het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 31-10-07, 13:06   #21
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Naar de letter heb je gelijk.
Maar als we zó moeten communiceren....
Ik zie het forum als een medium waar gelijkgestemden van elkaar kunnen leren.
(En ook plezier kunnen hebben.)

Bovendien lees en hoor ik vrijwel nooit iets negatiefs over Tsjechen of Tsjechië via 'de media' in Nederland.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-07, 14:43   #22
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
..... volgens mij is dit forum ook media.
Dat ben ik niet met je eens. Je zou dit forum hooguit kunnen vergelijken met de ingezonden-brievenrubriek die veel dagbladen en tijdschriften hebben.

Op dit forum worden vaak nieuwsberichten uit de media geciteerd. Vervolgens geven forumleden daarover hun mening, wat mij een volstrekt normale zaak lijkt. Ik neem aan dat je daar geen bezwaar tegen hebt, want ook jij reageert op allerlei zaken op dit forum.

Ik blijf er verbaasd over dat je uitgerekend dit topic - waar alleen maar keurige reakties zijn te lezen - uitkiest om te beginnen over stigmatisering die op dit forum zou plaatsvinden.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-07, 15:24   #23
Rijk&
Gast

Punt voor beiden, Maar wat je ook probeert te verklaren. Dit forum levert ook zijn bijdrage uit het en dan anders gezegd stigmatiserende nieuwsberichten die gepubliceerd worden op andere mediums en die hier geciteerd worden. Voor mij is het hier nu einde discussie.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-07, 17:23   #24
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rijk& schreef:
Voor mij is het hier nu einde discussie.
OK, dan gaan we vanaf hier weer verder met het eigenlijke onderwerp: mensensmokkel (waarbij al dan niet Tsjechen betrokken zijn).
Oud 31-10-07, 18:32   #25
Rijk&
Gast

Goed. Ik vraag me wel eens af of mensensmokkel niet inherent is aan welvaartsontwikkeling of juist het uitblijven ervan?
Ik heb bijvoorbeeld recent nog te maken gehad met Poolse en Litouwse arbeiders die (het waren fantastische collega's dit even buitenbeschouwing gelaten) hier of volledig illegaal of door mensensmokkel terecht zijn gekomen en waar hier door de betrokken opdrachtgever dankbaar misbruik van gemaakt werdt.
Oud 31-10-07, 19:11   #26
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Dat armoe en mensensmokkel samengaan, spreekt voor zich. Men laat zich niet voor de lol tegen hoge bedragen van het ene naar het andere welvarende land smokkelen, toch? Dat doe je alleen als je verwacht er aanzienlijk beter van te worden. En dan zijn er altijd wel weer mensen die zo vriendelijk willen zijn om te profiteren van jouw wanhoop.
Massale migraties gaan altijd samen met grote welvaartsverschillen. Mensen als Wilders zouden zich dus beter kunnen richten op het aanpakken van de armoede elders in de wereld i.p.v. hier de geldkraan en de grenzen dicht te willen gooien voor buitenlanders. Want zolang er armoede is, zullen ze blijven komen, legaal of illegaal. En geef ze eens ongelijk. Maar goed, ook dat is weer een andere discussie.
Oud 31-10-07, 22:13   #27
Rijk&
Gast

Wilbers wil ik buitenbeschouwing laten die man bedrijft geen politiek maar discriminatie in alle vormen van het recht op democratische verworvenheden. Ik ben het met je eens dat welvaart ontwikkeling in 'thuis'landen politiek en economisch een mogelijkheid zouden kunnen bieden maar ik ben er ook van overtuigd dat dit door de welvarende landen wereldwijd aangepakt zou moeten worden. Alleen vrees ik dat dit wel een onvervulde verwachting zal blijven. Simpelweg omdat armoede welvarende heel goed uitkomt.

Denk maar aan Bangladesh, Midden en Zuid Afrika Equador Afghanistan etc. 'geldstromen daarheen maar wel met een dubbel retourtje terug'
Oud 09-12-07, 22:39   #28
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Politie houd mensenhandelaars aan

De politiedienst tegen de georganiseerde misdaad (ÚOOZ) heeft vandaag elf uit Azië afkomstige personen aangehouden en beschuldigd van mensensmokkel en prostitie. De mensenhandelaars werden deze nacht tijdens de operatie „Tuong“ vastgenomen in Praag en Domazlice. Er waren ook "raids" in bordelen in Cheb en Praag. De actie loopt nog verder tijdens de verhoren van de aangehoudenen.

radio.cz
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels