![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Re: Gebruik Tsjechisch gsm
Ik heb echt van Olomouc tot Primda nog nooit bereilbaarheidsproblemen met Oskar gehad.
Wel soms 1 streepje..midden in het Cesky les. Vasek je stoot misschien lichame;lijk gsm-straling van je weg ha ha ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Legende
|
Kom maar eens op de koffie in Čeřeniště. Dat is dat wit vlak tussen Usti nad Labem en Litomerice.
![]() Het is niet moeilijk om achter te komen wat de sterkste zender (operator) is in de omgeving waar je verblijft. Je kan het vinden via Instellingen/Netwerken op je mobieltje ter plekke. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
In de handel zijn ontvang-versterkers te krijgen.Zien er uit als een sticker met
een chips en draden erin Je plakt die op je ruit<ik heb er zo een in mijn chalupa>Dit versterkt het signaal. Werkt wel maar..... dat je nu zegt dat is het? Ik heb wel een leuke bijweking geconstateerd als je de attenne van de wereldontvanger ertegen. plaatst krijg je glashelder NL/B zenders binnen |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Jacques,
is dat net zoiets als een paar jaar geleden nog in auto's werd gebruikt? (8 Watt booster) Die zouden nu wel eens eens voor een prikkie te koop kunnen zijn met de huidige dekking in NL. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Bart, ik heb hem bij een vrachtwagenshop gekocht.Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt.
Mijn Tsjechische buren in de CZ hebben zo een CB-atenne in de tuin gezet voor betere ontvangst???. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Oskar is helemaal zo slecht nog niet!
Ze hebben alleen nagedacht en ingespeeld op de dekking van de andere providers. Zo heb je plekken waar ze allemaal bereik hebben, dan de plekken waar de andere bereik hebben en Oscar heeft op veel plekken antenne's gezet waar de anderen geen bereik hadden om zo de mensen die daar wonen te trekken. Maar zo zijn ze allemaal nog continu bezig met het plaatsen van antenne's. Maar ja, idd wegens de geografisch belemmeringen is het duurder dan in NL omdat de antenne's niet zoveel oppervlakte kunnen dekken. Zo'n booster heb ik in de auto, had ik tussen me carkit en de antenne zitten, werkte wel wat beter. Maar ja, als er GEEN bereik is valt er ook nix te versterken, dus in de auto viel het nog tegen haha. Pre-paid sim kaarten en beltegoed kan je in CR ook vaak goedkoper kopen dan bij de providers zelf. Dus beltegoed van 400 kc voor 370 kc enzo. Meestal bij de kleinere GSMshops/bazarretjes. Cauky. PS. Als je wilt kijken waar welke provider het meeste bereik heeft laat je NL simkaart in je telefoon zitten en ze hm op automatisch netwerk zoeken, dan heb je steeds op je scherm het sterkste netwerk staan ! ![]() |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
Beltegoed blijft trouwens minimaal 6 maanden goed,
bij sommigen is het een jaar. Dus wees niet bang dat je evt je beltegoed verliest. Je moet dan wel opwaarderen, even een smsje sturen ofzo heeft geen nut dan, de kaart verloopt dan toch. Opwaarden kan ook in NL als je een opwaardeerkaart hebt. Maar in het geval van Oscar maakt dat niet uit. Zeker de Oscar kaart is handig voor mensen die niet weten wanneer ze weer komen, je koopt hm voor 400 kronen en je belt alles op. Dan maakt het ook niet uit als hij verloopt. Cauky |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Legende
|
Bedankt iedereen voor de vele tips. Oscar blijkt inderdaad wel de goedkoopste te zijn, als het om nieuw aanschaf gaat. Maar als je al een Eurotel of T-mobile CZ sim hebt, maakt het niet uit. Hoewel de tarieven per operator ook verschillen.
Hoe dan ook. bellen met een CZ GSM is altijd goedkoper dan met NL GSM. Belangrijk is wel hoe de ontvangst is ter plekke. Dat kan je checken met je NL-GSM simmetje. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
Ja, providers hebben ook nog verschillende tarieven.
Je kunt bij T-Mobile de operator bellen en je standaard tarief omzetten naar sms tarief. Dan is het bellen per minuut ietsie duurder, maar de smsies per stuk stukkie goedkoper Heb t meteen gedaan toen t kon.Maar ligt eraan wat je in je eigen situatie wilt. Ouderen bellen natuurlijk meer dan smse ![]() Hahaha Cauky |
|
|
|