![]() |
|
|
#371 |
|
Actief Lid
|
Hallo,
Wij hebben deze keer de weg Gorlitz, Jelenia gora, Harrachov gereden, inderdaad is het wel een gemakkelijk weg om te rijden maar is dit als er veel sneeuw ligt ook?? Vooral bij de grens in Harrachov lijkt het me niet fijn om te rijden als er sneeuw ligt. De tijd maakt niet zoveel uit.Ook hebben we over Hannover gereden. Dit doen we niet meer over Kassel Dresden bevalt ons beter. groetjes Els |
|
|
|
|
|
#372 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Via zittau is saai, of de weg in duitsland vanaf bautzen moet helemaal snelweg zijn, anders is dat bijna 3 kwartier tot de grens.
Via polen is ook saai, maar dan is de route wel ietwat leuker met leukere plaatsen. |
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#375 |
|
Forum Freak
|
Trouwens, vraagje, deze week hadden wij gasten die waren gekomen via Frydlant. Dat was een probleem, onderweg naar boven werden zij staande gehouden door de politie, 1.000 kc boete. De weg schijnt van november t/m april niet in gebruik te zijn. Er stonden volgens hen geen begrijpbare borden. Ik weet wel dat als er sneeuw ligt de weg niet makkelijk begaanbaar is, maar dat het verboden was er te rijden in November als er nog geen sneeuw ligt was bij niet bekend, jullie wel ?
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Welke weg is dat?
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
Forum Freak
|
Volgens mij is dit de weg 13 van Zawidow naar Frydlant. En dan Raspenava, Hejnice, Desna, de 290. Op de ze weg vermoed ik, heeft hij de boete gekregen...
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
VIP Lid
|
Wij zijn daar in april 1996 op weg van Frytland naar Tanvald bij Hejnice ook eens aangehouden. Er stonden toen wel allemaal borden, dat de weg (290) verderop was afgesloten.
Aardige agenten, die slechts een beetje duits spraken. Ze herkenden waarschijnlijk het NL nummerbord en hielden ons staande. Waar we heen gingen? Naar Tanvald? Nee dat kan niet. U moet terug naar Frytland en dan naar Liberec. Op de kaart werd dat aangewezen. Niks geen boetes. Later deze weg nog eens gereden en het lijkt me in de winter bij sneeuw geen lolletje! |
|
|
|
|
|
#379 |
|
Actief Lid
|
Wij rijden bij Kassel altijd de binnenweg (gele 7).dat is wel door dorpjes de tijd maakt niet zoveel uit maar het rijdt wel afwisselend.
Zondag hebben we via Hannover ook in de file gestaan daarna was richting oberhausen afgesloten en moesten we nog via Dortmund waar we weer in de file kwamen. |
|
|
|
|
|
#380 | |
|
VIP Lid
|
route met carravan
Citaat:
We hebben ook al andere routes gedaan maar deze is bij ons de beste wij doen hem nu ook zonder carravan,ik weet niet waar jullie vandaan komen he A4/E40 Aken A 4/E40 Keulen Keulen Ost richting Olpe E40 richting Siegen E40 richting Giesen Afrit 29 richtingA480 E40 Kassel E40 richting Erfurt A4/E40 richting Jena A4/E40 richting Gera A4/E40 richting chemnitz A4/E40 richting Dresden A4/E40 richting Gorlitz Afrit 89 Bautzen richting Oppach Grens richting Rumburk richting Ceska Lipa In Svor richting Liberec E442 In Liberec richting Jablonec Nad Nisou (14) Dan richting Tanvald (14) Dan richting Harrachov We hopen dat jullie er wat aan hebben Groetjes en fijne vakantie ps:We zijn op zoek naar een onderkomen voor de winter,we hebben momenteel geen carravan meer,ze reden van de zomer op de duitse autobaan in zen poepje en dat had hij niet zo graag,hij was niet lek maar de meubels waren een beetje verbouwd,pertotale dus De nieuwe hebben we pas in februari Groetjes |
|
|
|
|