![]() |
|
|
#11 | |
|
Legende
|
Citaat:
Diverse keren is er iemand van de Inlichtingendienst geweest die mij benaderde om wat “onderzoek werk” te doen in het westen tegen een vergoeding. Ik ben daar nooit op ingegaan, maar ze probeerden het steeds opnieuw. Volhouders waren het. Maar ik ook. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Geroyeerd Lid
|
In de rij staan, heb ik in 1991 ook nog wel gedaan, maar ik ben ook best wel benieuwd naar hoe het in de "goede" oude tijd moet zijn geweest.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Ja en in het visum kantoor zaten ze al op je te wachten. Je werd in ieder geval uitgenodigd voor een babbel in een goed restaurant. Ik heb van de STB nooit veel druk gevoeld. Die gasten uit Budejovice deden ook alleen maar hun werk.
Echt eng vond ik het toen er een "big shot" uit Praag bij kwam een keer. We zaten in een duur hotel in Bedejovice en toen kwam de "aap" uit de mouw. Wil je voor ons werken? werd er gevraagd. Ik vroeg hem, wat moet ik dan doen? De man zei, "dat vertel ik niet, je moet eerst vertellen dat je het wil doen." Ik volde me zeker niet op mijn gemak dat moment. "Wil je wat van me kopen?" vroeg ik hem. Hij vroeg wat ik te koop had. "Dat zeg ik niet, eerst moet je betalen," zei ik hem. Hij liep kwaad weg van tafel...God, op dat moment dacht ik dat het echt fout zou gaan. Na 10 minuten was ie nog niet terug en ben ik met de anderen weg gegaan. Sindsdien heb ik nog minder last van die mannen gehad. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pivonist
|
Spannend en schitterend, ga door, ga door....................................
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Geroyeerd Lid
|
Citaat:
Maar je hebt gelijk, de verhalen zeggen heel wat. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
wat ik wel mis uit die so-called "goeie oude tijd" is dat de mensen (vrienden, familie) onderling een hechtere band met elkaar hadden. het was het enige wat nog enigzins overbleef. nu is het soms wel een beetje materialistischer geworden. ondanks de "grauwe" tijd van de koude oorlog, toch is het soms een beetje nostalgie als ik eraan terugdenk (niet in politieke zin uiteraard). wel eens flink riskante (politieke) "kattekwaad" uitgehaald,... maar relatief weinig last gehad. |
|
|
|
|