![]() |
|
|
#61 |
|
Nieuw Lid
|
Re: beste overgang? sneeuwcondities?
Ik ben wel geinteresseerd want wij gaan met de krokusvakantie dus laat maar ff weten hoe de route isbevallen.
Dank je wel. Gr, mac |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Route (zoveel mogelijk snelweg) naar Spindleruv Mlyn?
Er zijn veel autobahnen die naar Tsjechie leiden. Gebruik daarvoor eventueel een goede routeplanner of autokaart. De laatste 100 km zul je toch via b-wegen moeten rijden.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Mac,
Ook wij gaan, vanuit Wkd in de krokus die kant op, met wagenzieke kinderen Ik heb de ervaring dat op het laatst, als de vermoeidheid toeslaat, het bij de kids niet veel meer uit maakt of je nu op de snelweg rijd of op B wegen. Het geniet dan ook onze voorkeur om de wagenziekte aan te pakken, en niet de route. Het je al eens travelgum, of armbandjes tegen zeeziekte geprobeerd?Succes, en vergeet de kotszakkies niet he. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Actief Lid
|
lekker met wagenzieke kinderen..gelukkig hebben daar voor een oilletje uitgevonden..!!maar wy gaan ook die kant op.ook in die week..maar we gaan via Dresden het land in..en we ryden in de nacht,we gaan dus vrydag avond al..byna geen file te zien ..zowel in de zomer als in de winter.
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Actief Lid
|
Re: beste overgang? sneeuwcondities?
Ben net terug uit Tsjechie heenweg gereden over Zittau 20 minuten incl tanken de grenzen over.
De terugweg via Teplice en ook daar duurde de overgang niet langer dan 10 minuten. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nieuw Lid
|
we hebben een navigaie-systeem en die leidt ons inderdaad via Dresden. we gaan ervan uit dat het apparaat z'n werk goed doet en geven onze zoon prima-tour. Meer kunnen we niet doen. Nu nog hopen dat de douaniers aan de grens een beetje meewerken, dan zijn we al een heel eind.
Gr, Mac |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor jullie reacties.
we hebben besloten om vrijdagochtend al weg te rijden en ergens te overnachten zodat ook de rit nog wat leuk blijft. Verder inderdaad een pilletje tegen wagenziekte (ik heb "diadermine" gekregen tijdens onze cruise langs de caribean-eilanden afgelopen zomer en dat werkt erg goed, ook voor kinderen). We rijden dan zaterdagochtend over de grens en hopen op douaniers zonder ochtendhumeur. Dan nog hopen op goede sneeuwcondities en 't feest kan beginnen. Gr, Mac |
|
|
|
|
|
#68 |
|
VIP Lid
|
Als je de grens op een morgen over wilt, heb je een kans dat je terechtkomt in het 'boodschappenverkeer' vanuit Duitsland en Polen. Het is niet zeker, maar dit zou de nodige oponthoud kunnen veroorzaken.
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Gast
|
Hoi Mac,
Ik kom uit dezelfde lokatie, Kaatsheuvel, rij idd over Dresden een rustige autobaan en schiet goed op doe ik ook als ik die ri. uitga. Maar kijk idd uit op zaterdagmorgen bij de grens er is dan veel koopjesverkeer onderweg wat resulteerd in stoppen en optrekken bij de grens. En vergeet niet het zal wel een drukke vrijdag en zaterdag zijn. Als je vrijdag vrij bent, overweeg eens om donderdag avond te rijden mits het weer het een beetje toestaat. Doe ik ook wel eens. Overigens heel goede ervaring met Primatour gehad vroeger toen onze kinderen, of althans een van de drie had daar last van, klein waren. Nu gaan ze geen van allen meer mee. |
|
|
|
#70 |
|
Volwaardig Lid
|
als je een leuke overnachting zoekt en niet duur, kijk dan eens www.haus-am-reitstein.de . Het is gelegen in het voormalige oost-duitsland en dat merk je nog aan de zeer redelijke prijzen. het ligt niet ver van de autosnelweg maar is echt veel leuker dan die grote onpersoonlijke ketenhotels langsheen de auto-snelweg. Je ben daar op een 5.5 uur als je geen files hebt. Als je vroeg genoeg vertrekt, ben je er dus op de middag en kan je na een maaltijdje nog genieten van een mooie wandeling. Het is daar een prachtige buurt. Zoek het maar eens op...
|
|
|
|