het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-10-06, 10:22   #11
Actief Lid

Leen's avatar

Nationaliteit:
Ik reed een tiental jaren van af de Alblasserwaard naar de omgeving Plzen . Welke route ik ook nam ik ben er altijd een dag reizen aan kwijt.
Mijn voorkeur gaat/ging Tiel Venlo Koblenz Heilbronn Nurnberg Waidhaus. Twaalf jaar geleden deed ik er 10-12 uur over Nu doe ik er nog 10-12 uur over. Hard rijden met een Nissan Primera 2.1 of met een Fabia maakt niets uit. Je moet voor die dag geen(zakelijke) afspraken maken. Ik ga het liefst om 5 uur weg vanuit NL dan rij ik langs de grote steden en drukke gebieden, Koln Koblenz heilbronn buiten de spitstijden om.
Terug uit CZ zorg ik Heilbronn en omgeving voor 15.00h gepaseerd te zijn.

Neem eens tijd voor een bak koffie en ontspan eens even weg van de snelweg.

Met vr gr Leen
Leen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-10-06, 12:36   #12
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Wij rijden altijd route 2 (wonen in Almere), na jaren route 1 te hebben gereden (maar altijd files!) en zelfs door de weeks geen last van files. Vanuit Nederland vertrekken we meestal om een uurtje of 6 's ochtends. Of, wanneer we in Leipzig overnachten (niet uit practische overwegingen, maar omdat we dat ook een schitterende stad vinden en het leuk vinden om op het plein gezellig te eten) uurtje of 9.
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-10-06, 21:46   #13
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Medio 90-er jaren reden we vanuit Apeldoorn naar Kutna Hora altijd route 1 via Regensburg - Plzen -Praha.
Later via Kassel - Chemnitz - Praha. Nog later via Hannover - Dresden - Teplice - Praha.
Vorige week opnieuw een keer via Plzen, omdat we nieuwsgieriug waren naar de nieuwe autobaan tussen Amberg en de grens met CZ en de rondweg rond Plzen. Bitter tegengevallen!
Deze weg via Plzen is voor ons 1000 km en 130 km langer dan via Hannover - Dresden. En veel files onderweg. 10,5 uur rijden.

Gisteren teruggekomen via Teplice - Dresden - Hannover: 870 km.
Maar: Heel Praha zat dicht; van de grens naar Dresden 7 x stoplichten i.v.m. wegwerkzaamheden, 3 x file tussen Magdeburg en Hannover (totaal 36 km); 12 km file voor Bad Oeyenhausen; 2 x 5 km wegwerkzaamheden tussen Osnabruck en de grens.
Reistijd meer dan 12 uur!! Een complete ramp!!
Ik denk erover om toch maar te gaan vliegen en in CZ een auto te huren. Al is Apeldoorn - Schiphol ook geen pretje.
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-10-06, 23:44   #14
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Nou ga ik in december naar Pecin, moet ik ook langs Praag en we nemen natuurlijk onze tommie mee. Welke route adviseren jullie?
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-10-06, 14:06   #15
Actief Lid

Nationaliteit:
Nou Keesi, als ik dat zo lees zal het niet zoveel uitmaken hoe we rijden misschien toch maar gewoon over Kassel,Erfurt naar Dresden.
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-10-06, 20:53   #16
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
ik ben 10 jaar geleden wel eens over Dresden gereden maar toen moest je echt een heel lang stuk provinciale wegen over door dorpen met slecht wegdek en tig wegwerkzaamheden. hoe is dat tegenwoordig? moet je nog steeds heel Dresden door of valt het wel mee?
RuPaMíŠá is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-10-06, 21:45   #17
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Rupami, gewoon even het forum lezen: http://www.tsjechie.net/board/f46/sn...pen-10641.html
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-10-06, 16:55   #18
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
aha.. ik zie het al, ik blijf nog ff de vertrouwde route nemen totdat er meer "zekerheid" is zeg maar:-)
RuPaMíŠá is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-10-06, 20:16   #19
Actief Lid

Nationaliteit:
En wat is voor jou de vertrouwde route??
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-10-06, 20:29   #20
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:
Ook ik heb bijna altijd de A3 afgereden, omdat 'ie zo simpel is. We reden de laatste jaren bijna altijd 's nachts en dan heb je weinig last van die file's. Laatst reden we wat eerder op de dag, en was het gelijk weer bingo bij Aschaffenburg (je weet wel, waar ze die lekker dure betonnen overkapping met bijbehorende jarendurende file's hebben gebouwd). Met de opening van nieuw stuk snelweg richting Teplice wordt route 2 voor ons leuker, zeker als we overdag willen rijden. We moeten immers in Praag Oost zijn, dan is Teplice -Leipzig - Magdeburg wat handiger. We hebben deze route 1 keer gereden, maar ik zag wel een best groot nadeel: in het vml. Oost-duitse stuk zijn veel minder benzinepompen, en in het bijzonder veel minder goede 'Raststatte' met fatsoenlijke WC's dan in het vml. West-duitse deel. En met wat graag plassende kleintjes is dat toch ook van belang.
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels