![]() |
|
|
#121 |
|
CZ Moderator
|
Maar om het on-topic te houden, morgen en zaterdag zijn er de 2 thuiswedstrijden van HC Sparta tegen de Witte Tijgers uit Liberec.
De stand in de serie is 1-1 na een 5-2 zege van Liberec en de 2-1 winst van Sparta. Stef, wat is jouw mening over goalie Duba? Ik vind hem tot nu toe een redelijk goede indruk maken, maar zou toch veel liever Briza nog een seizoen langer hebben gezien. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
VIP Lid
|
Toch beter dit deel te laten modereren,door mensen die echt wel sportminded zijn?
Briza is natuurlijk een monument bij Sparta,was er geen sprake dat hij terug zou spelen? (of mss heb ik enkele tsjechische artikels misbegrepen)... . Duba ken ik niet zo goed... . Maar als ik die statistieken bekijk,doet hij het zeker niet onaardig(uiteraard janko lasak op nr1, wat die weer presteert tegenwoordig,schitterend). 1. Lašák Ján (Pardubice) 9 539 12 259 95,57 1,34 0 0 0 2. Čechmánek Roman (Třinec) 9 569 20 377 94,96 2,11 0 0 0 3. Trvaj Jiří (Znojmo) 10 587 20 324 94,19 2,04 0 0 0 4. Duba Tomáš (Sparta) 7 410 16 236 93,65 2,34 0 0 0 5. Hronek Lukáš (Slavia) 4 238 8 118 93,65 2,02 0 0 0 6. Sáblík Lukáš (K. Vary) 3 189 7 92 92,93 2,22 0 0 0 7. Orct Zdeněk (Kladno) 3 178 8 103 92,79 2,70 0 0 0 8. Hnilička Milan (Liberec) 9 537 22 273 92,54 2,46 0 0 0 9. Murín Igor (Zlín) 5 309 15 166 91,71 2,91 0 0 0 10. Turek Roman (Č. Buděj.) 7 379 18 161 89,94 2,85 0 0 0 |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Actief Lid
|
Geen wonder dat Budejovice zoveel doelpunten tegen krijgt, Turek staat onderaan in het rijtje. Of zijn de aanvallers van alle andere teams zo goed?
Goed, nu komen er twee thuiswedstrijden(voor mijn kluppie dan), dan gaan we wat beleven!!! Ben van het weekend ff bezig (24 hollanders door de stad gidsen), maar maandag ben ik weer van de partij, mischien wel live.... |
|
|
|
|
|
#124 |
|
VIP Lid
|
Tja over pardubice zijn aanvallers kan ik alleen maar zeggen:tegen de vorm van petr sykora is er momenteel weinig te beginnen...en de ploeg draait goed gewoon momenteel. Maar in het hokej kan het snel keren. Opletten dus.
Turek is nochtans een zeer goede doelman hoor... .(trouwens, chabera,de reservekeeper is ook een goeie). |
|
|
|
|
|
#125 |
|
CZ Moderator
|
1e periode Sparta - Liberec
1e Periode
HC Sparta Praha 1 - 0 Bili Tygri Liberec Goal: Jan Hlavac Na een langzame start zijn beide teams actiever geworden, Liberec valt met veel doorzettingsvermogen aan, maar Duba houdt het doel tot nu toe schoon. De enige goal kwam na een mooie combinatie Hlinka - Hlavac, pass van de blauwe lijn en Hlavac schaatst tussen twee verdedigers door en zet een mooie schijnbeweging de 1-0 op het bord. 2e Periode HC Sparta Praha 2 - 0 Bili Tygri Liberec Goals: Jan Hlavac, Michal Sivek Tijdens een powerplay (5 tegen 4) van Sparta werd een schot van Hanzlík de blauwe lijn van richting veranderd door Michal Sivek, Hnilicka was kansloos tegen de puck die in de rechterkruising vloog. Opmerkelijk is dat Liberec geen enkele van de 4 powerplays heeft uitgespeeld, iedere keer werd er voor het eind van 2 minuten nog een eigen speler van het ijs gestuurd. Verdediger Jan Tabacek (Sparta) is afgevoerd naar het ziekenhuis, men vermoedt dat hij zijn bovenkaak heeft gebroken na contact met de puck. 3e Periode HC Sparta Praha 2 - 1 Bili Tygri Liberec Goals: Jan Hlavac, Michal Sivek - Klimenta In de laatste periode is Liberec teruggekomen dankzij Klimenta (50e minuut). In plaats van extra druk te zetten, begon Liberec veel onnodige fouten te maken die resulteerden in enkele power-plays voor het thuisteam. In de 59e minuut maakte Vaic (Liberec) ook nog eens een domme overtreding, waardoor de mogelijkheid om de goalie er uit te halen verkeken was. Sparta is nu al 12 wedstrijden ongeslagen in eigen huis. De serie staat nu op 1-2 in het voordel van HC Sparta Praha Laatst aangepast door Gambrinus; 23-03-07 om 18:54. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Actief Lid
|
Dat is een uitgebreide samenvatting. Netjes hoor. Vandaag de hele dag in Praag geweest. Kom om 19.00 uur thuis en zet de tv gelijk op CT-2. En wat zie ik........... Pardubice staat 2-0 achter in de 3e periode. Ik heb alleen de laatste 15 minuten gezien. En vlak voor het eind wordt het dan ook nog 3-0!! Wat nu Parubicans? Morgen weer omzetten in winst lijkt mij en een zeker voorsprong in de serie neerzetten. En dan, zoals het er nu naar uit ziet Sparta ontmoeten in de finale.
Zou wat worden met mijn schoonvader. [ zie eerder berichten ]. ![]() |
|
|
|
|
|
#127 |
|
CZ Moderator
|
Dat zou zeker een mooie serie worden Ricardo!
Eerst zien of jullie de grasmaaiers van Mountfield kunnen verslaan op hun eigen ijs, want vandaag waren ze heel sterk. En Sparta wachten nog lastige uitwedstrijden in Liberec. Maar toch... Sparta - Liberec zou ook voor dit forum de mooiste finale zijn ![]() |
|
|
|
|
|
#128 |
|
VIP Lid
|
zoals verwacht toch zeker1 (uit)match verloren...om 17.00 begint de tweede uitmatch... . Hopelijk een overwinning voor pardubice,in een wss uitverkochte budvararena.
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
VIP Lid
|
Spannend, in het icehockey zijn de play offs spannend vanaf de eerst minuut,tot dat de beker in de lucht gaat
.Zoals pardubice-znojmo, ondanks een 3-0 voorsprong in de series,toch nog 3-3 geworden,en dan uiteindelijk 4-3 in het voordeel van pardubice. Bij 3-0 voorsprong zou je kunnen denken:spanning is er af.... . Hokej:onvoorspelbaar. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
VIP Lid
|
pardubice staat er niet slecht voor, eerste tretina bijna afgelopen, 0-2 in het voordeel van de oostbohemers.
ondrej en koukal scoordden, 2 x assistence van jan kolar. |
|
|
|