het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 06-02-06, 23:41   #61
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Het is eerst bijn vlak en dan naar beneden, bij Javorni Dul is het weer vlak dan naar Praska Bouda licht dalend en dan naar beneden Pecs er zijn twee wegen naar beneden maar je komt altijd uit bij de grote parkeerplaats, na zdravi en veel plezier!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-02-06, 07:08   #62
Actief Lid

kijk krijg der nog meer zin in. we hadden dit wel zo leuk geopperd van de zomer maar ja dan is het nog ver weg he en daarna komen de twijfels. het is toch een hele onderneming in een gebied dat voor ons toch niet zo bekend is en de ervaring leert dat tsjechie geen rode paaltjes wandelingen kent.
nu alleen nog bedenken hoe we het gaan doen: skieend, langlaufend of gewoon wandelend. maar doen doen we het zeker.
petra is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-02-06, 19:37   #63
Lid

Tomm's avatar

Nationaliteit:
Het lijkt me toch wel redelijk te doen, lijkt me wel leuk! Maar.. rijd er een (gratis?) skibus van Pec naar Janske Lazne? Voor het geval dat je in Pec staat en niet meer echt terug kunt...
Tomm is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-02-06, 20:23   #64
Volwaardig Lid

Amedei's avatar

Nationaliteit:
Ha die Tomm,

Inderdaad, er rijdt een (gratis) ski-bus van Pec naar Janske Lazne.
Kijk maar op dit kaartje.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg skiarena.jpg (158,0 KB, 45x bekeken)
Amedei is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-02-06, 23:44   #65
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
kluge schreef:
precies, de lezers zijn hier eerlijk en oprecht....je kan overal redelijk tot zeer goed eten...maar....wanneer geeft iemand mij een tip voor een toprestaurant? neen geld speelt geen rol....ik wil eten voor 100 a 150 euro....ben benieuwd
Het Amstelhotel in Amsterdam, daar hebben ze Vlaamse stoofpot " a la Sheik Bournabaisse" de bediening is stijlvol en je hebt geen "last" van het plebs, de goedkoopste kamer is er 400€ voor een nacht. Dus eet smakelijk en Na zdravi!!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-02-06, 14:11   #66
Nieuw Lid

Citaat:
Esthertje schreef:
Volgens mij kan het langlaufend en op de skies. je moet dan misschien een stukje de skies uit en omhoog lopen, maar daarna kan je skiend naar beneden, heb ik weleens ergens gelezen. Misschien heeft iemand anders dit al eens gedaan
Inmiddels is er wellicht iemand die de grote stap gewaagd heeft en dit daadwerkelijk uitgeprobeerd. Wij zijn er in ieder geval erg benieuwd naar
litje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-06, 12:44   #67
Volwaardig Lid

Amedei's avatar

Nationaliteit:
Jawel ........ daar istie dan ...... de ervaringsdeskundige !!!!

Wij zijn gisteren teruggekomen uit Pec en hebben weer een fantastische week gehad.
Maar om daar over uit te weiden is een andere topic geschikter voor.
Wij hebben de route Cerna Hora - Pec zowel op de skies als lopend afgelegd.
Eerst met mijn broer en mijn oudste zoon hebben we de route op de skies verkend: Wij zijn in Pec (bij de piste JAVOR) op de skibus gestapt (gratis) en zijn in ca 35 min. naar Janske Lazne gereden. Je stapt voor de ingang van de cabinelift uit. In pec hadden we al een ski-pas gehaald voor het gebied Pec/Janske Lazne. Helaas, er stond een lange rij voor de lift: we hebben ruim een uur in de rij gestaan :snik:
Maar niet getreurt, samen met enkele meisjes (die ook al moe en zeurderig werden) HET spelletje "ik zie ik zie wat jij niet ziet ..." gedaan en de tijd vloog om. Eenmaal boven aangekomen hebben we eerst de pistes van Janske Lanze enkele malen be-skiet en vervolgens de weg gezocht richting Pec. Op de borden staat het goed aangegeven. Vanaf de lift eerst een 300 meter wandelen; vervolgens een behoorlijk stuk bergafwaarts op de skies. Een prachtige route tussen de bomen door met zo nu en dan een betoverend vergezicht. Je komt onderweg diverse mogelijkheden voorbij om een hapje en een drankje te nuttigen.
Als op een gegeven moment de skies niet meer automatisch naar beneden glijden, gaat de tocht weer enkele honderden meters licht omhoog. Je komt langs Kolinska Bouda en een 100 meter verderop bij de pistes van Pec pod Snezkou. Vandaar kun je naar beneden skien tot aan de bushalte bij de piste JAVOR. In principe hoef je tijdens die tocht geen ski-lift te gebruiken, mits je niet te snel naar beneden skiet.
Wij zijn om 9.45 uur met de ski-bus vertrokken uit Pec en kwamen om ca 15.00 uur weer op de JAVOR aan.

Omdat onze kleinere kinderen en onze vrouwen wat minder sterke skiers zijn hebben we 2 dagen later de hele tocht gewandeld. De kinderen hadden sleetjes mee. ZE VONDEN HET PRACHTIG !!!
Een welkome afwisseling: de stramme ski-spieren krijgen dan wat rust en de stukjes lopen is goed te doen op sneeuwboots en wat lastiger voor de kleintjes op ski-schoenen.
We waren het eens: deze tocht doen we volgend jaar weer.

Ik heb helaas geen foto's gemaakt tijdens de route maar wel gefilmd. Wie weet plaats ik nog eens een klein stukje film op het forum.

Conclusie: gewoon doen !!!
Amedei is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-02-06, 17:41   #68
Actief Lid

Bij ons is het er helaas niet van gekomen. We hebben wel een aantal andere prachtige wandelingen gemaakt maar dorst door een spierblessure (niet op gelopen in deze vakantie) deze wandeling niet aan. De bedoeling van ons was ook om hem langlaufend te doen maar ja dat lukte dus niet. Maar wie weet, volgend jaar is er weer een kans.
petra is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-05-06, 14:07   #69
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Wel, 5 kilometer verder is Cerny Dul, daar is restaurant "Posta" op het pleintje, daar kan je geweldig eten........... Mocht het lukken doe dan de groeten van mij, Arie uit Amsterdam.
Macek, ik heb de groeten gedaan van Arie aus Holland en direkt was ik er een huisvriend. De peèená kachna smaakte er voorteffelijk en de pivo smaakte naar meer...... Een echte aanrader van een kenner.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-05-06, 16:17   #70
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Pecene Kachna is dat tok-tok-tsjiek ??? ( moet toch eens leren hoe die kapjes en streepjes op die Tsjechische woorden moeten.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels