het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-10-06, 22:39   #21
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
els van den Heuvel schreef:
En wat is voor jou de vertrouwde route??
Hallo (bijna buurvrouw van me?) Els wanneer ben je dit topic ingevallen? op pagina 1 beschreef ik hem al: venlo koblenz frankfurt wurzburg nurnberg rozvadov plzen praha oftewel A61-A3-E50..
al jaren rij ik die omdat ik in brabant woon denk ik dat dit de efficientste route is. vroeger reed ik door tot bij Vsetin en nu moet ik meestal bij Nachod zijn maar tot aan praag is dit mijn favoriete route. Wel komt mij de irritatie van de file bij aschaffenburg bekend voor wat ik zojuist las, schiet alles lekker op en daar was het idd. altijd wel raak!
RuPaMíŠá is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-10-06, 21:05   #22
Actief Lid

Nationaliteit:
Rupami, inderdaad je woont vlak bij ons daarom was ik benieuwd naar de route die je rijdt, en nee ik had het niet eerder gezien.
Ons huis staat in het reuzengebergte bij Vrchlabi vandaar dat wij rijden van Dresden naar Bautzen, Zittau.
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-10-06, 22:52   #23
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
ik denk dat je via plzen praha richting hradec kr. en dan richting jicin misschien betere kwaliteit wegen hebt? maar da's alleen maar wat ik denk:-)
Oud 31-10-06, 18:54   #24
Actief Lid

Kyla's avatar

Nationaliteit:
Ik heb vorige week heen de weg Arnhem - Dortmund - Kassel -Wurzburg - Nurnberg - Rozvadov - Plzen genomen. Veel wegwerkzaamheden en ondanks de nieuwe complete rondweg om Plzen deed ik er 10 uur over, tegen begin dit jaar bijna 9 uur.
Terug via Chomutov - Dresden - Erfurt - Kassel - Dortmund - Arnhem, opnieuw 10 uur omdat er een grote file net voorbij Dresden stond.
Het maakt allemaal dus niet zo heel veel uit, maar ik heb wel het gevoel dat het door al die Duitse wegwerkzaamheden allemaal steeds langer gaat duren terwijl ik steeds sneller in Praag wil zijn (de terugweg maakt mij niet zoveel uit).
Kyla is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-06, 20:23   #25
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
het zal er alleen maar beter op worden allemaal alleen heeft het erg veel tijd nodig om dit te realiseren zo blijkt
Oud 31-10-06, 20:35   #26
Actief Lid

Nationaliteit:
Wij hebben al vele routes gereden ook over Praag, maar de route via Dresden Bautzen bevalt ons toch het beste.
En het is ook zo ze werken aan de weg om het voor ons beter te maken.Als je terug kijkt 14 jaar geleden of nu dan zie je dat er echt al heel veel is opgeknapt aan de wegen.
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-10-06, 23:19   #27
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
gelukkig wel ja, kan me nog herinneren dat we er vroeger maar een overnachting tussen deden...
en daarna wat jaren later, had je dat hele stuk van Plzen naar Rozvadov op zo'n provinciale weg, dat duurde en duurde en als je de ene vrachtwagen had ingehaald zat je wel weer achter de volgende... da's allemaal voorbij gelukkig, al had dat "oude" ook wel z'n charmes, het schoot alleen niet op!!
Oud 31-10-06, 23:50   #28
Volwaardig Lid

Stephanovitz's avatar

Nationaliteit:
vrijdag jl: Utrecht -> Praag West via de A3: 9,5 uur
Maandag jl: Praag West -> Utrecht 8,5 uur.

Wat bevindingen:

Heenreis over A3 is goed te doen alleen moet je voor de vrijdagmiddag spits NL uit zijn en eigenlijk ook al voorbij het Ruhrgebied. Vanaf Wurzberg naar Nurnberg veeeeel vrachtwagens (ik heb alle balkan nummerborden gezien) en is het 2 baans snelweg. Matig maar per saldo rijdt het beter door dan over Kassel want er zijn veel minder wegwerkzaamheden.

Terugreis: perfect. Praag-Pilzen is een leeg biljartlaken. De A3 omhoog is prima te doen. 8,5 uur. Maar in D wel regelmatig tempo 200 gereden (om het in perspectief te plaatsen).

Mijn conclusie so-far: A3 meest voorspelbare route. Duidelijkst en meest relaxed. Kans op verdwalen of fanatieke CZ politie is erg klein.

Vrijdags echt zorgen dat je niet in de spits komt. Dat levert meer op dan route kiezen.

Ciao.
Stephanovitz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-11-06, 00:08   #29
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Afgelopen zondag teruggekeerd uit Tsjechie. Rit Klatovy-Almere in 9 en een half uur, waarbij 1 uur aan (paf)pauzes. Gereden van Klatovy via de grenspost Folmova/Furth im Wald - Amberg, Nurnberg,Wurzburg, Frankfurt Koln en Arnhem. Bij Aschaffenburg nauwelijks oponthoud. Eeerste filevorming een beetje op de ring van Koln. De eerste echte file .....bij Hoevelaken!. Onderweg praktisch geen baustellen.

Sinds 1990 rijden wij van en naar Tsjechie. Diverse alternatieven al geprobeerd, maar komen toch terecht op bovenstaande route. Rechtuit rechtaan en weinig kans om verkeerd te rijden.

Pauzes houden wij NIET bij de raststattes aan de autobahn maar altijd bij een van de weg af gevestigde autohof. Personeel vriendelijker. Restaurant meestal gratis (We blijven Nederlander, he).
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-11-06, 00:23   #30
cor
Super Lid

Nationaliteit:
hoe bedoel je restaurant gratis?????hoef je niet te betalen voor je consumpties?????
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels