het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-11-06, 21:31   #381
Actief Lid

loek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Trouwens, vraagje, deze week hadden wij gasten die waren gekomen via Frydlant. Dat was een probleem, onderweg naar boven werden zij staande gehouden door de politie, 1.000 kc boete. De weg schijnt van november t/m april niet in gebruik te zijn. Er stonden volgens hen geen begrijpbare borden. Ik weet wel dat als er sneeuw ligt de weg niet makkelijk begaanbaar is, maar dat het verboden was er te rijden in November als er nog geen sneeuw ligt was bij niet bekend, jullie wel ?
klopt es deze weg is van november tot mei afgesloten .
en jawel er staan aan twee kanten van de weg borden.deze staan er niet voor niets ,vorig jaar december lach daar boven twee meter sneeuw en als je daar inproblemen komt door pech of van de weg geraakt komt er hulp in mei ,want geen een tsjech komt daar na oktober
groetjes Loek
loek is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-11-06, 22:27   #382
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Okiedokie, dank je Loek, ik wist dit niet, wel dat de weg moeilijk begaanbaar was met sneeuw en rotweer. Heb er zelf een keer gereden met mist en veel regen, toen was het ook geen pretje, ik denk dat onze gasten de borden niet gezien hebben kan gebeuren, wel vervelend dat ze gelijk een boete uitdelen en niet gewoon ff zeggen, u moet terug. Hij reed trouwens op zijn tomtommetje en niet op onze routebeschrijving, anders was hem dit natuurlijk niet gebeurd.
De tomtom is dus nog niet zo geavanceerd dat hij afgesloten wegen in bepaalde periodes ontloopt.... De EstherEsther is zoiezo veel betrouwbaarder
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-11-06, 22:39   #383
VIP Lid

Dat weten we zeker
Essie Essie inplaats van tom tom
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-11-06, 22:53   #384
Volwaardig Lid

Kaca's avatar

Nationaliteit:
Warooom gaan jullie naar Tsjechie in winter met CARAVAN??????????????Zijn jullie helemaal gek????Dat is echt grapig!!Enkele manden terug een Nederlander hier had groot klacht over Tsjechishe mensen die naar Griekland gaan en proberen daar een beetje geld sparen(niet hele tijd in restaurant eten,maar zelf koken)Hij was zo in shock,hoe kan dat.Maar hoe zijn Nederlanders?????Caravan???Goedkoop!!!Zo grapig!!!!
Kaca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-11-06, 23:00   #385
VIP Lid

barbie's avatar

Ik vind in Nederland niets meer gek. Zoiets schrijven.... hoe durf je?
barbie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-11-06, 23:13   #386
VIP Lid

Citaat:
Kaca schreef:
Warooom gaan jullie naar Tsjechie in winter met CARAVAN??????????????Zijn jullie helemaal gek????Dat is echt grapig!!Enkele manden terug een Nederlander hier had groot klacht over Tsjechishe mensen die naar Griekland gaan en proberen daar een beetje geld sparen(niet hele tijd in restaurant eten,maar zelf koken)Hij was zo in shock,hoe kan dat.Maar hoe zijn Nederlanders?????Caravan???Goedkoop!!!Zo grapig!!!!
Hey Kaca,wij koken niet in de caravan hoor,hooguit smorgens broodjes halen en een eitje koken
Je moet kampeerder zijn om dat te begrijpen en in de winter is het nog meer zalig,en koud hebben we het niet hoor,en geld sparen doen we al helemaal niet,je moet een auto hebben die de sleurhut kan trekken en bekijke de prijzen maar eens van carravans,plus de camping kost ook geld zonder te zwijgen over de verzekeringen
Maar ik klaag niet hoor en voel me in een pension of appartement ook thuis
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-11-06, 10:52   #387
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
deze week hadden wij gasten die waren gekomen via Frydlant. Dat was een probleem, onderweg naar boven werden zij staande gehouden door de politie, 1.000 kc boete. De weg schijnt van november t/m april niet in gebruik te zijn.
Dat is het weggetje bovenlangs het bergmeer, waterwingebied, dan kom je langs Bily Potok en daar staat het bord. Ik rijd het alleen zomers!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-11-06, 13:29   #388
Actief Lid

Nationaliteit:
Hoi Loek,
Nee we wisten het niet omdat het voor ons de eerste keer was dat we die weg over Hannover reden.
We hebben de borden wel gezien maar toen was het voor ons al te laat om nog anders te rijden.
Els
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-11-06, 15:06   #389
Lid

marjolijn&roland's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Kaca schreef:
Warooom gaan jullie naar Tsjechie in winter met CARAVAN??????????????
Wij hadden een camper, nu een caravan en vinden het heerlijk om veel weg te gaan. Afgelopen jaar wel 8 keer, naar Frankrijk, Belgie, Oostenrijk Tsjechie etc.. Eigen spullen eigen bed. Snap je het nu?!

Citaat:
spookycat schreef:
We hebben ook al andere routes gedaan maar deze is bij ons de beste wij doen hem nu ook zonder carravan,ik weet niet waar jullie vandaan komen he
.....
we hebben momenteel geen carravan meer,ze reden van de zomer op de duitse autobaan in zen poepje
en dat had hij niet zo graag,hij was niet lek maar de meubels waren een beetje verbouwd,pertotale dus
De nieuwe hebben we pas in februari
Bedankt voor de uitgebreide route. Jammer voor julle caravan, maar gelukkig komt er weer aan voor jullie. Succes.
Gr. Marjolijn
marjolijn&roland is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-06, 11:34   #390
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
nog even een vraagje over de route naar tsjechie.
vorig jaar de route van loek gereden,prima dikke prima.
over frydlant is geen optie want die weg is afgesloten,nu zit ik de kaart even te bekijken(meer om te kijken wat waar en hoe ligt)
en nou zie ik dat er ook een weg loopt van zgorzelec(wegnr 30) waarbij je een eindje verder dan gryfow slaski af kan slaan naar mirsk.
als je deze weg volgt kom je ook in szklarska poreba uit.(wegnr 361/362)of is deze weg ook afgesloten.
het schijnt in kilomerters korter te zijn,maar misschien is de rijtijd wel langer.
nou ben weer benieuwd naar de reactie's
groet Rika
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels