![]() |
|
|
#181 |
|
Super Lid
|
Ricardo, veel plezier, en het mooiste zou natuurlijk zijn als Pardo zou winnen.
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
CZ Moderator
|
Pardubicans... Pardo... altijd lachen dat 'verNederlandsen' van woorden.
Maar goed... het lijkt er nu op dat het misschien alsnog een serie wordt met een 7e wedstrijd... Sparta schaatst achter de feiten aan en Moeller benut iig een deel van de kansen die ze krijgen, en staan zo terecht op voorsprong (2-0) De serie kan vandaag beslist worden, het kan ook 3-2 worden (in het voordeel van de club uit Praag). |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Super Lid
|
Pardo, was inderdaad wel heel erg vernederlandsd
Maar goed ik ben benieuwd wat het worden gaat, zou toch mooi zijn, nog 'n paar wedstrijden meer. Ik heb in ieder geval tot nu toe, genoten van jullie verslagen en links. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Actief Lid
|
Ik wacht vol spanning op de beelden, ziet ernaaruit dat de vonken ervanaf zullen springen in de volgende (2?) wedstrijd(en).
Maar ik denk dat Ricardo nog een bescheiden feestje aan het vieren is, dus het zal wel morgen worden eer de beelden hier op het forum te zien zijn. Geeft niets, heb ik alle begrip voor... Zaterdag de volgende wedstrijd, dat belooft wat... ![]() |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Actief Lid
|
Zo, goedemorgen allemaal. Ja, ik heb er gisteravond nog een (meerdere) biertjes op gedronken. Ik had de puf niet meer om gisteravond nog te schrijven. Maar wat een wedstrijd weer. Pardubice is bijna helemaal terug in de race. Maar na de wedstrijd van gisteravond is het geloof er dat het zaterdag 3-3 wordt in de serie.
Helaas en stom van me, maar ik ben in alle haast en zenuwen mijn camera vergeten. Ik zat op m'n Nederlandse fiets en reed langs het stadion. (we hadden ergens in het centrum afgesproken), daar kon ik de eerste beelden al in me opnemen. Mensen met pruiken op in de club kleuren, sparta fans en pardubice fans die zich samen in de menigte mengen. (ik beoefen de voetbalsport, maar zo'n gemoedelijke sfeer voor en na de wedstrijd zie je daar niet zo onderling). Er is wel politie aanwezig, maar die hoeven helemaal niet te doen. Maar geweldig om ruim een uur voor de wedstrijd al deze activiteiten te zien rondom het stadion. Inderdaad de geschilderde gezichten, de grote trommels die naar binnen gesjouwd worden. Wedstrijdverslag (kort) 1e periode: De eerste 7 minuten waren in het voordeel van SPARTA. Maar daarna zijn ze nog maar een paar keer voor het doel gekomen. Wat een overmacht gisteravond. Veel agressie, goede verdediging met daarschter onze sluitpost Lasak die weer een aantal mooie reddingen maakte. In de 11e en 13e minuut vielen de 1-0 en de 2-0. Iedereen springt omhoog en laat de sjalen draaien boven het hoofd. De lampen gaan uit en de spot richt zich op de spelers die de goal vieren. Kippenvel om te zien hoe dat beleefd wordt in het volgepakte stadion. 2e periode: In de 31 minuut de 3-0 voor PCE. Hierna werd, wat Lasak de wedstrijd van zondag overkwam, Duba van SPARTA gewisseld na deze stand. Het doelpunt viel ook makkelijk. Toch vielen nog de 4-0 en 5-0. Kort voor het einde van deze periode viel nog de 5-1. Dat mog toen wel. Alhoewel 4 goals overbrugbaar zijn in ijshockey. 3e periode: In deze periode geen goals. Ik geloof dat er in deze periode wel een penalty voor PCE was, na het neerhalen van een doorgebroken speler. Sykora moest de honeurs waarnemen, maar miste oog in oog met de reserve keeper van SPARTA, die voorheen voor 5 jaar in PCE had gespeeld. Ook wel apart zo'n penlaty. Hele stadion gaat staan en klappen, zingen en springen. Dan moet je als speler de puck nog langs de doelman zien te krijgen. Mijn Tsjechisch is nog niet zo best dat ik een verslag van de websites kan vertalen om daar ideeen uit op te doen. makers van de goals: 1e periode 2-0 Ondrej en Andrasovsky 2e periode 3-1 Caloun, Rolinek en Sykora - Benysek 3e periode 0-0 Eindstand 5-1, stand serie 3-2 Toeschouwers 9450 (uitverkocht) maar dat was het dus al in een paar minuten tijd. Geweldig om dit zo mee te maken. En met VIP ticket is het helemaal bijzonder. Er staat een buffet klaar, je kan in de pauze even uit de menigte rustig een biertje pakken en aan een tafeltje zitten en netwerken, vele hoge piefen van verzekeringsmaatschapijen, banken, investeerders, transportmaatschappijen etc. Geen rijen voor de toiletten. Heel relaxed. Ik heb die vriend van mij hartelijk bedankt voor deze avond. Mogen er nog maar meerdere komen denk ik dan ook. Maar volgend seizoen toch kijken naar een seizoenskaart. Ik heb wat foto's maar overgenomen van de websites. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Super Lid
|
Prachtig Ricardo,wat 'n sfeer.
Ikzelf ben voetbal supporter en heb al veel wedstrijden live mee mogen maken, vooral de wedstrijden in Engeland zijn prachtig, die sfeer die daar hangt, niet te beschrijven, jammer dat het in de nationale competitie vaak anders is. Succes voor zaterdag. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
VIP Lid
|
ja we zijn back in bussines mensen! De cesky drahy zorgt voor de pardubicesupporters een rechtstreekse trein naar homelessovice(holesovice) alleszins..... .
Sfeer moet weer zoals altijd uniek geweest zijn..... in de voorbeschouwing van idnes.cz was ons mindere punt:het psychologisch aspect....en het dreigde nog te kloppen ook...faalangst,geen geluk: 0-3 voor sparte..... nu terug in winningmood en 2-3.... maar morgen naar sparta,die het kan thuis afmaken. doet me deugd dat alle aanvalslinies de laatste 2 matchen de weg nar het net vonden, vele matchen zijn we afhankelijk geweest van kanonyr pet'a sykora.... ook honza caloun,zdenek ondrj terug in vorm, libor pivko enz.... . rustig blijven en proberen te winnen in een uitverkocht T- debile arena.... . jolanda: ga je soms naar engeland naar voetbal zien? Ik ga elk jaar: sfeer is er soms uniek,maar toch overroepen.... en als engeland in het buitenland speelt,zijn het vooral de dronken engelsen die voor sfeer zorgen. Mijn beste ervaring in engeland:derby west ham-millwall. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
VIP Lid
|
op het internet is er een reportage(tsjechisch,hopelijk toegestaan door punk) over het fangebeuren in pardubice.... .
http://www.stream.cz/clanek/746-pard...jovy-kotel-vre aan het woord, men kameraad filip (oliva) aan het sporthotel(traditionele samenkomst voor de sups),ook al een keer bij me op bezoek geweest.... nog te herkennen: dufek met zijn legendarische hond,die hond is uiteraard ook lid van de fanclub,dan nog onze zubr(is zelf politieagent te praag,en lid van onze hhb ultras,zie zijn sjaal)) die blijkbaar weer volle bak behaard is en op het einde: enkele leden van de half horse boys na de match in hospoda fantasia(of fantaska). toch wel een beetje vreem om je naaste kameraden vanuit tsjechie zo bezig te zien,hoe ze met het hokej begaan zijn.... een gevoel van heimwee,en toch ook van trots! hopelijk is het snel 1 juni,back in pardubitz! een ander filmpje:trommelaar drobek: http://aktualne.centrum.cz/sport/hok...html?id=397785 Laatst aangepast door stef; 13-04-07 om 17:18. |
|
|
|