het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-12-04, 17:20   #41
Nieuw Lid

Re: De beste route naar Stupna

Allereerst een ieder bedankt voor de reacties.
Wij komen uit Rotterdam. Dus de route vanuit Den Haag is hetzelfde. We vertrekken vrijdagmiddag voor de Kerst en overnachten ergens in Duitsland. Ligt aan de drukte hoe ver we komen. We hebben ieder geval geen haast.
We zitten niet op een park met meerdere huizen. Volgens mij staat het ge?soleerd ergens op een heuvel. Maar dat heb ik alleen van een foto, dus hoe de werkelijke situatie zal zijn? Het is voor ons de eerst keer dat we Tsjechië bezoeken en we zijn verschrikkelijk nieuwsgierig. Wel veel verhalen gehoord en iedereen was enthousiast dus het zal zeker leuk worden. Het weer doet ook z'n best want er ligt al sneeuw en de weersverwachting is nog meer sneeuw. We blijven twee weken, dus maken we ook oud en nieuw mee.
Als er nog forumleden zijn die tips hebben met betrekking tot skiverhuur en goede niet te drukke pistes dan houden we ons aanbevolen. We zijn met vader, moeder en vier kinderen en het niveau is verschillend. Van beginnend tot ver gevorderd. Eventuele tips m.b.t. leuke restaurantjes zijn natuurlijk ook van harte welkom. Ik heb wel al Vrschlabi gezien op internet en het lijkt me een leuke plek om te beginnen.
Dila is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-12-04, 21:10   #42
Actief Lid

rickheuvel's avatar

Nationaliteit:

Dilla,
In vrchlabi tegenover de kerk ga je het straatje in een klein stukje omhoog daar zit een zaak waar ze alles verhuren. wij hebben daar heel goede ervaringen mee.wij gaan dikwijls eten bij drevenka in dolni lanov.
rickheuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-12-04, 21:44   #43
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:

Volgens onze zoon is het leuk skien in Herlicovice,even buiten Vrchlabi. Ook het avondskien is overal erg leuk. Op het vliegveld bij Vrchlabi kun je snowscooteren, bij de rotonde richting Splindruv Mlyn kun je quadrijden. In Vrchlabi zelf zijn veel leuke restaurantjes, waar je lekker kunt eten. Wij zitten in Dolni Lanov en daar heb je restaurant Drevenka. Hier kun je goed eten. Ook tegenover het vliegveld, bij de camping is het eten lekker. Hier kun je ook bowlen.
Alvast erg veel plezier gewenst en volgens mij moet dat lukken.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-04, 18:08   #44
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Re: beste overgang? sneeuwcondities?

Hoi Regina,

Wij zijn het afgelopen jaar deze grensovergang 10x gepasseerd zonder vertragingen. Ook onze gasten adviseren wij deze grensovergang en ook die hebben geen problemen gehad. Het ligt er ook aan op welk tijdstip je de grens passeert. Ik ga ervan uit dat je de grensovergang bedoelt met het kleine stukje Polen.
Wij slaan echter eerder af naar beneden en gaan via Leipzig - Dresden en bij Bautzen-Oost van de weg af naar Zittau.
Akkelien,mijn vrouw,is vanaf 4 februari al in Tsjechie. Ze zoekt trouwens nog een meerijder/ster. Zelf ga ik op 18 februari. Mocht ik in de gelegenheid zijn om een berichtje te sturen en als ik de gegevens heb over de rijcondities, dan kan ik wel iets van me laten horen. Maar ik weet niet of dit dan lukt.
Oud 20-12-04, 19:22   #45
Administrator

Pasqual's avatar

Nationaliteit:

A.s. woensdag-nacht rij ik deze route (Amsterdam > Liberec), maar aangezien de vraag van Regina al bijna een jaar oud is, denk ik niet dat ze nog nieuwschierig is naar mijn reisverslag
Pasqual is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-04, 20:18   #46
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:

Hoi Pasqual,

Volgens mij heb ik niet goed opgelet.
Dom..................
Oud 20-12-04, 21:09   #47
Sas
Super Lid

Nationaliteit:

Citaat:
Pasqual schreef:

A.s. woensdag-nacht rij ik deze route (Amsterdam > Liberec), maar aangezien de vraag van Regina al bijna een jaar oud is, denk ik niet dat ze nog nieuwschierig is naar mijn reisverslag
Maar dan wil ik het wel graag weten. Want wij gaan oudjaarsnacht rijden van Lelystad naar Liberec. Ik ben wel heel benieuwd wel route en welke grens jij neemt.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-04, 20:23   #48
Actief Lid

rickheuvel's avatar

Nationaliteit:

In vrchlabi zelf kun je ook bowlen bij club victoria heel moderne baan.
Ook leuk is het om naar de bobbaan in splindruv mlyn te gaan.
Of een keer naar het ijshocky gaan kijken in Vrchlabi, er zijn zoveel leuke dingen te doen. fijne vakantie allemaal.
groetjes Els
rickheuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-04, 22:23   #49
Nieuw Lid

We hebben veel nuttige tips ontvangen. Ik zal als we weer terug zijn een kort verslag op het forum plaatsen. Het enige waar ik me nog een beetje zorgen over maak is de skiverhuur op Tweede Kerstdag. Ik begreep uit een aantal reacties dat de skiverhuur open is, maar ik heb ook veel informatie gelezen over gesloten winkels restaurants e.d. met de Kerst. Over reizigers die bij benzinepompen iets eetbaars moesten zien te vinden.
Iedereen prettige feestdagen en een vriendelijke groet,
Dick
Dila is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-04, 22:33   #50
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:

Volgens mij geldt dit vooral voor 24 en 25 december. Op 26 december draait het meeste weer zoals normaal op zondag.De Hypernova in Trutnov is volgens hun reclamefolder op die dag open van 08.00 tot 20.00 uur. Dan ga ik ervan uit dat de grote supermarkten in Vrchlabi ook wel open zullen zijn.
Goede reis en veel plezier.
Jan
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels