het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 09-07-05, 02:16   #11
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:
Re: Solliciteren... Wat kan en wat kan niet?

voor exxonmobil werken is een hele leuke optie. veel international mensen om je heen. ze beginnen bij zo'n 23 duizend bruto maar dit is onderhandelbaar afhankelijk van opleiding en ervaring. Het bedrijf begint al aardig compleet te worden, dit houd in dat ze zorgvuldiger naar. persoon in inhoud kijken. 23 duizend is onderhandelbaar tot
en "veilige" grens van 26 duizend.
hier moet je +/_ 5000 van afrekenen voor zorgverzekering en de belasting. je krijgt ook etensbonnen waar je zo'n 40% zelf betaald.

van het interview kun een vragengesprek verwachten gebaseerd op ervaring. Onderbouwende fases zijn introduceren, takenverslag en resultaat. HBO niveau zeg maar.

zorg voor een aantal anekdotes voor het interview voor exxonmobil. wees duidelijk en geintresseerd.
jordaanoever is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-07-05, 07:38   #12
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Hoi Jordaanoever. Ik ben bang dat je met je 5000 duizend wat aan de otimistische kant zit. Er gaat namelijk bijna 28% van je brutosalaris af dus bij 23 een dikke 6 en bij 26 een dikke 7.
totalcrazy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-07-05, 16:42   #13
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:

je betaald inderdaad 40% van de lunchbonnen wat neerkomt op nog zo'n 600 kc.Verder betaal je 26% belasting geloof ik.

raymond, heb je al wat vooruitgang geboekt.

vr gr allemaal
jordaanoever is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-07-05, 13:06   #14
Actief Lid

Raymond Veronika's avatar

Nationaliteit:

Hoi Allemaal,

Nou ben er afgelopen vrijdag geweest en het gesprek ging naar mijn idee vlotjes en goed. Had overal een antwoord op en ook de vragenlijst van Exxon is alvast beetje doorgenomen. De functie waar ik voor ging was op 11 juli beginnen. Nou hoe graag ik ook zou willen, dat ging ik niet redden. In januari zou er nog een vrijkomen, waar in september de gesprekken van verder gaan. Dus ik moet in die tijd nogmaals langskomen en krijg dan ook gesprek met een nederlander van Exxon Mobil erbij en als het dan allemaal goed zou gaan, januari beginnen.

Qua salaris had ik tussen 20-30k aangegeven. Hier zeiden ze op dat het rond de 20.000 netto zou zitten. Maar goed, als ik msischien nog wat indruk zou kunnen maken op die Hollandse meneer als ik daar ben, valt er misschien nog wel eea uit te slepen.....

Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat het goedkomt. Dat vroeg ik na afloop ook nog: I hope the outcome will be positive.......

waarop ze antwoordde: I'm sure of it....

Dus lijkt me dat het wel goed gaat komen allemaal.....

Gr.

Raymond
Raymond Veronika is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-07-05, 16:09   #15
Silent
Gast

Hey,

ik heb ook een vraag mbt sollicitatie in Tsjechië. Ik had een mailtje gestuurd met het verzoek om wat meer informatie betreffende een functie die me wel aansprak. Kreeg vandaag mailtje terug, wordt direct uitgenodigd voor solliciatiegesprek daar (ExxonMobil). Nu rijst bij mij de volgende vraag: waren ze onder de indruk van mijn eerste mailtje (jong, opleiding en werkervaring), of geef ik mezelf dan teveel eer en nodigen ze gewoon alles wat los en vast zit uit voor een sollicitatiegesprek omdat hun ervaring is dat veel mensen niet op komen dagen / niet geschikt zijn. Weet iemand hier wat meer van?
Daarnaast nog een vraag mbt het salaris. Heb wat nummers langs zien komen (20.000-23.000), hebben we het dan over kronen per maand of euro's per jaar (scheelt nogal wat :P)

Alvast bedankt,
Jorrit
  Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-05, 09:23   #16
Actief Lid

Raymond Veronika's avatar

Nationaliteit:

Jorit,

Mag ik vragen voor welke functie je bent gevraagd te komen? hier zou ik dan een beetje uit af kunnen leiden of het echt een uitnodiging is die serieus is van hun kant of wat je zei "alles was los en vast zit".

Ik heb me datzelfde namelijk ook afgevraagd, zelfs op de weg terug naar Nederland nog.`

De bedragen die genoemd worden zijn CZK per maand. Helaas dus geen euro's per jaar

Ik ben vrijdag 7 juli geweest en ik moet zeggen dat ik ook niet 100% weet wat ik er van moet denken. Het gesprek ging op zich goed en de dame vertelde mij ook dat ik er wel vertrouwen in kon hebben dat het goed gaat aflopen allemaal.

Maar aan de andere kant. als ze een functie hebben waar Nederlandse taal wordt gevraagd, dan zullen daar geen 100-en sollicitaties op komen. Denk zelfs geen eens 10-tallen. Kortom, zou best kunnen dat iedereen gevraagd wordt te komen, die interesse toont.

Gr.

Ray
Raymond Veronika is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-07-05, 09:36   #17
Silent
Gast

Ray,

bedankt voor je reactie. Het gaat om de funtie van junior-accountant. De man van Grafton die mij mailde gebruikte een iets andere term maar scheen vergelijkbaar te zijn met junior-accountant. Ik had hem alleen maar om wat informatie gevraagd en werd dus direct uitgenodigd toen. En inderdaad, je moet engels en nederlands kunnen spreken...... (functie waar ik info over vroeg ging trouwens om engels en duits, maarjah).

Ik dacht idd al dat het om CZK per maand ging, maar wilde even checken; deze functie stond ook ingeschaald op 20-23.

Ben nu dus redelijk aan het twijfelen. Zo'n gesprek is sowieso leuke en goede ervaring natuurlijk, maar direct die uitnodiging komt wat raar over misschien (had mijn cv nog niet eens gestuurd, alleen korte omschrijving).

We zullen wel zien, ik denk er nog even over

Bedankt!
Jorrit
Oud 15-07-05, 14:01   #18
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Silent is je gesprek met/bij grafton of bij/met Exxon?
Ik heb de indruk dat Grafton een ieder standaard uitnodigd voor eerste gesprek!
Oud 15-07-05, 15:01   #19
Silent
Gast

Dat zou wel een boel verklaren. Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet met wie het gesprek is: het is namelijk zo dat ik een mailtje kreeg van iemand van Grafton, waarin die man zei dat er een functie is bij ExxonMobil en dat ze me uitnodigen voor gesprek. En of ik even wilde mailen wanneer ik in de gelegenheid ben om naar Praag te komen. Hoor dus pas echt met wie ik gesprek heb als ik wat data doormail. Heb ik overigens nog niet gedaan, nog redelijk aan het twijfelen
Oud 17-07-05, 09:15   #20
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Ja dat is lastig als je nog twijfelt dat zal ongetwijfeld dan ook te veel in het gesprek doorschemeren. Ik denk dat Exxon Mobil op zich geen slecht bedrijf is als je met maximaal 23 duizend bruto (is neem van mij aan 16.500 netto) kunt en van kunt leven.En overigens is dit een heel gangbaar salaris hier. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik uiteindelijk voor Monster heb gekozen. Omdat ik weliswaar het zelfde verdien maar daarvoor heb ik dan ook de meest relaxte baan/werkgever ooit. En in het hartje Praag. Echter dezez zijn op dit moment alleen nog maar op zoek naar mensen met een IT achtergrond. Het is tenslotte de Technology poot van Monster(board) hier in Praag.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels