![]() |
|
|
#11 |
|
Legende
|
Re: Route Rotterdam - Spindleruv Mlyn?
Ik kan je aanraden Dresden - Gorlitz - Frydlant - Liberec. Het stuk Tussen Gorlitz (D) en Frydlant (CZ) is een klein stukje door Polen, maar je merkt het amper.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gast
|
Ik ben het niet eens met Vasek. In het seizoen (Kerst en voorjaarsvakantieweek) is het erg druk op het kleine stukje Polen. Het lijkt dan ook wel of de douaniers er extra langzaam aan doen. Bovendien is het er lastig rijden als het sneeuwt......
Wij rijden altijd via de grens Waidhaus-Rozvadov. Dus via de A12 naar Duitsland, dan de Autobahn 3 op (of eerst de 7 richting Kassel en dan zuidelijk naar Wurzburg) en via Nurnberg naar de grens. Dan naar Plzen en Praha; dan oostelijk naar Podebrady en dan noord naar Jicin, Nova Paka, Vrchlabi en Spindl. Mlyn. Afstand ca. 1100 km en (bij ca. 130 km/u in Duitsland) goed te doen in ca 11 uur (incl. paar stops). |
|
|
|
#13 |
|
Legende
|
Als het sneeuwt is het altijd lastig, overal. Het is ook van belang naar de (duitse) weersberichten te luisteren voordat je op reis gaat. Ook ANWB heeft op de site informatie over doorgaande wegen. Wat ook handig is, tevoren wat alternatieven op papier zetten, met mogelijke grensovergangen (duitse en tsjechische) en vooral de wegnummers. In Duitsland onderweg af en toe CD met Frans Bauer uitzetten en naar verkeersinformatie luisteren. Dan kan je nog op laatste moment je route wijzigen.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lid
|
Beste route naar de wintersportgebieden
Wie wil mij tot 28 februari op de hoogte houden hoe ik het best naar Dolni Dvur kan rijden, dit i.v.m. de sneeuw en afgesloten wegen.
![]() Onze ervaringen met grensovergang Cottbus- Polen en Zittau-Tsjechie zijn nl./ niet over om naar huis te schrijven, duurden erg lang. We komen uit het noorden van het land dus dresden is dan de gemakkelijkste, lijkt mij, maar dan via de 170 of 172- Hrensko of toch nog een andere route. Alvast bedankt, Gieneke |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Re: beste overgang? sneeuwcondities?
Heb ik ooit gedaan. Ging wel- putje winter - geen lange wachtijd, maar de weg was akelig slecht en pikdonker
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Welke grensovergang nemen naar Vrchlabi?
wie heeft ervaringen of kan mij vertellen waar ik het beste de grens over kan gaan naar VRCHLABI, ik twijfel tussen de Tsjechische of eerst de poolse grens.
groetjes WIL ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Re: welke grensovergang
hoi, funnie als je bij zittau de grens overgaat ga je dan daarna richting FRYDLAND,dus bij markovice weer de grens over naar Tsjechië.
en bij die kraampjes betaal je dan cz of pools. groetjes WIL |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Re: welke grensovergang
Bij die kraampjes kan je gewoon met euro´s betalen.
Wij gaan richting Liberec, dus niet via frydland. Van liberec gaan we naar Jablonec n nisou, tanvald, vanaf Tanvald staat het op (kleine bordjes) al aangegeven Vrchlabi. Ik heb net de kaart er maar bij gepakt. Want ik rij er zo heen. Maar zou niet weten hoe eigenlijk.. (kaarttechnisch gezien dan ) Maar dit is het wel globaal volgens mij. Maar vraag het vanavond wel ff na aan mijn vriend.Groetjes Annemiek |
|
|
|