het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-06-04, 19:58   #21
Actief Lid

jaap's avatar

Re: welke grensovergang

's Zomers gaan wij ook altijd via Zittau al kunnen er dan ook soms wachttijden zijn van 1 tot 2 uur (zoals wij zelf enkele keren hebben ondervonden). In de winter pakken wij vanwege dezelfde wachttijd (die dan nog wat langer kan zijn) altijd de grensovergang Varnsdorf. Verder inderdaad via Jablonec hetgeen een erg aardige route is.
jaap is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-04, 07:29   #22
Nieuw Lid

Nationaliteit:

Wij hebben nog maar 1 maal in ongeveer 4 a 5 jaar tijd 1 uurtje bij de grens moeten wachten. Komt misschien omdat wij altijd rond 6 a 7 uur smorgens de grens overgaan. Wij vertrekken zelf hier uit Enschede snachts.

Ik heb ff de route nagevraagt aan mijn vriend. Vanaf Tanvald volgen we even harrachov, en voor de afslag naar Harrachov zelf nemen wij de andere afslag, waar naar ons weten Vrchlabi op staat. In Tsjechie is het vaak wel zo, dat de bordjes erg klein zijn. En je, ze zo kan missen (ja ja ervaring.. )

Als je op een weg zit die 10 heet zeg maar. En je blijft het gewoon volgen ook al zie je heel lang niet meer op welke weg je zit. Zal het vaak gewoon de 10 nog zijn. Ik ben zo paniekerig normaal wat dat betreft. Maar dat heb ik in Tsjechie afgeleerd.

iig erg veel plezier. En geniet van de mooie omgeving zou ik zeggen
Funnie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-06-04, 11:06   #23
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:

Als ik die kant op ga rijd ik altijd de hele snelweg 4 af tot aan de duits/poolse grens Gorlitz-Zgorzelec en dan een klein stukje door Polen naar de grens Polen/Tsjechie Zawidow-Habartice en dan Liberec, Jablonec N.N. Tanvald enz mooie touristische route veel plezier. vr. gr. Macek de pivonist.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-04, 09:20   #24
Actief Lid

anniwil's avatar

hoi,macek
dit lijkt mij inderdaad een goede route alleen staat op mijn kaart aangegeven dat deze grensovergang voor vrachtverkeer is,heb je hier geen last van dan (ik heb in het verleden eens overgangen gezien waar de vrachtwagens volgens mij een hele dag stonden te wachten)
anniwil is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-04, 15:26   #25
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:

Wij gaan altijd bij Bautzen van de weg af, rijden dan via Zittau, dan een kleine kilometer door Polen en dan via Liberec richting Vrchlabi. Dit bevalt ons uitstekend.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-06-04, 14:31   #26
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:

Van het vrachtverkeer heb je absoluut geen last, nu na 1 mei helemaaaaaaaal niet meer, gewoon een keer proberen.
Veel succes en een prettige vacantie. vr. gr. de pivonist.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-04, 15:27   #27
Nieuw Lid

Is er iemand die iets kan vertellen over invoerbeperkingen ,ik weet niet of er beperkingen zijn voor invoer van bv. wijn etc.
keko is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-04, 23:24   #28
Lid

van Diermen's avatar

Ik ga al een paar jaar naar Tsjechië en de route die ons het beste bevallen is, gaat via Polen. Wij reden vanuit Amersfoort in 8,5 uur naar Trutnov. (Cruise control op 140 in Duitsland). Eerst naar Görlitz en dan over de 30 (dacht ik) naar Jelenia Gora. Vervolgens naar Lubawka (grensovergang)en dan door naar Trutnov. Deze route rijdt lekker vlot. Je staat binnen 2 uur op de Deutsche Autobahn. En dat scheelt enorm in tijd.
Gr.
van Diermen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-04, 17:25   #29
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:

Ben de laatste keer over Polen gegaan, nou, echt ^#^@^%# !!!

Tussen Berlijn en Dresden naar het oosten gereden,
volgens de kaart zou er snelweg zijn. En dan na 250 km recht naar beneden CR in !!!

Nou dat doen we nooit meer!!!

Wat een drama dat Polen :-(
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-08-04, 21:48   #30
Nieuw Lid

MarieJose's avatar

Nationaliteit:

Kennissen van ons zijn dit jaar in het Adelaars gebergte en hebben (vanaf Hengelo) 15 uur gereden (ook via Polen) om er te komen. Het was in totaal 900 km. Dit doen ze dus nooit weer, er was vreselijk veel oponthoud in Polen. Vorig jaar zijn wij ook naar Vrchlabi geweest via Zittau, Frydand, Liberec.... dat was een ½ uurtje wachten aan de grens DLD/Polen, verder prima te doen. Houdt er alleen wel rekening mee dat je er nog wel een tijdje over rijd voordat je bij Vrchabi bent. Verder hartstikke mooi gebied, echt aan te bevelen.
MarieJose is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels