![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
als je kleine kinderen hebt,die het skieen nog moeten leren,vinden wij tsjechie de ideale plek.
De kinderen zijn op les,en zelf kan je even 1 keer heen en weer met de lift en naar beneden skieen,dit is ongeveer tien minuten,dan kun je weer even om het hoekje kijken bij de kinderen,weten ze ook dat je er nog bent. geweldig vinden wij |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Wij gaan tijdens de vakantie vaak eten bij restaurant Praha in Harrachov en daar is het meestal erg druk. We schuiven dan gewoon aan bij de lokale bevolking die daar ook vaak eten en beginnen met handen en voeten een gesprek. Dat wordt gewaardeerd en net als dit jaar gaan er op een bepaald moment biertjes heen en weer en wordt er gezamenlijk geproost. Maar als je je afzonderd en je wilt perse een eigen tafeltje dan leer je de bevolking nooit kennen. We zijn daar nog in gesprek geraakt (gebrekkig Duits) met een Tsjechische vrachtwagenchauffeur die op Eindhoven reed, en vanuit Nederland dan frikandellen meebracht voor in het pension van zijn moeder. De Nederlandse gasten waren daar dol op. Leuk gesprek, en dan blijkt dat de Tsjechen helemaal niet zo stug zijn als men denkt. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Lid
|
Ik vind Tsjechen over het algemeen aardig en behulpzaam overkomen, denk alleen wel dat er behoorlijk sprake is van een wederzijdse taalbarriere. Ik spreek zelf engels of duits (Tsjechies lukt mij nooit behalve dankjewel enzo) maar als de tegenpartij dit niet kan dan wordt 't lastig, ondanks alle goede bedoelingen.
Overigens kan ik me voorstellen dat het ook uitmaakt of je in een (super)toeristisch gebied zit of daarbuiten. |
|
|
|