het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 31-12-05, 18:10   #21
Nieuw Lid

Kiara's avatar

Nationaliteit:
Misschien wel handig voor alle gasrijders onder ons: bij de anwb is een boekje te verkrijgen van alle lpg tank mogelijkheden in europa. Ook in Duitsland veel vermeldingen, echter wel op de openingstijden letten. Vaak moet je de autobahn een klein stukje verlaten.
Wij hebben afgelopen zomer naar Tsjechie toe weinig problemen met tanken gehad: overdag door de week. Op de terugweg een andere route en van zaterdag op zondag, waren er een stuk minder mogelijkheden.
Kiara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-01-06, 08:23   #22
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
..........De Pivonist rijdt nog steeds met zijn Avensis turbo diesel, met 3000 toeren zo,n 130 km op de cruisecontrol 1 op 16. Was me door diverse automonteurs afgeraden om op lpg te gaan rijden, na zdravi!!
Die monteurs hebben wat mij betreft gelijk Lekker blijven dieselen en niet in Duitsland tanken! Ga zelf dit voorjaar ook terug naar Diesel.
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-01-06, 10:44   #23
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad, ik red het zonder in Duitsland te tanken, en ik vind die tegenwoordige diesels wel lekker rijden, dat van die trage diesels is van de vorige eeuw!! Na zdravi!!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-01-06, 22:25   #24
Actief Lid

Kyla's avatar

Nationaliteit:
misschien hoort deze vraag niet thuis onder vervoer, maar onder parkeren: hoe zit het met parkeren in een parkeergarage. Ik zie overal bordjes met verboden voor LPG.
Kyla is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-06, 16:23   #25
Nieuw Lid

dickrutten's avatar

Nationaliteit:
www.gas-tankstellen.de en er gaat een wereld aan LPG stations voor u open, dicht bij de snelweg en op deze site kun je per weg een afdruk maken, of allemaal, er is zelfs een versie om in Tom Tom te zetten
groeten,
Dick
dickrutten is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-06, 08:22   #26
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
er is in iedergeval een LPG pomp bij een Shell station net na Berlijn richting Hannover. dus alleen interessant voor de terugweg.
in zuid Polen zijn er ook diverse LPG pompen.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-01-06, 19:12   #27
Nieuw Lid

majeso's avatar

Nationaliteit:
LPG in Tsjechië

hoi allemaal

wij gaan dit jaar voor het eerst naar tsjechie ,en ik vroeg me af of iemand weet of er ook lpg getankt kan worden in tsjechie

alvast bedankt
majeso is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-01-06, 15:31   #28
VIP Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
.... dat van die trage diesels is van de vorige eeuw!! Na zdravi!!!
Hehe, eindelijk eens iemand die het met me eens is. Wij ( lees mijn man)rijden in een volvo diesel uit de vorige eeuw en ik vind het echt een trage bak! Maar hij wordt natuurlijk ook een dagje ouder, dus past het wel een beetje bij hem. Hij vind die ouwe bak geweldig. Het enige wat ik er fijn aan vind is de stoelverwarming als het -10c is. Vorig jaar hebben we onze Ford mondeo op gas weggedaan, voor ons waarschijnlijk nooit geen gas meer, we hebben met deze auto veel problemen gehad. Ook met het tanken in het buitenland. In Duitsland konden we in het begin geen gas-tankstation vinden en ook voor het tanken in Tsjechie moesten we eerst naar Turnov, zo'n 30 kilometer verderop. Voorlopig houd ik het lekker op mijn eigen peugeotje, ook al rijd ie op benzine.
Lina is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-01-06, 16:25   #29
Nieuw Lid

majeso's avatar

Nationaliteit:
15jr geleden hebben wij ook op gas gereden en idd die vertoonde na 100.000 km wel wat kuren ,maar deze nieuwe instalaties zijn echt stukken beter hoor ,ben toch nog steeds erg blij als ik afreken (nog geen €20 ) en de wegenbelasting is nu ook bijna geen verschil meer met benzine,oke het tanken in het buitenland wordt dus nog proberen voor ons maar dat zien we dan wel weer

jeanette
majeso is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-02-06, 15:19   #30
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
en als je de juiste verloopnippels hebt voor het gas.

in duitsland wel nodig dacht ik. hoe is dat eigelijk in polen en
tsjechie ?
.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels