![]() |
|
|
#302 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
gisteren teruggekomen uit Vrchlabi, beide routes gereden heen over bautzen/zittau/Liberec en terug over Harrachov/Jelena Gora en Gorlitch.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de tweede route, was zeker sneller, een prima opgeknapte weg (met dank aan de EU) en leuk om een stukje Polen mee te pakken. We reden ondanks sneeuw en flinke drukte de 900 km naar huis in 10 uur. Dit had zeker nog sneller gekund als de Polen niet net na de grensovergang bij Harrachov een langlaufwedstrijd hadden gepland, waardoor het enorm druk was aan de Poolse kant van het reuzengebergte. Wij kiezen de volgende keer zeker voor de route over Polen. Groeten, Alice |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Pivonist
|
Bij Zittau de grens over??? Weleens op het klokje gekeken hoe lang je er over doet om op de snelweg (4) te komen??
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Super Lid
|
ik ben vorig jaar in de zomer bij zittau de gresn overgegaan
maar dat duurde erg lang want het was erg druk om 10 uur waren we van de rijksweg afgegaan en om 12 uur waren we pas de grens over. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
Pivonist
|
Jongens en meisjes, rij toch door naar Gorlitz-Zgorzelec en daar naar Zawidow-Habartice (is ongeveer 25 km) en dan via Liberec naar de plaats van bestemming.
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Volwaardig Lid
|
Dat is inderdaad de beste route die je kunt rijden.
Bij binnenkomst in Tsjechie kun je dan ook bij Frydlant nog eens linksaf gaan (via Raspennava richting Desna). Dan mijd je ook nog eens het stuk Liberec-Tanvald, waar je regelmatig opgehouden wordt door de stoplichten. Als je dan in Desna uitkomt zit je op weg nr 14 richting Harrachov en Vrchlabi. Wij zijn op 25 februari om 4 uur 's nachts vanuit Nieuweschans vertrokken en we waren om 2 uur op de plaats van bestemming (Rokytnice). Dit had een uur eerder kunnen zijn, maar vanwege een tijdelijke omleiding als gevolg van een aanrijding moesten we een uur omrijden. Dus normaal gesproken doe je er 9 uur over. |
|
|
|
|
|
#307 |
|
Pivonist
|
Volgens mij is deze route in de winter afgesloten, de route bovenlangs langs het bergmeer, klopt dat Sponge Bob.
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Volwaardig Lid
|
Of deze route standaard is afgesloten in de winter weet ik eigenlijk niet. Wij moesten wel weer terug omdat de weg was geblokkeerd.
En we vermoeden dat dit slechts kwam door een ongeval, want op de weg naar beneden kwamen we een bergingsauto tegen. |
|
|
|
|
|
#309 |
|
VIP Lid
|
Ons bevalt de route via Görlitz, Jelenia Gora, Harrachov nog steeds het beste. Zowel in de zomer als de winter nooit lange wachttijden bij de grensovergangen gehad. En wat is lang als je vakantie hebt ??
Rob |
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|