![]() |
|
|
#41 |
|
Super Lid
|
Dacht ik ook ja.
Raymond maakt er een grapje van, maar iemand die voor het eerst die kant uit gaat, of er niet goed bekend is, kan denken dat hij naar Regenburg moet, terwijl de afslag A50 richting Amberg al snel na Nurnberg komt. Ik heb ook een zeer snelle auto gehad, een top van 220 km per uur, maar ik heb nooit het gevoel gehad om te moeten "gassen" naar Regensburg. Een beetje overdreven denk ik. Een beetje flink doen. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nieuw Lid
|
Drie routes Utrecht-Praag op een rijtje
hallo,
Moet nog even wennen aan het fenomeen forum, maar wellicht dat dit helpt. Wij gaan komende zomer met 2 kids (8 en 10) op vakantie naar Praag (3 daagjes) en Zuid-Bohemen (bij Cesne Budnovar o.i.d.). Ik heb 2 vragen: wat is de snelste route naar Praag (vanuit Deventer gezien) en kunnen wij op doorreis van Praag naar Zuid Bohemen gokken op een "zimmer frei", of weet iemand nog een goed overnachtingsadresje net onder Praag ? In afwachting van jullie tips en adviezen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Moderator
|
Naar Praag zou ik kiezen voor route 2 uit het eerste bericht in dit topic. Voor het overnachtingsadresje onder Praag kan je het beste eens rondkijken/vragen in de rubriek Accommodaties. Succes!
![]() |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Volwaardig Lid
|
Ook dit jaar willen we weer via Nurnberg. Andere jaren pakten we de A3 over Wurtzburg naar Nurnberg.Daar overnachten we op de camping, maar de volgende morgen staan we altijd vast bij Nurnberg.
We denken erover om dit jaar de A6 te nemen. Deze gaat via Heilbronn onder Nurnberg door en vervolgens iets verderop overnachten. Minder file bij Nurnberg? Wie kent deze route? Betty |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Moderator
|
Je zou ook gewoon 's ochtends heel vroeg van huis kunnen vertrekken en zonder overnachting doorrijden naar Praag. Is maar zo'n 850 km vanaf Nuenen, dus dat is best te doen toch?
![]() |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Volwaardig Lid
|
Jazeker Punck, dat klopt.
Wij nemen wel onze sleurhut mee en de reis gaat nog wat verder dan Praag. Boverdien, sinds de kinderen niet meer meegaan, doen we het rustig aan(ja,ja) en dat bevalt ons heel goed. onze vakantie begint dus bij de voordeur en we genieten ook van de reis. Dus toch maar een overnachting. Maar de vraag was: Wie kent deze route via A6. We dachten dat deze route bij Nurnberg rustiger zou zijn, maar weten doen we dat niet. Welterusten en ik wacht wel af. Betty |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Lid
|
Ik ben net vannacht teruggereden van Praag via Pirna... dat is aboluut de beste mogelijkheid. De weg was prima te doen behalve ongeluk op de Jizni spojka bij Praag, gebruikelijke files bij en om Dresden en Leipzig. Alleen: ik ben gecontroleerd bij de grens... eerste keer dat dat gebeurt en echt alles moest open, koffers motorkap alles. Kostte bijna een uur :S
Daarna fijn regen en die files dus (waar halen die Duitsers toch die tientallen kilometers lange versmallingen vandaan???) Vorige week heb ik hem in op de minuut af 8 uur gereden nu was het iets van 4 uur langer, netto rijtijd bedoel ik dan... niet zo fijn. Weet er trouwens iemand of er camera's staan op de Duitse weg net voor de grens? ![]() |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nieuw Lid
|
Heb aantal malen Praag - Zwitserland gereden via de A6. A6 is een goede vrij rustige snelweg, alleen wat vrachtverkeer vanuit Frankrijk richting Oosten. Wel veel 2-baans dus 200+ wordt lastig. Ook de route vanuit NL naar de A6 via Hockenheim is goed te doen.
Bij Nurnberg geen files omdat je er niet vlak langs rijdt, ook eerder op de A6 geen grote steden waar files kunnen ontstaan. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Volwaardig Lid
|
Dankjewel Danas, hier hebben we echt iets aan. Je bevestigt wat wij dachten, Tja en dan nog het probleem van de 200+
Met ons sleurhutje erachter zullen we ons dus moeten inhouden. En ach 200- lukt gelukkig ook nog wel. We komen er vast wel. Bedankt! Betty |
|
|
|