het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-05-07, 13:48   #21
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Toe CP, hebben ze iets op papier staan of niet???
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 15:12   #22
VIP Lid

Smajlík_M's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
C.P. schreef:
Bericht bekijken
Je hebt het over plaatselijke verkeersregels, maar dat is voor een buitenlander cq een toerist toch moeilijk er achter te komen wat die zijn zeker als je op doorreis bent. er zal geen bord staan aan het begin van een dorp/stad met afwijkende regels er op.
kom nou, geloof je dat zelf!? als je met de auto op (door)reis bent, dan informeer je je toch minstens via de ANWB hoe de regels in land X of Y zijn????
Smajlík_M is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 15:14   #23
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Zoveel wijken de Tsjechische verkeersregels nou ook weer niet af van de Nederlandse, hoor. Als er ergens echt een uitzonderlijke regel geldt, dan zal dat zeker op borden aangegeven worden, anders heeft de politie geen poot om op te staan.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 15:15   #24
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
In Nederland heb je toch ook woonerven, waar je maar 30 mag, dit heb je niet in elk land. Als je daar dan als buitenlander met 50 doorheen scheurt, zou je geen bekeuring mogen krijgen volgens jou omdat de regels nou eenmaal anders zijn dan in je eigen land
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 19:36   #25
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
C.P. schreef:
Bericht bekijken
Je hebt het over plaatselijke verkeersregels, maar dat is voor een buitenlander cq een toerist toch moeilijk er achter te komen wat die zijn zeker als je op doorreis bent. er zal geen bord staan aan het begin van een dorp/stad met afwijkende regels er op.
Als je gebruik wilt maken van de Tsjechische wegen, dien je van de regels op de hoogte te zijn. Heb je hier geen zin in, is het simpel, geen gebruik er van maken.

Tuurlijk is het niet makkelijk, maar het is wel zo. In Nederland kan je ook niet zeggen dat je voor een bepaalde boete niet betaald omdat je niet wist dat het een overtreding was.

Het feit dat men een boete krijgt is normaal. Het kunnen in sommige gevallen zelfs boetes zijn van 50.000 kc of hoger, zeker bij buitenlanders. Als na onderzoek alles duidelijk is, zal je het terug krijgen als je er recht op heb. Zie het als een soort borg.

Het feit dat je met politieagenten tegenwoordig nog kunt onderhandelen over de hoogte van de boete valt ook wel mee sinds de nieuwe regels. Dat je geen boete krijgt als ze een boete uit moeten schrijven die later betaald moet worden, valt ook wel mee, dat is zo gedaan.

Laatst aangepast door Erik; 10-05-07 om 19:43.
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 20:22   #26
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
En wat nou als die jongen in de slip is gegaan door iets waar hij niets aan kon doen. Ik vind jullie heel erg met jullie vingertjes wijzen naar die jongen.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 20:51   #27
Actief Lid

C.P.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Sas schreef:
Bericht bekijken
En wat nou als die jongen in de slip is gegaan door iets waar hij niets aan kon doen. Ik vind jullie heel erg met jullie vingertjes wijzen naar die jongen.
Sas,ik ben het helemaal met je eens, iedereen doet hier alsof hij een misdrijf heeft begaan het enige wat ik vraag is hoe kom je achter de uitzonderingen.De enige die heeft geantwoord is Punkenstein klaar als een klontje.
En je krijgt zowat het hele forum over je heen dat je eerst op de hoogte moet stellen van de verkeersregels die in het buitenland gelden prima dat heb ik ook gedaan. en dan nog ik wil alleen wat weten, en niets over boetes wel of niet betalen of terugkrijgen.
Altijd wordt er gewezen met een vingertje laten we ophouden met die flauwekul zoiets gebeurt en niemand van ons was erbij en weet wat er werkelijk gebeurd is, en of er een bon werkelijk is uitgeschreven, of het afpersing was daar kun je nu niets aandoen. Je moet gewoon op je hoede zijn als buitenlander vwb verkeersregels en deze zo goed mogelijk naleven.
Een vraag en deze wordt gewoon uit zijn verband gerukt.
Prima iedereen bedankt voor zijn reactie en wij zijn weer een wetenschap rijker.

Kees
C.P. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 20:56   #28
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Maar C.P. je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of ze iets op papier hebben gekregen van de politie, want dat is toch wel belangrijk zou ik zeggen.
Gelukkig zijn het geen onoverzichtelijke bedragen en is het met elkaar nog te behappen.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 21:09   #29
Actief Lid

pekar's avatar

Een boete voor het veroorzaken van een ongeval is ook in Nederland heel gewoon. Dus bij ongevallen met duidelijke schuldvraag en zonder gewonden gewoon schade regelen met verzekeringen en zeker geen politie bij halen.
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-05-07, 23:54   #30
Actief Lid

C.P.'s avatar

Nationaliteit:
Ze hebben bonnetjes gekregen.

Ook hadden ze alle ANWB boekjes bij zich. Waren dus op de hoogte van de regels. Toch kan het dan gebeuren dat je in een slip raakt. Sorry voor dit ongemak.
Dank je wel Sas, voor je reactie

Pekar, het was een eenzijdige uitglijder, dus er was geen andere partij behalve de graspollen dan.
Ze hebben zelf de band verwisseld, een buitenstaander heeft de politie gebeld. Moet je bij elke lekke band die je aan de kant van de weg verwisseld een boete betalen?

O, wat baal ik er van dat ik deze vraag hier gesteld heb. Wel bedankt voor de opmerkingen hier en daar die er wat toe doen en waar we wat aan hebben.

Paulien
C.P. is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels