![]() |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Re: Mařenice Lužické Hory
Amai, wie heeft het ooit gedacht dat ik hier mensen ging tegenkomen die in mijn mama haar buitenverblijf gaan logeren. Maar ja, het huis is doorlopend volzet van begin mei tot 't einde oktober, dus misschien zal het wel af en toe gebeuren dat er mensen zijn die meer informatie over Marenice gaan zoeken en hier terechtkomen.
Ik vind het toch nog altijd bijzonder leuk om die mensen hier te ontmoeten! ![]() Immie, ik ben heel erg benieuwd ook naar jouw verhaal van je verblijf in Marenice! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Super Lid
|
Tsja Janina, als ik 't zo lees zou ik misschien volgende zomer ook wel willen... Paar vraagjes: is dat beekje goed voor kleine kinderen (2,5 en 5 jaar) om in te spelen; niet te hoog/te koud/te snelstromend water? Is de beek ver weg van het huis (kan onze kleine sprinter ongezien vanuit huis hup de beek in?) Enne: is er goede loopruimte binnenin (vele CR weekendhuisjes zijn nogal eens volgestopt met meubels; onze kinderen willen vooral kunnen rondrennen) en is 't veilig binnenshuis (evt. traphekjes en zo?)
Als je een site hebt die antwoord geeft en je niet voor reisbureau wilt spelen, mag je me ook die site doorgeven hoor. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo allemaal,
Daar ben ik dan eindelijk weer...wat kan een pc je chagerijnig maken zeg..haha. Maar alles doet het weer en kom nog even over ons weekje vertellen. De heenreis is goed verlopen op het laatste korte stukje (wat waarschijnlijk nog maar een half uurtje) was) na dan..daar hebben we bijna 2 uur op gereden, hih, verkeerde afslag kan gebeuren. Maar toen we aankwamen...jeetje wat hadden we het gelijk naar ons zin, het huis de tuin het hek wat eerst open moest voordat je de tuin in kon rijden(!), haha poepie sjiek. Maar het huis van binnen ook erg mooi, je kan zien dat er een hoop aandacht aan besteed word. Jana haar moeder begroet en in duits,ned,engels verteld over internet en het toeval Jana tegen te komen hier. Het praten ging moeizaam maar dat mocht de pret niet drukken. Heel de week was het erg warm, dus veel hebben we helaas niet gezien van Tsjechië maar de omgeving was ook erg mooi dus heb niet het gevoel veel gemist te hebben. We zijn naar Novy Bor, Liberec en Cheska Lipa (ofzoiets, hih) geweest in het laatste deden we de boodschappen. Op woensdag was mijn dochter jarig en dat hebben we dus gevierd met een bezoek aan de dierentuin in Liberec. Ik moet zeggen dat we niet veel spannends hebben gedaan maar we zijn in deze week zo onder de indruk geraakt van dit supermooie land dat we zeker teruggan, het liefst volgend jaar maar door verbouwingen in ons huisje word eht waarschijnlijk over 2 jaar. Wel gaan we dan rond het Lipnomeer kijken omdat voor mij oudste dochter een week in Marenice genoeg was ivm speelmaatjes enzo. En daar schijnt het wat drukker te zijn vandaar. Voor de rest vond ze het super maar kon merken dat ze na een week wel op een 1,5 en 2-jarige uitgekeken was, hahaha. Mijn vriendin en ik zijn wezen paardrijden in het bos en ook dat was super, zo mooi en ongerept het daar is...kon mijn wang helaas niet zo waarderen aangezien tijdens het galopperen de takken die over het pas hingen niet ozij wilden met als resultaat dat ik een mooie jaap op mijn linkerwang had...maar ook dit kon de pret niet drukken en hebben we zeker 2,5 uur door de bossen gelopen, heerlijk. Ook de kinderen hebben paardgereden in de binnenbak wat ze natuurlijk super vonden. We zijn in deze week echt tot rust gekomen, de lucht...je ruikt en wat ruik je...NIETS...alleen lucht. Toen we terugreden en in Duitsland kwamen rook je het ene luchtje na het andere, toen zeiden we nog, goh daar roken we niets. De terugweg hebben we er maar 9 uur overgedaan incl. 2 stops van bijelkaar 1,5 uur. In Duitsland doezelde ik even weg en heb maar neit aan het mannetje gevraagd waar de teller stond, haha! Ik kan dus zeggen dat we een heerlijke week hebben gehad, en we ZEKER terug gaan naar Tsjechië! Groetjes, Patricia |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nieuw Lid
|
O wat lees ik nu...nog een bezoeker in je mams huis Jana?
Lachen hoor, ik hoop dat ze het ook zo naar hun zin krijgen/hebben als ons. Bartiku, onze kids zijn 1,5 en 5 en die van onze vrienden is bijna 2. Die hebben het naar hun zin gehad zeker die tuin, haha, ze gingen krekels vangen, lache man. Alleen in he beekje was niet te zwemmen tenminste zover als wij gekeken hebben, misschien kan het wel maar daar kan idd Jana beter antwoord opgeven. Wij hebben een badje gekocht en daar een paar emmers water in gegeooid en de meiden hadden het prima naar hun zin. Je moet wel van rust houden want zoals Jana in 1 van haar eerste berichtjes schreef is er niet heel veel te beleven in het dorp zelf je moet er wel voor opuit met de auto. Maar wij vonden het echt super! Groetjes, Patricia |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Bartiku, in het beekje is 't water redelijk koud maar zeker niet te snelstromend en ook niet diep. Eigenlijk is er alleen in het voorjaar en najaar veel water in, tijdens de zomer en zeker als het al een tijdje warm is, kan het gebeuren dat er alleen zo'n 20cm water is. Je kan er wel niet direct van de tuin inspringen, daarvoor is de oever te hoog. Je zou een stuk verder moeten wandelen om erin te kunnen. Toen we kinderen waren, ging ik en mijn broer altijd een paar honderd meter door de beek wandelen en odertussen mooie stenen zoeken en kikkers en forellen proberen te vangen...maar daar zijn je kinderen misschien nog te klein voor?!
![]() Het huis staat zeker niet vol met meubeles en is ruim genoeg om voldoende plaats te bieden voor lopende kinderen. Je moet je zeker geen typische Tsjechische buitenverblijf voorstellen want die zijn in doorsnee toch stuk kleiner dan het huis van mijn mama. Het is echt een ruim huis. Veel Nederlanders die daar komen denken dan ook dat mijn mama daar woont en kunnen niet geloven dat ze nog een huis heeft in Ceska Lipa en dat dit maar een buitenverblijf is. De mensen die daaar vorige week waren zeiden zelf dat het groter was dan hun huis in Nederland. Er is wel geen traphekje. Wat een grote voordeel van het huis is, is de echt wel grote tuin - die helemaal omgeheind is en je kan dus zonder zich zorgen te moeten maken je kinderen in de tuin laten lopen. ![]() Wat Jeslyn vertelt over de gezonde lucht is waar! Er is maar 10km vandaan (in Rousinov) een rehabilitatiecentrum voor mensen die longproblemen hebben. Marenice is dus een ideale vakantie plaats voor mensen die ademhalingsmoeilijkheiden hebben of bijvoorbeeld astma. Het is echt een plaats om te relaxen! Je kan wat foto's (ik vind ze eigenlijk niet goed geslaagd, in werkelijkheid is het er veel mooier ), plaatsomschrijving en prijzen op het website van de reisbureau zien. Het is wel zo dat mijn mama meestal wacht met individueel mensen te laten boeken pas tot eind april/begin mei wanneer ze al min of meer zeker van de reisbureau te horen krijgt welke termijnen er geen mensen hebben geboekt. Dus kan je rechstreeks via een reisbureau boeken of tot eind april wachten of er termijnen vrij zijn en direct (via mij) bij mijn mama boeken (met een korting op de reisbureau prijzen).Hier is de website: Marenice Moest je nog vragen hebben, kan je me gerust contacteren! Misschien is het beter om een prive bericht te sturen?! Ik zou niet graag beschuldigd willen worden van reklame hier te maken. Dat was nooit echt de bedoeling maar het is wel mooi meegenomen. Ik vind het vooral leuk dat ik hier al twee mensen ben tegengekomen die naar daar gaan. ![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Jeslyn, wat leuk dat je een berichtje over jullie verblijf in Marenice heeft geschreven. Het is echt leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad!
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gast
|
Wij zijn ook weer terug en het was heerlijk. De kids konden heerlijk door de tuin rennen en ook het huis zelf had ruimte genoeg voor 2 kleine koters. Vooral het rondje van de keuken-gang-woonkamer-keuken was erg favoriet. Een heerlijk huis en inderdaad ook groter dan die wij in nederland hebben
![]() |
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Immie, ik ben blij dat jullie het huis fijn vonden.
![]() Je mag altijd wat meer over jullie vakantie laten weten, ik vind het echt ontzettend leuk om verhalen te lezen over plaatsen waar ik opgegroeid ben. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nieuw Lid
|
Ik was dus met Immie (en de rest van het gezelschap) in het huis Anna en ook ik wil graag mijn ervaring vertellen. Na vele jaren vakantie in Frankrijk, waar je met zijn allen op een postzegel vakantie viert, was huize Anna een verademing van ruimte en comfort. Al bij aankomst was duidelijk dat we kwa leefruimte een geweldig onderkomen hadden uitgezocht. De kinderen namen direct bezit van de tuin, waarbij ik een heerlijk veilig gevoel had vanwege het afsluitbare hek. Ze hebben de hele tuin ontdekt, de mooie appelboom met schommel en het trapje naar de voordeur waren favoriet.
Het was heerlijk weer dus we hebben ook echt van de tuin kunnen genieten. (BBQ enzo) Het dorpje is inderdaad niet zo bijzonder, maar het restaurant wat er zit (bij het postkantoor)was beslist de moeite waard. Boodschappen deden we in Cheska Lipa, bij de hyper, beetje jammer dat dat gewoon Ahold blijkt te zijn hahahaha. Eerlijk is eerlijk, wel lekker ingeslagen voor thuis, hollanders als we zijn zijn de tsjechische prijzen erg verlokkend, vooral het kinderspeelgoed !! (oh ja, en de drank natuurlijk )Maar goed, om er niet een al te lang verhaal van te maken, voor ons (man en ik) staat al vast dat we volgend jaar op zeker weer naar tsjechie gaan, en dat terwijl ik toch een behoorlijke frankofiel ben. De sfeer, de mensen, het land, gewoon alles heeft me gegrepen....ik MOET ! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Actief Lid
|
Wat een mooi berichtje! Vooral de laatste zin, het is echt mooi geschreven.
![]() Bedankt Christine, dat je iets heb laten weten. Ik vind echt fijn om te lezen! ![]() |
|
|
|