nog wel een vlucht zal nemen. groetjes, Maria |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Actief Lid
|
Vandaag nog ff 3 zakken egaliseer (Tsjechisch merk) gekocht. Werd wat meewarig gekeken naar de auto waarin werd gereden (Mercedes). Er werkt daar een jongen die zeer goed de Duitse taal beheerst (is toch wat prettiger converseren dan in ons hakkelende Tsjechisch
). Toch wel duur vonden we de 390 Kc per zak. Die jongen: sinds we bij de EU zijn, is alles veel duurder geworden.Dus wat belazeren in CZ...dit is ook gebeurd in bijvoorbeeld Spanje ! Je kunt het toch niet tegenhouden...ben alleen benieuwd wat er nu met die DPH gaat gebeuren.... |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Actief Lid
|
Met de DPH zal in principe niets gebeuren. DPH ligt momenteel op 19% en dat is keurig in het midden van de bandbreedte die de EU voorschrijft waarin BTW-tarieven mogen fluctueren tussen de 15% en 25%. Tsjechie heeft trouwens onlangs (1-2 jaar geleden) zijn DPH nog aangepast en verlaagt van de toen geldende 22% naar 19%, juist om meer in pas te lopen met de EU norm. Wat wel is gebeurd, is dat een aantal goederen die vroeger nog in de lagere DPH groep vielen van 5% (basisbehoeften) toen opeens als luxe-goed werden aangemerkt en daardoor 19% kregen.
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Ook mij stoort het wel eens dat er reacties zijn die op zijn zachtst gezegd die Nederland m.i in een slecht daglicht stellen. Is nergens voor nodig, alhans niet de extreme uitingen op dit forum. We weten allemaal dat er in Nederland geteisem/uitvreters rondlopen. Maar is dat in Tsjechie anders? Geloof het echt niet. In Nederland voel ik mij soms (politiek) bedonderd. Maar hier zal dat niet anders zijn, maar daar heb ik de wetenschap niet voor. Gaat langs mij heen, zogezegd. Kan er dus ook geen aanstoot aan nemen. Maar als je de Tsjechen hoort worden ook zij bedonderd. Inmiddels heb ik wel gemerkt dat de prijzen hier behoorlijk stijgen. Worden kennelijk al aangepast aan EU normen. Worden we bedonderd? |
|
|
|
|