![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Re: Nakup z Ceska
Ik heb echt geen lijstje.
Neem vaak wel de dingen mee die ik daar heb gekocht in de tijd dat ik er was. Maar ik neem zeker geen extra spul mee, zeker geen levensmiddelen. Die smaken in Nederland toch heel anders vind ik, en meestal heb ik er in NL toch geen trek in. Ik heb alles wat ik wil in NL, en omgekeerd ook, al dat gesjouw heb ik geen zin hoor haha. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Hm, vaak drank, DVD's/CD's, een Xmag (Tripmag), af en toe een mooi bierglas, Milka met aardbeienjoghurt aangezien die niet meer te krijgen zijn in NL terwijl ik er doooool op ben, hele mooie herinneringen...
![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Die smaken in Nederland toch heel anders zijn [/ QUOTE ] Ja dat vind ik ook, daarom neem ik veel uit Tsjechie mee! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
Ik ga 1 of 2 keer per jaar naar CZ.
Aangezien ik met de trein reis en niet zo veel kan/wil meenemen beperk ik me meestal tot een paar: zakken Piškoty Tatranky CD's Soms neem ik een tijdschrift en een krant mee (Prager Zeitung of de Praagse 'Metro'). Ik kreeg vorige week een heel pakket uit CZ toegestuurd vol met Tatranky en Piškoty ![]() Deze Piškoty waren van een onbekend merk en helaas minder lekker. Vroeger kocht ik altijd CD's bij een kleine platenzaak. De verkoper herkende me en wist dus zo'n beetje waar naar ik zocht. Maar door een grotere zaak in de buurt moest hij de deuren sluiten. ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Super Lid
|
In Amsterdam kun je met een beetje geluk rond 15.00 's middags de Metro krijgen. In de trein slingeren 's avonds nog Metrokrantjes in de treinen rond.
Maar in Praag mag je blij zijn als je om 10.00 's morgens nog ergens een Metro kunt krijgen! Een Praagse kennis vertelde me dat mensen de Metrokrantjes nemen vanwege de TV gids. Je kunt de Tsjechische Metro Metro ook online lezen ![]() Het is dus meestal de Prager Zeitung waarmee ik thuis kom. Oh, en een paar Fidorky gaan ook altijd mee naar NL ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Ons lijstje is meestal wat langer, maar dit is zo'n beetje standaard wat zoal er altijd bijzit:
- Tsjechisch brood en rohliky - kolace a buchty - Kremzska horcice - mix voor knedliky - haardunne vermicelli - DVD's met Tsjechische speelfilms (vroeger video's) en/of cd's - boeken - tijdschriften - flessen met drank (Becherovka, rum, Fernet) - indulona |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
DVD's, CD's en tijdschriften neem ik ook wel mee als ik ze toevallig gekocht heb, maar dat zijn dingen die niet op m'n lijstje staan die mee naar Nederland moeten haha.
Hhhmmm... misschien 1 ding! ![]() Hubba bubba colasmaak Die hadden ze vroeger, was ik gek op, op een gegeven moment zag ik ze weer, maar ja, dat is ook iets wat ik koop als ik het toevallig tegen kom, maar dan worden t er wel veel, zodat er wat mee naar Nederland kunnen haha. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
mm lekker allemaal! Gelijk weer zin om te gaan.
Inderdaad ja Indulona die neem ik ook altijd mee, zo lekker! Ik zat eigenlijk alleen aan eten te denken, maar inderdaad ik neem ook andere typische en minder typische dingen mee. Tsjechische tafelkalender, spullen van Krtecek voor mn zusje, die spaart het! Tekenspullen, tijdschriften Reflex, Mlady Svet en soms lekker ordi Spy en Tripmags enzo.Als ik wat meer geld heb, dan cd's van CR artiesten of een video. Ik koop de laatste tijd ook lekker toeristisch anzichtkaarten van mooie plekjes waar ik op bezoek ben. Foto's maak ik altijd heel veel en daar ben ik heel erg aan gehecht, heb albums vol ha ha. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lid
|
Vsecko, co Erika +:
vajecny konak slivka (dostavam od pratel - domaci !!!) pravy lesni vceli med (dostavam take od pratel anebo kupuji pres /ci od/ pratele Becherovka (pro rodinu meho pritele) buchticky Lazenske oplatky Lazenske trojhranky poutni pernikovy srdce ze Sv.Kopecka Siesta tvaroh syrecky (tvaruzky) syry - i tvrde: ANO, DO HOLANDSKA!!! Pribinak detske piskotky cukrarske piskoty r a k v i c k y jakekoliv zakusky mak mouku (s tou jsou zde trable, ale tchyne tvrdi, ze v Hoofdorpu ti semelou mouku, na jak hrubo chces!! - musim to konecne nekdy zkusit) pernik na strouhani s a l o n k y a kolekci a zele na stromecek !!! p o v i d l a nekdy take prirodni kosmetiku a:casopisy knihy desky knihy z Antikvariatu staroceske hrnecky kameninove nadoby drive jsem dostavala od segry veci z Ceske jizby, UVY a jak se to vsechno jmenovalo a: c e s k e h r a c k y (ty uz vsak v podstate nesezenes - takove ty prave, z detstvi...) takle jsem si kdysi privezla vyrezavaneho malovaneho maleho dreveneho konicka na koleckach - toho miluju |
|
|
|