![]() |
|
|
#141 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Harrachov route
Vorig jaar zijn wij bij Varnsdorf de grens over gegaan. Was inderdaad erg rustig en geen moeilijke douanemensen. Op een drukke dag zou ik die liever nemen dan Zittau. Op een rustige dag (zondag ofzo) gaat de route via Zittau sneller, dus nemen we die dan altijd.
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Actief lid
|
Re: Mijn route naar Vrchlabi
Jan,bedankt voor het (goede) nieuws
![]() |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Harrachov route
wij zijn vorige week zaterdag terug gekomen vanuit harrachov en we reden op de heen weg ook via dresden en dan bij polen de grens over (gorlitz) en dan frydlant en liberec volgen etc. en wij hadden geen last van extreme sneeuw op de wegen ook op de heen weg niet.
Je weet toch nooit van te voren hoe het is. en we hebben nooit lang hoeven wachten bij de grens. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Lid
|
Re: Via Polen naar Pec Pod Snezkou per auto?
Hoi Petra,
Tjee, wat een gedoe zeg met die route's. Nou..........wij zo groen als gras op Tsjechie gebied, lees nu wel overal verschillende adviesen zeg! Hoe gaan jullie nou grof weg gezien? Gr inge |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Nieuw Lid
|
Route naar Pec Pod Snezkou
Heeft iemand evaring met de route Dresden-Zittau-Liberec-Turnov-Zeleny Brod-Semily-Vrchlabi-Mlade Buky-Pec.
Ik hoor het graag. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Actief Lid
|
Re: Via Polen naar Pec Pod Snezkou per auto?
wij gaan gewoon via polen mijn broer is net zaterdag terug gekomen en heeft nergens last van gehad. nou zegt dat natuurlijk niets want als je ergens niet van op aan kunt dan is dat het weer. wij hebben de ervaring dat via polen het al gauw 2 uur scheelt maar ja als je andere berichten leest is daar niet iedereen mee eens.
wij gaan bovenlangs en dan via halle, dresden, gorlitz, jelena gora, mala upa en dan pec. als je in een van de andere forums kijkt dan heb ik daar de hele route op geschreven. heb het even na gezocht maar kan het niet meer vinden. wel raar trouwens. gorlitz, luban(356),jelenia gora, kowary (367), przelecz kowarska, mala upa, pec pod. dit is een nauwe pas moeilijk te vinden want staat slecht aan gegeven. je kunt ook door rijden naar lubawka, lubawka/kralovec, trutnov, pec pod nemen dit is makkelijker te vinden. bij de eerste grens heb je zowiezo sneeuwkettingen nodig en doe ze echt om op de p. want anders sta je halverwege te medderen en heeft de rest van het verkeer last van je. de weg is nl niet zo breed en nu helemaal niet met al die hopen sneeuw. het heeft daar tot donderdag bijna constant gesneeuwd. groetjes petra |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Route naar Pec Pod Snezkou
Al verschillende keren gedaan, is een prima route.
Wij reden het de caravan. Groetjes |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Route naar Pec Pod Snezkou
Hallo Pimenta,
Was dat in de zomer of in de winter. Met de caravan lijkt mij in de zomer. Is de route nu goed berijdbaar. Mijn ervaring is dat de route via Tanvald en Jablonec nad Jizerou heel erg druk is (zeker bij vertrekkend verkeer op zaterdagmorgen). Dit wil ik vermijden. Groeten, Ariejan |
|
|
|