het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-01-05, 20:12   #71
Nieuw Lid

Reisadvies Harrachov

Wij gaan dit jaar voor de eerste keer naar de wintersport en hebben voor een hotel in Harrachov gekozen. Wij zijn een gezin met drie kinderen, in de leeftijden 14, 12 en 4 jaar.
Ik zit een beetje met de reis.
- Welke grensovergang kunnen we het beste nemen?
- Is de weg naar Harrachov goed berijdbaar?
- Zijn sneeuwkettingen verplicht?
- En, is het verstandig om in 2 dagen te reizen, of kan het ineens? De afstand is natuurlijk maar ongeveer 900 km, maar als het onderweg druk is en we komen pas tegen de avond aan in de buurt van Tsjechië en als we dan moeten gaan zoeken in onbekend terrein (wordt wennen, zonder tomtom -navigatie), dan is het wellicht verstandiger om in Duitsland dan een tussenstop te zoeken. Ik hoor het graag van jullie!
BartvdV is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-05, 20:47   #72
Nieuw Lid

Re: Reisadvies Harrachov

Beste Bart,
Over welke grensovergang je kan nemen verschillen de meningen op dit forum nog al.
Als ik voor mezelf spreek: ik ben 2 keer via polen gereden en 1 keer via zittau. Eind Februari gaan we weer naar Harrachov en ik ga weer via polen. Ik zal niet beweren dat het korter is maar de keer dat we via zittau gingen viel ons goed tegen omdat het erg druk na de grens was. Als we door polen zijden komen we altijd veel nederlanders tegen die daar ook langs gaan en het rijd altijd goed door.
We hebben altijd sneeuwkettingen bij ons, maar nog nooit hoeven gebruiken. Mijn auto staat wel op winterbanden, bevalt goed. We rijden het in 1 dag, om 6.00 uur weg (uit Leeuwarden) en we zijn er vaak voor vier uur in de middag. Maar je kan het natuurlijk ook in 2 dagen doen.
Wanneer ga je en en in welk hotel zitten jullie ?
Veel plezier!!
Jan Cees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-05, 21:01   #73
Sas
Super Lid

Nationaliteit:

Wij zijn de eerste week van januari naar Stupna, dichtbij Janske Lazne geweest. Wij hebben dit met 3 kinderen achterin in één keer gereden. Het was ongeveer 10 uur rijden en we hebben 2 stops gemaakt om even de benen te strekken etc. Wij zijn ook via Polen gegaan en dit ging perfect. Het was er niet druk en konden redelijk snel doorrijden. Wij hebben trouwens wel onze tomtom gebruikt en wij konden zelfs tot vlakbij ons vakantiehuis via de tomtom rijden. En ik denk dat hij Harrachov zeker kent. Alvast veel plezier.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-05, 21:29   #74
Nieuw Lid

Wij gaan (begin februari)naar het Tereza-hotel (voorheen Fortuna)
BartvdV is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-05, 17:06   #75
Nieuw Lid

jefrem's avatar

ik ga morgen naar harrachov voor de derde x en de laatste 2 x zijn we via polen gereden gaat hel goed dus morgen ook weer
jefrem is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-05, 19:45   #76
Super Lid

Maria's avatar

Hallo Bart,
Wij gaan nu voor de 2e x naar Harrachov en rijden over Zittau, dit ging vorig jaar perfect. We gaan met vrienden en overnachten net voor Dresden, puur voor de gezelligheid! Vrijdagmiddag weg en dan lekker een hapje eten (etc), slapen en dan mooi op tijd 's ochtends de grens over. Het is handig want dan ben je ook op tijd bij de skiverhuur (als je dat nodig hebt).
Terug reden we vorig jaar in 1x en dat is ook prima te doen hoor, ging eigenlijk supersnel (11:00 weg, 20:00 thuis).
Wie weet tot ziens daar!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-05, 13:08   #77
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:

reisadviezen genoeg, maar niemand heeft het over de sneeuwkettingen, die zijn verplicht. Het is goed te rijden in een dag ga lekker bijtijds weg vanuit nederland, dan rij je nog met daglicht in Tsjechie. De wegen zijn daar over het algemeen goed begaanbaar. Ik wens je ontzettend veel plezier daar. Voor ons zit het er helaas al weer op, maar eind van het jaar gaan we weer. En natuurlijk ook nog in de zomervakantie voor 3 weken.
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-05, 13:43   #78
Actief Lid

Hetty's avatar

Nationaliteit:

Sneenwkettingen??
ja die neemt iedereen toch gewoon mee??ik denk dat dat wel moet,doen wy tenminste wel altyd.We hebben ze ook al gebruikt ..is soms wel nodig..
Hetty is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-05, 19:27   #79
Super Lid

Maria's avatar

Ja, kettingen zijn verplicht, wij nemen ze ook mee evenals de autosock (geen van beiden nodig gehad gelukkig). Winterbanden zijn ook handig trouwens.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-05, 22:47   #80
mol
Lid

mol's avatar

dankje voor de tip's
groetjes mol.........
mol is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels