![]() |
|
|
#81 |
|
Actief Lid
|
Hoe naar Velka Upa
Geacht forum,
Ik ben vorig jaar in de krokusvakantie via Dresden / Praag / Trutnov naar Velka Upa gereden. Volgens mij kan dit veel korter en sneller. Ik wil nu via Gorlitz / Jelenia Gora / Kowary naar Velka Upa rijden. Ik maak me alleen zorgen om het laatste stuk vanaf Kowary. Mijn vraag is het volgende (Is het redelijk te berijden en goed aangegeven of heb je een andere suggestie?) Please let me now! Wij gaan naar PENSION U MODRINU wie gaat er nog meer in de krokus van 2005?Alvast bedankt. Groet Peter en Monique |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Actief Lid
|
Re: Hoe naar Velka Upa
goede route alleen erg slecht aangegeven je moet hem echt weten. als ik jullie was zou ik via trutnov rijden dat is een grens verder en dan op de terug weg die van mala upa nemen en dan zelf goed opschrijven hoe je moet rijden. de terug weg staat nl beter aangegeven als de heen weg.
lukt het je wel om hem te vinden doe dan als er sneeuw ligt beneden bij de uitsparing je sneeuwkettingen om want het is best wel een steile weg die niet zo breed is en waar we regelmatig auto's tegen komen die halve wegen de kettingen nog om moeten doen met gevolg dat het andere verkeer er hinder van heeft. ook wij gaan de 12de dus wie weet komen we elkaar nog tegen |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Actief Lid
|
Hoi Petra,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. ![]() Nou dat risico neem ik dus niet dan ga ik liever via Trutnov dat reed best lekker door. Alleen ik had terug het gevoel Tsjechië niet uit te komen dat duurde uren........ Ik heb bij toeval op een andere topic gelezen om via Bautzen / Zittau / Liberec / Trutnov naar Velka Upa te rijden. Gaan jullie ook zo? Het rijden naar boven richting Pec pod Snezkou was goed te doen, al had ik halverwege mijn kettingen om gedaan, achteraf gezien moest ik nog maar een klein stukje dus was eigenlijk niet nodig geweest. Gaan jullie ook met kinderen of niet? Nou wie weet tot mails of tot ziens?Groet, Peter en Monique |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Actief Lid
|
wij rijden al jaren via polen, maar ik bedoelde niet via tsjechie naar trutnov maar via polen naar trutnov. gorlitz, jelena gora, lubawka en dan via weg 16 naar trutnov en dan in een klein half uur naar velka upa.
je kunt gewoon dezelfde weg nemen als die je naar mala upa wou nemen maar de afslag daar naar toe staat niet aangegeven dus als je daar voorbij zou rijden kan je dus de volgende grens pakken en dat is die dan van lubawka. ja wij gaan met z'n 6en opa, oma, wij en onze twee kinderen van 14 en 17 jaar. wij zitten in hotel tretrivek. hoop dat er sneeuw ligt want anders moeten we wat anders bedenken alhoewel je je daar niet hoeft te vervelen er is genoeg te zien. groetjes petra en andre |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Gast
|
Ik zit momenteel niet zo gek ver daa vandaan in Horni Maxov niet te verwarren met Horni Marsov.
Het reisadvies wat ik je vandaag ga geven is dus erg actueel, en geldt zeker ook voor de komende dagen er wordt nog meer sneeuw verwacht. Liberec de 14 op naar Jablonec naar Vrachlabi ri Trutnov eraf bij Mlade Buky (296) vanaf hier sneeuwkettingen dan naar Horni Marsov en zo naar Velka Upa, met deze wind en sneeuwval denk ik dat de Tsjechen iets beter de weg schoonmaken dan de Polen. Dus reisadvies nu, ga niet over Polen. |
|
|
|
#86 |
|
Actief Lid
|
he rob, wij gaan al jaren zo en hebben eigenlijk nooit last gehad alleen die grens weg is met enige regelmaat slecht vandaar dat ik ook al schreef dat je gelijk die kettingen om moet doen. maar gelukkig duurt het nog 2 weken voor wij gaan. zijn de voorspellingen zo slecht??? want kan wel iemand die van de week weg gaat
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Gast
|
Hoi Petra,
Neem van mij aan dat het anders is! Maar je bepaalt natuurlijk zelf hoe je rijdt, het was een advies van mij, en ik zit daar nu! in ieder geval veel plezier en ik hoop dat de liften dan weer open zijn. Morgenvroeg zijn ze in ieder geval nog dicht. |
|
|
|
#89 |
|
Gast
|
Nee ik heb Pirna Decin gedaan 172,62, 13 Novy Bor en dan zo naar Liberec, zit in de buurt van Liberec net na Janov n Nis.
Weer is zich nu beduidend aan het verbeteren. OK zover, ga nu nog ff skieen. |
|